Átalányadósként tételesen és naprakészen követheted a fizetendő adóidat.

Átalányadósként tételesen és naprakészen követheted a fizetendő adóidat.

Csak havi 990 Ft + ÁFA / hóért komplett átalányadós megoldás a számlázó előfizetésed mellé.

Bezárás
Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Egyéb / Online marketing eszközök: a l…
Egyéb - 2022.04.06. - 11 p. olvasás

Online marketing eszközök: a leghasznosabb tippek vállalkozásod növekedéséhez

Ahhoz, hogy valódi sikereket érjünk el vállalkozásunkban, szükség van a folyamatos digitális marketing jelenlétre, ehhez pedig hatalmas eszköztár áll rendelkezésre. Most bemutatjuk azokat a népszerű és elengedhetetlen módszereket, amelyek nem hiányozhatnak vállalkozásod repertoárjából.

Online marketing eszközök

Egy 2022. januári felmérés szerint 4.95 milliárd ember használja világszerte az internetet, ami a világ népességének 65%-a és ez a szám egyre növekszik. Csak az elmúlt egy évben 192 millióval nőtt az új netezők tábora és átlagosan nagyjából 4%-kal emelkedik évente, minden nap több, mint félmillió új felhasználó kezdi élvezni az előnyeit. A koronavírus járvány ezt a folyamatot pedig turbó fokozatra kapcsolta.

Online vásárolunk, bankolunk, intézünk egyre több hivatalos ügyet, itt végezzük a napi kapcsolattartást. Az okostelefonok révén már számítógéphez sem vagyunk kötve, bárhol, bárhonnan szinte minden információt másodpercek alatt elérünk. Fontos tehát, hogy vállalkozásunk, termékeink vagy szolgáltatásaink minél inkább jelen legyenek az online térben, hiszen ennek elmulasztása jelentős piaci hátrányt okozhat.

Most megnézzük részletesen, hogy hogyan használhatjuk ki legjobban az online marketing lehetőségeit.

Mi az az online marketing és miért fontos?

Az online marketing fogalma nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy internetes csatornákon keresztül promotáljuk cégünk termékeit, szolgáltatásait, valamint juttatjuk el üzeneteinket, építjük brandünket. Az online marketinget szokták internet marketingnek és web marketingnek is nevezni.

Azt fontos tudni, hogy maga a marketing folyamat zajlik online, a vállalkozás tevékenysége nem feltétlenül.

Seth Godin, a híres marketingszakember szerint az online marketing eszközök egy minőségében új fogalmat takarnak és nem a régi, hagyományos marketing eszközök használatát jelentik.

Az online marketing és a digitális marketing ugyanaz?

Nem. Ugyanis a digitális marketing minden, ami elektronikus vagy digitális alapokon működik, de nem feltétlen internetes eszközről éred el. Gondoljunk csak például a led kijelzős hirdetőtáblára.

Online minden, ami internet alapú és valamilyen webre kapcsolt eszközt használva találkozol vele.

Miért hatékony az online marketing?

Az online hirdetési felületek legfőbb szépsége egyértelműen abban rejlik, hogy költséghatékonyan sok embert lehet elérni vele és ezt pontosan tudod mérni is. Egy újság, vagy tévé, rádió hirdetés többszázezres, vagy milliós költségéhez képest sokkal alacsonyabb költségkeretből készíthetsz hatékony online marketing kampányokat.

Azt is fontos azonban tudni, hogy az elérés még önmagában nem jelent automatikus konverziót vagy vásárlást, nagyságrendileg 100 elérésre jut egy vásárló. Ebből tehát jól látszik, hogy a cél az, hogy az üzenetek minél több embert érjenek el célcsoporton belül. A Facebook hirdetések, vagy a Google PPC kampányai ebben óriási segítséget nyújtanak, mert bármilyen demográfiai, pszichográfiai, vagy geográfiai változó alapján tudnak célozni, figyelembe véve az érdeklődési kört és a felhasználói szokásokat weboldaladon.

Online vs. offline vagy online és offline marketing?

Az online marketing a használt csatornákban tér el az offline marketingtől. A hagyományos offline marketing elsősorban tévében, rádióban, nyomtatott sajtóban, illetve print hirdetéseken és óriásplakátokon keresztül juttatja el az üzeneteket, addig az online eszközök a világháló adta lehetőségeket alkalmazza.

Az offline eszközök nagy előnye, hogy nagyon széles rétegeket tudunk velük elérni, ugyanakkor nem alkalmasak arra, hogy csakis a szűk célközönségünkre fókuszáljunk, emellett sokkal kevésbé mérhető a hatékonyságuk, mint az online eszköztárnak.

Ahhoz tehát, hogy a legeredményesebben használhassuk a marketing eszközöket, semmiképpen sem kell választani az online és az offline között, sokkal célszerűbb olyan marketing eszköztárat alkalmazni, amelyben ezek kiegészítik és erősítik egymást.

11 népszerű online marketing eszköz, amely nem hiányozhat a repertoárodból

Nagyon sok különböző online marketing módszer és eszköz létezik, mellyel elérhetjük célközönségünket, nézzük meg most ezek közül is a legfontosabbakat.

