A Billingo Átalányadó Asszisztens Facebook csoportban kaptunk egy listát azokról a hasznos weboldalakról, amelyeket minden egyéni vállalkozónak ismernie kell, mert nélkülözhetetlenek az ügyintézéshez, egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a vállalkozás működtetését, illetve gyors és hiteles válaszokat adnak a felmerülő kérdésekre. Küldd tovább bátran az egyéni vállalkozó ismerőseidnek is.

1. Webes Ügysegéd
A Webes Ügysegéd az a felület, ahol az egyéni vállalkozók bejelenthetik
- az egyéni vállalkozói tevékenység elkezdését,
- az adatváltozásokat,
- tevékenységi kör módosítását,
- a tevékenység szüneteltetését,
- a szüneteltetett tevékenység folytatását,
- az egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetését.
Valamint ezen a felületen igényelhetsz hatósági bizonyítványt is az egyéni vállalkozásban kezelt adatokról.
A Webes Ügysegéd az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
2. eBEV portál
Az eBEV portál a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elektronikus felülete, ahol a vállalkozások az adószámláról nyilvántartott adatokról és információkról tájékozódhatnak.
A eBEV portálon
- ellenőrizhetők a törzsadatok,
- lekérdezhetők az adószámla- és pótlékadatok,
- jóváhagyhatók az adóbevallások,
- ellenőrizhető a beadott bevallások aktuális státusza,
- ellenőrizhetők az adóigazolások,
- lekérdezhetők a biztosítotti/ foglalkoztatotti bejelentések,
- lekérdezhetők a jogosultságok, meghatalmazások, igazolások,
- letölthetők a nyugták,
- letölthetők az üzenetek,
- ellenőrizhető az adózói minősítés,
- lekérdezhetők az 1%-os felajánlások,
- lekérdezhető az adózói teljesítmény,
- lekérhető a keresetkimutatás,
- lekérhetők a hibalisták.
Az eBEV portál az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
3. NAV Ügyfélportál
Az Ügyfélportál (ÜPO) a NAV megújult ügyintéző felülete, ami következő években fokozatosan leváltja majd az eBEV-et.
A kényelmes és felhasználóbarát felületen elérhető információk köre testreszabható, pl.
- NAV által nyilvántartott adatok
- adószámla nettó egyenlege
- bevallások
- múltbéli adatok
- jövőbeli kötelezettségek
- igazolások
- kimutatások
- járulékfizetési adatok
- foglalkoztatási adatok
A NAV Ügyfélportál az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
4. Tárhely
A NAV vagy egyéb hatóságoktól (pl. önkormányzat, munkaügyi hivatal, oep stb.) érkező üzenet, visszaigazolások, felszólítások és értesítések az Ügyfélkapu Tárhelyére érkeznek be.
A fontosabb üzenetek 30 napig letölthetők vagy a tartós tárba helyezhetők. Ezt követően automatikusan törlődnek.
Társas vállalkozás és egyéni vállalkozás esetén az üzenetek ugyanarra a felületre érkeznek, az adószám alapján lehet a vállalkozások között váltani.
A beállításokban érdemes ellenőrizni a beállított e-mail címet, mert a rendszer a megadott e-mail címre küldi ki az értesítést, ha új üzenet érkezett a rendszerbe.
A tárhely az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
5. e-Papír
Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amellyel interneten keresztül tarthatjuk a kapcsolatot a hivatalokkal, a NAV-val vagy más közigazgatási szervvel.
Az e-Papír az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
6. NAV Online számla
A NAV Online számla rendszer az a felület, ahova a számlaadat szolgáltatási kötelezettséget teljesíteni kell. A számlákat manuálisan itt lehet feltölteni, de egyszerűbb egy technikai felhasználó segítségével összekötni a számlázó programmal, amely képes az adatszolgáltatás automatikus teljesítésére.
A NAV Online számla az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
7. KNYR
Minden vállalkozás köteles a indulástól számított 5 napon belül regisztrálni magát a Kamarai Nyilvántartó Rendszerben. Majd ezt követően évente meg kell fizetni a kamarai hozzájárulás összegét.
A regisztráció a KNYR rendszerén keresztül végezhető el. A felület az Ügyfélkapuból érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
8. KAVIR
A KAVIR-ból vagyis Kamarai Vállalkozói Információs Rendszerből szerezhetünk információt ÖVTJ (Önálló Vállalkozók Tevékenységi Jegyzéke) kódok alapján arról, hogy
- egy adott tevékenység bejelentés vagy engedélyköteles-e,
- mely hatósághoz szükséges fordulni egy esetlegesen fennálló kötelezettség teljesítése érdekében,
- az adott tevékenység folytatásához szükséges-e szakképesítés,
- szakképesítéshez kötött tevékenység esetén pontosan milyen kompetencia szükséges.
