Szeretnéd növelni céged bevételeit? Még több vásárlót szerezni? Ehhez elengedhetetlen egy kiváló egy sales és marketing csapat közös célokkal és egymás támogatásával. De miért nem valósul ez meg sok esetben a gyakorlatban?
A marketing szakemberek készítenek egy tervet, leadet generálnak és van, hogy úgy érzik, hogy a sales csapat mintha ellenük dolgozna. Igaz ez fordítva is, amikor a sales-es gondolja úgy, hogy nem kap hathatós támogatást a marketing csapattól.
Márpedig a sikeres eladáshoz, szükség van a sales és a marketing közös munkájára. Ahhoz, hogy egy valódi pénzgeneráló gépezetet alakíts ki, elengedhetetlen a közös cél és a közös munka.
Mit tehetsz cégvezetőként?
Sok sales és marketing probléma a nem megfelelő kommunikáció miatt alakul ki. A sales vár valamit a marketingtől, míg a marketingnek egy elképzelése van csak arról, hogy vajon a sales mit szeretne. Mindez oda vezet, hogy a sales nem használja a marketingesek leadjeit és fordítva, a marketingesek nem veszi figyelembe a sales-esek igényeit. Mindez pedig számos konfliktushoz vezet.
És itt jön a képbe a cégvezető. Fontos mielőbb tisztázni a félreértéseket. Leülni mindkét csapattal és átbeszélni, mire van szükségük.
Elengedhetetlen az is, hogy a marketing és a sales csapatnak közös céljai legyenek és kölcsönösen tudják segíteni egymást. Például nem elég, hogy a marketing nagy keresletet teremt, a sales-nek le kell tudnia kezelni azt, hisz csak így tudják biztosítani az ügyfélélményt. Mindkét csapatnál fontos, hogy elérhető és menedzselhető célokat tűzzenek ki.
A cégeknél nagyon gyakori probléma, hogy a sales és a marketing csapat nem tudja pontosan, kinek, mi a szerepe. Azzal tisztában vannak, hogy a marketing felelős a brandépítésért és a célközönség eléréséért. De nem látnak bele pontosan, hogy ki, mivel foglalkozik. Hogyan szerzik az információkat? Mi alapján hoznak meg bizonyos döntéseket? Hogyan szegmentálják a célközönséget? Ugyanez fordítva is igaz. A marketing csapat számára olykor rejtély, hogy milyen stratégia szerint történnek a telefonos vagy e-mail megkeresések, az utánkövetések.
Ezért kiváló megoldás lehet, ha a csapatok egy-egy tagja a másik csapattal tölt el néhány órát vagy napot, hogy jobban belelásson a munkafolyamatokba. Így sokkal könnyebb lesz az együttműködés és egymás megértése.
A jó kommunikáció a jó kapcsolatok kulcsa. Nincs különbség ebben a sales és marketing csapat között sem. Nagyon fontos, hogy közösen dolgozzanak, közösen gondolkozzanak. Ez nem mindennapos munkát jelent feltétlenül, de egy folyamatos kapcsolatot és nyitottságot egymás irányába. Még akkor is, ha esetleg nem egy épületben, vagy akár az ország különböző részein dolgoznak.
Hogy hatékony legyen a közös munka, szükség van a jó CRM-re, az automatizált marketing platformra. Így oldható meg leginkább a célközönség szegmentálása az életciklus követés. Ennek segítségével biztosíthatod a zavartalan információáramlást.
További hasznos tippek vállalkozásról, számlázásról szakértőktől a Billingo blogban >>
A munkavállalóid egészségét támogatni több okból is jó ötlet lehet. Az egészség szerepe - különösen a covid-járvány óta - felértékelődött, miközben az állami eg...
A „Demján Sándor – legyen minden vállalkozásnak honlapja” pályázat keretében most 100%-ban támogatott weboldalt kaphatsz – ha sikeresen pályázol, a Billingóval ...
Folyamatosan emelkednek a céges banki költségek, melyek állandó nyomás alatt tartják a hazai kis- és középvállalkozásokat. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt cs...
Korábban cégautót fenntartani anyagilag kifejezetten kedvező volt a magánhasználat költségeihez képest. Ma már ez nem feltétlenül van így, ezért lehet, hogy saj...
A számlák kiállítása még csak a kezdete az üzleti folyamatoknak. Az igazi kérdés az, hogy a teljesítések után mikor és hogyan érkezik meg a pénz. A kintlévősége...
A KKV Technológia Plusz Hitelprogram 0%-os kamatozású hitellel segíti a vállalkozások technológiai fejlesztését és versenyképességük növelését. A kedvezményes h...