#1 Social media marketing

A közösségi média marketing ma az egyik legjobb felület arra, hogy népszerűsítsük a márkánkat, termékeinket és szolgáltatásainkat azáltal, hogy jelentős követőbázist alakítunk ki, akiket könnyedén tudunk aktivizálni értékes tartalmakkal. Nagyon jó felület erre akár a Facebook, akár az Instagram, a LinkedIn vagy a TikTok attól függően, hogy milyen típusú és életkorú a célközönségünk.

#2 PPC hirdetések

A pay per click hirdetések - ahogy az angol kifejezés is utal rá - kattintás alapon működnek, vagyis ezek alapján kell fizetni. Így működik a Google Ads és a Facebook is. Ezek a mai napig a legjobban célzott online marketing eszközök, hiszen éppen azokat terelik a weboldalunkra, akik a termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődnek.

A kattintásoknak nincs fix áruk, hanem bizonyos rendszer alapján kerülnek meghatározásra a költségek, például hogy milyen a hirdetés relevanciája vagy épp a költésünk mértéke. A Google-ben például az organikus találatok felett jelennek meg a hirdetések, míg a Facebook esetében a hírfolyamban.

#3 Hírlevél marketing

A hírlevél marketing az egyik legismertebb eszköz, ami pofonegyszerűen működik és rendkívül költséghatékony. A látogatók feliratkoznak akár hírlevelekre, akár különböző edukatív tartalmakra, a nevük, e-mail címük bekerül az adatbázisodba és innentől kezdve személyre szólóan küldhetsz bármilyen üzenetet. Marketing automatizációs szoftverekkel pontosan szegmentálni tudod a célközönségedet és akár teljesen automata hírlevél sorozatokat készíthetsz. A fontos az, hogy ne adjunk le a minőségből, mert rengeted potenciális vásárlót veszthetünk. Sokszor a ‘kevesebb, több elve’ érvényesül a hírlevél küldések során.

#4 Banner

A bannereket tekinthetjük a molinók digitális formájának is. Ezek a többnyire képes hirdetések bizonyos oldalak, webáruházak felkeresésére, vásárlásra, rendelés, valamilyen szolgáltatás igénybevételére ösztönzik a célközönséget. A bannerek általában rövidek, tömörek és jól mérhető a teljesítményük.

A legegyszerűbb verzió, a statikus banner, amely gyakorlatilag bármilyen oldalon megjelenhet. Nem annyira interaktív, de jó megoldás lehet egyszerű üzenetek közvetítésére.

Az animált bannerekkel sokkal több információt lehet átadni és figyelemfelkeltőbbek.

A HTML bannerek nagyon előnye, hogy interakcióra adnak lehetőséget. Például kérdésekre lehet válaszolni, vagy éppen játékra is alkalmasak. Ezek továbbfejlesztett változata, a rich media hirdetés, amely videók és látványos kreatívok elhelyezésére is lehetőséget ad.

#5 Dinamikus remarketing hirdetések

A remarketing lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy különböző reklámokat jelenítsünk meg azoknak, akik korábban meglátogatták weboldalunkat vagy webáruházunkat. A Google Ads-ben azonban lehetőség van arra is, hogy kifejezetten a megtekintett termékek és szolgáltatások alapján mutassuk meg a hirdetéseket. Ennek azért van óriási jelentősége, mert egy webáruházból átlagosan a felhasználók 98%-a távozik rendelés nélkül. A dinamikus remarketinggel azonban vissza tudjuk csalogatni őket és fizető vásárlóvá tehetjük.

#6 Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, hiszen úgy generál látogatókat, hogy közben nem kerül semmibe. Ami nem teljesen igaz, hiszen a keresőoptimalizálás egy nagyon időigényes, hosszú távon megtérülő és tapasztalatot kívánó feladat, azonban megfelelő, kulcsszavakra optimalizált tartalommal előkelő helyezést érhetünk el a Google-ben, így a termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődő látogatók anélkül jutnak el weboldalunkra, hogy fizetett hirdetésekre kellene költenünk.

#7 Tartalommarketing

Bár a tartalom vagy content marketing is több területen kötődik a SEO-hoz, valójában itt nem csak egy weboldal szövegezéséről beszélünk, hanem minden előállított tartalomról, legyen az kép, videó, cikk, oktatóanyag, podcast stb.

A tartalommarketing egyik fő piactere kétségtelenül a blog, ahol érdemes olyan tartalmakat elhelyezni, amelyek célközönségünk igényeit szolgálják. Egy informatív blogbejegyzés segíthet az új látogatóknak a termékek, szolgáltatások megismerésében, választ adhat a kérdéseikre.

Az érdekes videók, beszélgetések, egy-egy szellemes infografika pedig újabb látogatókat terelhet az oldalra.