9. Budapest Főváros, Főpolgármesteri Hivatal, Adó Főosztály
Budapesti illetőségű vállalkozások számára fontos felület a Budapest Főváros, Főpolgármesteri Hivatal, Adó Főosztályának elérhetősége, ahol aktuális és fontos információk érhetők el az alábbi ügyekben:
- az iparűzési adó fizetése
- bejelentkezés
- változás-bejelentés
- adószámla-lekérdezés
- bankkártyás fizetési lehetőségek (EFR)
- túlfizetés visszaigénylés
Budapest Főváros, Főpolgármesteri Hivatal, Adó Főosztály »
10. E-önkormányzat portál
Budapesten kívüli székhellyel rendelkező vállalkozások a fentieket E-önkormányzat portálon keresztül intézhetik.
Aktuális és fontos információk érhetők el az alábbi ügyekben:
- az iparűzési adó fizetése
- bejelentkezés
- változás-bejelentés
- adószámla-lekérdezés
- bankkártyás fizetési lehetőségek (EFR)
- túlfizetés visszaigénylés
Az E-önkormányzat portál az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
11. EVNY Portál
Az EVNY Portál, az egyéni vállalkozók nyilvántartása, ahonnan bejelentkezés nélkül az adószám vagy a nyilvántartási szám alapján tölthetők le az érintettek nyilvános adatai:
- vállalkozó neve
- székhely adatai
- a nyilvántartási száma
- adószáma
- statisztikai számjele
- nyilvántartásba történő felvétel napja
- vállalkozás állapota
- szüneteltetés kezdő napja
- főtevékenysége
12. ÁNYK
Az Általános Nyomtatványkitöltő Program (ÁNYK) egy JAVA alapú keretprogram, amelynek segítségével kitölthetők és beadhatók a hatósági, a NAV és a közigazgatás más szerveinek eljárásaiban használt nyomtatványok.
A használathoz a programot telepíteni kell a számítógépre.
13. ONYA
Az ONYA a NAV saját fejlesztésű Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazása, amelyen keresztül a természetes személyek az ÁNYK keretprogram telepítése nélkül, böngészőn keresztül intézhetik a bejelentésekkel és bevallásokkal kapcsolatos teendőket.
Az ONYA nagy előnye az ÁNYK-val szemben, hogy
- nem kell telepíteni
- bárhonnan hozzáférhető online böngészőn keresztül,
- egyszerű és felhasználóbarát a felület.
Hátránya, hogy nem minden nyomtatvány érhető el.
Az ONYA az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.
14. NAV nyomtatványkereső
A NAV nyomtatványkereső felületén pillanatok alatt bármilyen létező nyomtatvány elérhető. A keresőben tetszés szerint szűkíthetők a találatok az alábbiak alapján:
- benyújtásra kötelezettek köre
- alkategória
- adónem
- nyomtatvány jellege
- nyomtatvány típusa
- érintett adóév
A nyomtatványokat kizárólag ÁNYK-n keresztül lehet beadni.
15. EFER
Az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer felületén lehetőséget biztosít arra, hogy egyes adófizetések esetén az ügyfelek bankkártya, virtuális bankkártya, illetve internetbank segítségével teljesítsék a befizetéseket.
Az EFER arra is lehetőséget biztosít, hogy egyetlen tranzakcióval fizessük ki az egy adott ügyhöz, de eltérő jogcímen befizetendő díjakat.
Az ÜPO felületéről a rendszer továbbirányít az EFER felületére, ahol kényelmesen lehet rendezni a tartozásokat.
16. HAKKA
A bevezetett helyi adók szabályait a Magyar Államkincstár által üzemeltetett elektronikus rendszer összesíti az önkormányzati adóhatóságok, valamint a különleges gazdasági övezetek vonatkozásában a megyei önkormányzatok adatszolgáltatásai alapján.
A felületen városonként lekérdezhetők az aktuálisan fizetendő adónemek, pl.
- építményadó
- magánszemélyek kommunális adója
- idegenforgalmi adó mértéke
- helyi iparűzési adó mértéke
17. NEAK
A NEAK a Nemzeti Egészségbiztosítási Alap felülete, ahol egyszerűen ellenőrizhető a társadalombiztosítási jogviszony, a betegéletút és a vénytörténet is.
A biztosítási jogviszonyt azért is érdemes ellenőrizni, mert azonnal látszik, ha tévedésből vagy hanyagságból nem került lezárásra egy korábbi biztosítási jogviszony. Érdemes a már nem élő biztosítási jogviszonyokat minél előbb lezáratni.
Az NEAK az Ügyfélkapun keresztül érhető el, használatához ügyfélkapus regisztráció szükséges.