Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / 11+1 tipp a hatékony időbeoszt…
Tippek - 2017.06.22. - 1 p. olvasás

11+1 tipp a hatékony időbeosztáshoz elfoglalt vállalkozóknak – 1. rész

Hiába dolgozol keményen, a nap végén mégis mindig úgy érzed, hogy rengeteg fontos feladatra nem maradt időd? A vállalkozók többsége megtapasztalja ezt az érzést, a sikeresebbek pedig idővel nem csak cégüket, hanem a rendelkezésükre álló időt is megtanulják menedzselni. Mutatunk is rögtön 11+1 hasznos tippet, amivel te is rengeteg időt takarítasz majd meg.

11+1 tipp a hatékony időbeosztáshoz elfoglalt vállalkozóknak – 1. rész

1. Kezdj minden reggelt a nehéz feladatokkal

A legnehezebb feladatokat tologatni nemcsak felesleges, hanem elképesztően időrabló hiba is. A velük járó stressz ugyanis megmarad, és rányomja az egész napi teljesítményedre a bélyegét, így sokkal lassabban dolgozol majd. Tudd le a komoly kihívásokat reggel, és indítsd sikerélménnyel a napot. Meglátod, megéri.

2. Tisztázd a feladatokat - spórolj időt

Ehhez azonban tudnod kell, hogy melyek a legnehezebb tennivalóid, ami sokszor nem is annyira egyértelmű. Éppen ezért kell minden egyes feladatot pontosan meghatározni. Így már fel tudsz állítani egy fontossági sorrendet, amit követve sokkal gyorsabban haladhatsz.

3. Legyen produktív rutinod

Egyénenként teljesen változó, hogy ki mikor tud a leghatékonyabban dolgozni. Lehetsz különösen produktív akár reggel, akár ebéd után, állíts fel néhány szabályt, aminek a segítségével a leghatékonyabb kihasználhatod ezt az időszakot. Ilyenkor ne válaszolj például e-mail-ekre, hívásokra, de az 50 perc munka – 10 perc pihenő megoldás is sikeres megoldás lehet.

4. Tűzz ki 3 célt a nap végére

Konkrét célokért dolgozni mindig könnyebb, ráadásul nem is kell a legnagyobb dolgokra gondolni. Egy pékségben például elhatározhatod, hogy összegyűjtesz 10 sütemény receptet az új étlaphoz vagy elkészíted egy hónappal előre a dolgozók munkabeosztását. Ha tudod, hogy mit akarsz elérni a nap végére, akkor sokkal motiváltabb és gyorsabb is leszel.

5. Szervezd ki, amit csak lehetséges

Oszd ki másoknak azokat a feladatokat, amelyeket nem kell feltétlenül neked intézned. Bízz meg az outsourcing, vagyis a kiszervezés gyakorlatában, és meglátod sokkal több időd marad a napi feladataidra.

6. Ne várj a tökéletes időpontra, hiszen nem létezik

Rengeteg vállalkozás fullad kudarcba már a kezdetekkor azért, mert a vezetők a tökéletes időpontra vártak. Valósítsd meg kreatív ötleteidet, hiszen előbb – utóbb a konkurencia megteszi helyetted. Ráadásul amíg a megfelelő pillanatot várod, rengeteg időt elveszítesz, amit más feladatokra vagy munkafolyamatokra is fordíthatnál.

A következő részben 5+1 további hasznos időmenedzselési tanácsot olvashatsz a Billingo blogban, addig azonban ismerj meg néhány hatékonyságnövelő tippet is. »

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top