#8 Online PR cikk

Ha pontosan ismered a célcsoportodat, akkor azt is tudhatod, hogy mi az érdeklődési körük, milyen típusú oldalakat látogatnak, milyen blogokat követnek. PR cikkeiddel érdemes ezeken a felületeken visszatérően megjelenned. Bár a PR cikkek sok esetben viszonylag drágák, egy jó együttműködési megállapodással költséghatékony szerezhetsz új ügyfeleket.

#9 Influenszer marketing

Az influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb eszközévé vált, hiszen hírességekkel, szakmájukban kiemelkedő arcokkal a potenciális vásárlók egy teljesen új rétege válik elérhetővé. Bár sokaknak kizárólag csak az Insta celebek jutnak eszükbe, de az influenszer marketing mára egy sokkal árnyaltabb terület lett. Gondoljunk csak akár az orvos, könyvelő, webáruház, pályázatíró stb. influenszerekre, akik közösségi média felületeken, interjúkban, podcastokban jelennek meg és figyelnek rájuk az emberek.

#10 Konverzió optimalizálás

A konverzió optimalizálás elsődleges feladata, hogy ugyanannyi látogatóból minél több hajtsa végre a kitűzött célt, vagyis növekedjen a honlap látogatóinak konverziós aránya.

Ehhez, pedig folyamatos finomhangolásra, optimalizálásra van szükség akár a weboldal megjelenésén, akár a szövegezés terén. A konverziós arány ugyanis attól függ, hogy mennyire hatékonyan tudjuk végigvezetni a látogatókat a konverzióig.

#11 Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy remek vásárlószerzési stratégia: gyakorlatilag közvetítők útján juttathatod el termékeidet, szolgáltatásaidat szélesebb körbe. Az affiliate marketinges lesz az értékesítést támogató partnered, aki jutalékért népszerűsíti a terméked és szerez vásárlókat, amely sokak számára kiváló passzív jövedelemforrás.

Tippek: melyik online marketing eszközt érdemes használni?

Ahhoz, hogy a legmegfelelőbb online marketing eszközöket alkalmazd és megsokszorozd vásárlóid számát, alapos tervezés szükséges, melynek során az alábbiakat fontos figyelembe venni.

Mi a célod?

Online marketing stratégiádat nem tudod megfelelően felépíteni, ha nem vagy pontosan tisztában azzal, hogy mit akarsz elérni a kampányokkal. Ha például terméket értékesítesz, akkor jó lehetőség erre a webáruház létrehozása, használhatsz PPC hirdetéseket vagy épp influenszer marketinget. De ha például márkád erősítésén dolgozol, akkor az online PR vagy a közösségi média kampányok lehetnek sikeresek.

Milyen típusú a vállalkozásod, milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak?

Teljesen más típusú kampányokra van szüksége például egy fintech cégnek, vagy egy olyan vállalkozásnak, amely mezőgazdasági gépeket árul. Itt fontos szerepet kap az, hogy a célközönséged milyen típusú tartalomfogyasztó. A ppc hirdetések gyorsabb megtérülést hoznak és szinte minden termék, szolgáltatás esetében jól tudnak működni, míg mondjuk mezőgazdasági, ipari témában nem biztos, hogy a rendszeres blogolás vagy közösségi média jelenlét a legjobb megoldás.

Mekkora a büdzséd?

A tervezésnél egyáltalán nem mindegy, hogy néhány tízezer vagy inkább milliós összegek állnak rendelkezésre az online marketingre. Ha van költségkereted és gyorsan szeretnél vásárlókat, akkor a leggyorsabb módszer a hirdetés. Amennyiben kicsi a büdzséd, akkor az intenzív tartalommarketing lehet a legjobb irány.

Milyen képességekkel rendelkezel?

Például ha alaposan beleástad magad a kattintás alapú hirdetésekbe, akkor mindenképpen jó ebbe az irányba elmozdulnod. Ha jól írsz szöveget, akkor a blogolás, a keresőoptimalizált tartalmak készítése szintén remek opció lehet. Ha érdekel a UX, akkor egy zseniális weboldalt tudsz összeállítani. Fontos azt tudnod, hogy egyszemélyben biztos nem leszel képes az összes online marketing eszközt bevetni, ezért első körben azokra fókuszálj, amiben jó vagy, vagy amely területen segítséget tudsz igénybe venni (pl. ismersz egy jó programozó, grafikus csapatot).

Tudtad, hogy a számládat is használhatod online marketing eszközként?

Bizony, a Billingo Ads az online marketing hirdetések egy eddig még kiaknázatlan területére épít, és az értékesítési folyamat egyik legértékesebb pillanatában szólítja meg a vevődet. Segítségével a hirdetéseidet, ajánlataidat, következő vásárlásra csábító kuponjaidat az éppen nálad vásárló vevőidnek jelenítheted meg, kiválóan használhatod márkaépítésre.

A Billingo Ads kampány- és hirdetéskezelő rendszer segítségével online számlázódon keresztül kiküldött bizonylataid letöltési oldala alakul át marketing felületté, mely egyszerűen használható, semmilyen előzetes marketingtudásra nincs szükség.

Nincs még Billingo fiókod? Regisztrálj egyet most! >>

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top