Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / 9 tipp, hogyan pörgesd fel vál…
Tippek - 2018.06.15. - 4 p. olvasás

9 tipp, hogyan pörgesd fel vállalkozásodat nyáron

A júniussal a Te vállalkozásod életében is beköszöntött az uborkaszezon? A legtöbb cég eladásai ilyenkor jócskán visszaesnek, hiszen a vásárlók többsége inkább nyaralásra, lakásfelújításra és kikapcsolódásra fordít nagyobb összeget. Éppen ezért összegyűjtöttünk neked 9 egyszerű, de bevált tippet, amivel felpörgetheted vállalkozásodat a nyáron és akár még a bevételeket is növelheted. Te melyiket próbálod ki idén?

9 tipp, hogyan pörgesd fel vállalkozásodat nyáron

1. Ismerd meg jobban a fogyasztóidat

Az ugyebár egyértelmű, hogy azok a legsikeresebb vállalkozások, amelyek igen pontosan ismerik a fogyasztók igényeit. A kisebb cégek többségének azonban a komolyabb piackutatásokra azonban év közben valahogy sosem marad idő, hiszen mindig közbeszól a karácsonyi őrület vagy éppen a tavaszi fáradtság. Itt a tökéletes alkalom!

2. Pörgesd fel közzöségi média oldalaidat

A piackutatások nemcsak a vállalkozások idejét, hanem pénzét is felemésztik. Szerencsére ma már a közösségi médiából is rengeteg hasznos infó kinyerhető, úgyhogy már csak ezért is megéri létrehozni vagy éppen felpörgetni vállalkozásod Facebook és Insta oldalát. Meg persze azért, mert igen olcsón, rengeteg potenciális vásárlóhoz eljuthatsz egy-egy ügyes kampánnyal.

3. Építs arculatot és szerezz új vásárlókat

És, ha már úgyis elmerülsz a közösségi médiában, akkor a kampányok mellett szánj egy kis időt a márkaépítésre is. Az uborkaszezonban bőven lesz időd összedobni néhány hangulatos posztot, amin keresztül bevonhatod a nagyközönséget céged mindennapjaiba, nagyobb ismertségre tehetsz szert vagy akár okosan elrejthetsz néhány termékelőnyt is.

4. Alkoss kreatív kampányokat és lógj ki a nyári akciók sorából

Már most jegyezd fel, hogy nem feltétlenül éri meg mindenre erőszakosan ráerőltetni a nyári hangulatot, mert fordított hatást érhetsz el. Amíg egy fodrász könnyedén eladja a rövidebb frizurát és a ruhaüzletek is nagyot szakítanak a szezonális kollekcióval, addig nem biztos, hogy egy vasalót a legnagyobb hőségben érdemes egy fokozattal feljebb kapcsolni. Hidd el, ilyenkor, aki csak teheti, úgyis meglovagolja a “mi termékünkkel kimaxolhatod az idei nyarat” kampányokat, így egy hagyományos nyári hirdetés elég könnyen elveszhet a szezonális reklámzajban.

5. Árazd le és söpörd ki nehezen fogyó termékeidet

Ez persze nem azt jelenti, hogy egész nyárra felejtsd el a leárazásokat és egyéb promóciókat. A készletkisöprő akciók például a legváltozatosabb termékek esetében is komoly forgalomnövekedést generálhatnak. Ráadásul ennél jobb alkalmat aligha találsz az életciklusuk végén járó, évek óta a raktárodban porosodó (és ezzel költséget generáló) termékek értékesítésére.

6. Vezesd be új termékeidet ajándékkal

A leárazások mellett nagy sikert arathatsz néhány jól eltalált és valóban hasznos ajándékkal is. A nyaralások, fesztiválok és felújítások miatt ugyebár a fogyasztók kétszer is meggondolják, hogy mire költsenek, ezért egy ingyen jött meglepetés ilyenkor különösen jól esik az ember lelkének.

Dupla haszon, ha ezt a lehetőséget egy éppen piaci bevezetés előtt álló vadonatúj termékek esetében használod fel, amelyet így jóval szélesebb rétegek próbálhatnak ki (és persze kedvelhetnek meg).

7. Készítsd fel vásárlóidat az őszre

Ha már minden készletet kisöpörtél, minden új terméket bemutattál a vásárlóidnak és az összes árudat leáraztad legalább egyszer, akkor ideje felkészíteni vállalkozásodat és a fogyasztókat az őszre.

Ezeknek a promócióknak természetesen nem június első napjaiban célszerű nekiesni. Azonban amint túl vagyunk a nyár felén, szép lassan el lehet szórni az első információ morzsákat, és felhívni az ügyfelek figyelmét arra, hogy idén nem éri meg az utolsó pillanatokra hagyni az őszi hangolódást. Pláne mikor nálad mindent beszerezhetnek majd.

8. Gondolj a jövőre, automatizáld az időrabló feladatokat

Ugye az uborkaszezonban neked is átfutott már a fejeden, hogy egy-egy lazább napot azért el bírnál viselni az év eleji vagy végi hajtás kellős közepén is? Itt a remek alkalom, hogy ezeket megteremtsd magadnak!

A nyáron felszabaduló plusz órákban nézd át, mely területek veszik el a legtöbb időt évközben, és gondold át, ezeket a folyamatokat mivel tehetnéd még hatékonyabbá. Nem is feltétlenül kell extra dolgokra gondolni és azonnal megreformálni egy teljes gyártósort, hiszen már az adminisztrációs feladatok automatizálásával rengeteg plusz tehertől szabadulhatsz meg. Ebben óriási segítséget nyújthat például egy feladatkezelő vagy egy számlázó program bevezetése.

9. Hagyj időt a pihenésre és feltöltődésre

Ha már teljesen felpörgetted a vállalkozásodat a nyárra, akkor azért hagyj egy kis időt a pihenésre is. A bornout, vagyis kiégés ugyanis hamarabb utolér, mint gondolnád. Arról nem is beszélve, hogy túlhajszolva nem is tudod azt a teljesítményt hozni, mint kipihenten.

Ne halogasd tovább, automatizáld vállalkozásod számlázását a szuperkényelmes és villámgyors Billingóval. Regisztálj most »

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top