Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Egyéb / 4 lépés, hogyan növeld az elad…
Egyéb - 2020.03.21. - 2 p. olvasás

4 lépés, hogyan növeld az eladást és hatékonyabbá tedd céged marketingjét

Szeretnéd növelni céged bevételeit? Még több vásárlót szerezni? Ehhez elengedhetetlen egy kiváló egy sales és marketing csapat közös célokkal és egymás támogatásával. De miért nem valósul ez meg sok esetben a gyakorlatban?

Hatékonyságnövelési tippek vállalkozóknak Talán Te is tapasztaltad már a saját cégednél, hogy van egyfajta láthatatlan ellentét a sales és a marketing csapat között.

A marketing szakemberek készítenek egy tervet, leadet generálnak és van, hogy úgy érzik, hogy a sales csapat mintha ellenük dolgozna. Igaz ez fordítva is, amikor a sales-es gondolja úgy, hogy nem kap hathatós támogatást a marketing csapattól. 

Márpedig a sikeres eladáshoz, szükség van a sales és a marketing közös munkájára. Ahhoz, hogy egy valódi pénzgeneráló gépezetet alakíts ki, elengedhetetlen a közös cél és a közös munka.

Mit tehetsz cégvezetőként?

Állítsd egy oldalra a sales és marketing csapatot!

Sok sales és marketing probléma a nem megfelelő kommunikáció miatt alakul ki. A sales vár valamit a marketingtől, míg a marketingnek egy elképzelése van csak arról, hogy vajon a sales mit szeretne. Mindez oda vezet, hogy a sales nem használja a marketingesek leadjeit és fordítva, a marketingesek nem veszi figyelembe a sales-esek igényeit. Mindez pedig számos konfliktushoz vezet. 

És itt jön a képbe a cégvezető. Fontos mielőbb tisztázni a félreértéseket. Leülni mindkét csapattal és átbeszélni, mire van szükségük.

Közös célok, kölcsönös támogatás

Elengedhetetlen az is, hogy a marketing és a sales csapatnak közös céljai legyenek és kölcsönösen tudják segíteni egymást. Például nem elég, hogy a marketing nagy keresletet teremt, a sales-nek le kell tudnia kezelni azt, hisz csak így tudják biztosítani az ügyfélélményt. Mindkét csapatnál fontos, hogy elérhető és menedzselhető célokat tűzzenek ki. 

A kulcs, a megértés

A cégeknél nagyon gyakori probléma, hogy a sales és a marketing csapat nem tudja pontosan, kinek, mi a szerepe. Azzal tisztában vannak, hogy a marketing felelős a brandépítésért és a célközönség eléréséért. De nem látnak bele pontosan, hogy ki, mivel foglalkozik. Hogyan szerzik az információkat? Mi alapján hoznak meg bizonyos döntéseket? Hogyan szegmentálják a célközönséget? Ugyanez fordítva is igaz. A marketing csapat számára olykor rejtély, hogy milyen stratégia szerint történnek a telefonos vagy e-mail megkeresések, az utánkövetések.  

Ezért kiváló megoldás lehet, ha a csapatok egy-egy tagja a másik csapattal tölt el néhány órát vagy napot, hogy jobban belelásson a munkafolyamatokba. Így sokkal könnyebb lesz az együttműködés és egymás megértése.

A jó kommunikáció a jó kapcsolatok kulcsa. Nincs különbség ebben a sales és marketing csapat között sem. Nagyon fontos, hogy közösen dolgozzanak, közösen gondolkozzanak. Ez nem mindennapos munkát jelent feltétlenül, de egy folyamatos kapcsolatot és nyitottságot egymás irányába. Még akkor is, ha esetleg nem egy épületben, vagy akár az ország különböző részein dolgoznak.

Biztosítsd az adatok zavartalan áramlását!

Hogy hatékony legyen a közös munka, szükség van a jó CRM-re, az automatizált marketing platformra. Így oldható meg leginkább a célközönség szegmentálása az életciklus követés. Ennek segítségével biztosíthatod a zavartalan információáramlást.

További hasznos tippek vállalkozásról, számlázásról szakértőktől a Billingo blogban >>

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás Tudástár vállalkozás fejlesztés NAV Törvény KATA hasznos tippek új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem adatszolgáltatási kötelezettség online számlázó nav online számla számlatömb online számla és billingo összekötés tévhitek kata adatszolgáltatás nav online számla regisztráció online adatszolgáltatási kötelezettség ügyfélszolgálat áfa e-számlázás katás számlázás pénztárgép billingo NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése online számla regisztráció kata szüneteltetése nav adatszolgáltatás startup fintech számla adó katás vállalkozás adatszolgáltatása egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk online számla koronvírus nav online számla összekötés fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika integráció előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása API könyvelői fiók egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 könyvelői összekötés koronajárvány nav online adatszolgáltatás Díjbekérő Proforma e-számlák díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés