Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / Ez történik, ha több mint 30 n…
Tippek - 2020.05.11. - 3 p. olvasás

Ez történik, ha több mint 30 napig szünetelteted a pénztárgép használatát

Bonácz Zsolt
Bonácz Zsolt Adótanácsadó, adószakértő

A járványveszély okozta gazdasági recesszió miatt számos vállalkozás bezárta üzletét. Mi a helyzet, ha a vállalkozás pénztárgépet használt és több mit 30 napig kénytelen azt szüneteltetni? Bonácz Zsolt adószakértő válaszolt.

Pénztárgép használatának 30 napon túli szüneteltetése

Az üzlet bezárása az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése miatt is bekövetkezhetett.  Az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetéséről a NAV is tájékoztatást kap a BM-től. Sok esetben az üzletben a vállalkozás pénztárgépet használt. Ezt az üzlet zárva tartása alatt nem használja. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy emiatt bizonyos esetekben bejelentést kell tenni a NAV felé.  Erre akkor van szükség, ha a pénztárgépet 30 napon túl nem használják. 

A bejelentés határideje a szüneteltetés megkezdésétől számított 45. nap. Ha a határidő munkaszüneti napra esik, akkor az a legközelebbi munkanapon jár le.  A bejelentést az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése esetén is meg kell tenni. A bejelentés megtételére a PTGTAXUZ nyomtatvány szolgál, amely a NAV honlapjáról letölthető. Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett vállalkozás a nyomtatványt elektronikus úton köteles benyújtani. 

A nyomtatvány főlapjának „B” rovatában kell megadni a vállalkozás azonosító adatait. A főlap „C” rovatában „Eseményt kívánok bejelenteni” szöveg mellett kockában „X”-et kell elhelyezni. A nyomtatványt 01. lapját a következők szerint kell kitölteni. „A” rovatban meg kell adni az esemény dátumát. Ez az az a nap, amikor megkezdődik a pénztárgép használatának szünetelése. Például 2020. március 30. nulla óra nulla perc. Szintén az „A” rovatban a „Pénztárgép” megjegyzés melletti négyzetben „X”-et kell elhelyezni. 

Továbbá a „Kétvállalkozós pénztárgép” és a „A két üzemeltető azonos” szöveg melletti négyzetben „I” vagy „N” betűt kell elhelyezni.

Ha nem kétvállalkozós pénztárgépről van szó, akkor mindkét esetben a négyzetben „N” betűt kell elhelyezni.

A „B” rovatban meg kell adni az adómemória egység számát (ez megtalálható a nyugta alján, AP-vel keződő azonosítószám), a pénztárgép engedélyének számát és a pénztárgép típusát.

A „C” rovat 1. pontja („Szüneteltetem a pénztárgép használatát”) mellett „X”-et kell elhelyezni.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a pénztárgép újbóli használata miatt is bejelentést kell tenni.

Enélkül a pénztárgépet nem lehet ismét használni. A bejelentést a pénztárgép használatának újbóli megkezdése előtt kell benyújtani. Erre a célra ugyancsak a PTGTAXUZ nyomtatvány szolgál.

A nyomtatvány főlapjának „B” rovatában kell megadni a vállalkozás azonosító adatait. A főlap „C” rovatában „Eseményt kívánok bejelenteni” szöveg mellett kockában „X”-et kell elhelyezni. A nyomtatványt 01. lapját a következők szerint kell kitölteni. 

„A” rovatban meg kell adni az esemény dátumát. Ez az az a nap, amikor megkezdődik a pénztárgép újbóli használata. Például 2020. május 15. nulla óra nulla perc. Szintén az „A” rovatban a „Pénztárgép” megjegyzés melletti négyzetben „X”-et kell elhelyezni. Továbbá a „Kétvállalkozós pénztárgép” és a „A két üzemeltető azonos” szöveg melletti négyzetben „I” vagy „N” betűt kell elhelyezni. 

Ha nem kétvállalkozós pénztárgépről van szó, akkor mindkét esetben a négyzetben „N” betűt kell elhelyezni.

A „B” rovatban meg kell adni az adómemória egység számát (ez megtalálható a nyugta alján, AP-vel keződő azonosítószám), a pénztárgép engedélyének számát és a pénztárgép típusát.

A „C” rovat 2. pontja („Újra szeretném használni a szüneteltetett pénztárgépet”) mellett „X”-et kell elhelyezni.

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
Tudástár online számlázás vállalkozás fejlesztés NAV Törvény hasznos tippek KATA új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem online számlázó adatszolgáltatási kötelezettség számlatömb tévhitek kata adatszolgáltatás online számla és billingo összekötés nav online számla ügyfélszolgálat e-számlázás katás számlázás pénztárgép áfa NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése nav online számla regisztráció kata szüneteltetése online adatszolgáltatási kötelezettség startup billingo fintech adó katás vállalkozás adatszolgáltatása online számla regisztráció egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk koronvírus fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo számla társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 koronajárvány Díjbekérő Proforma e-számlák integráció díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés katás egyéni vállalkozás üzleti terv API válságkezelés egyéni cég egyéni cég alapítása alanyi adómentes