2 hónap ajándékba

2 hónap ajándékba

Fizess elő MOST 1 évre bármilyen új Billingo szolgáltatásra és további 2 hónappal hosszabbítjuk meg az előfizetésedet!

maradt az akció végéig
maradt az akció végéig
Bezárás
Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / Hogyan értékesítsünk sikeresen…
Tippek - 2022.10.27. - 8 p. olvasás

Hogyan értékesítsünk sikeresen külföldre?

Ha webshopod van, érdemes elgondolkodnod azon, hogy az egyre népszerűbb fősodorba sorolj át. A nemzetközi értékesítésé a jövő, minden évben csökkennek a technikai korlátok, és bár sok online bolt nem mer belevágni, mi bíztatunk rá. Az e-kereskedelmi szektor nemzetközi vizei ugyanis kellően kiaknázatlanok, ám nagyobb hozamot és népszerűséget ígérnek.

Külföldre értékesítés

Lassan, de biztosan gördül az e-kereskedelem kereke

Bár az online felületek forgalma 2022-ben is növekedni látszik, azonban elmarad az elmúlt évek látványos bővülésétől. A COVID-19 járványt követő szigorítások feloldásával az emberek újra visszatértek a hagyományos, offline vásárlási szokásokhoz, már nincsenek rákényszerítve, hogy mindent az interneten vásároljanak.

A nemzetközi verseny fokozódik

A növekedés lassulása, illetve az, hogy nagyon sok márka jelent meg az online térben, azt is magával hozza, hogy fokozódik a verseny. Adott szektorokban egyre több vállalkozás és webshop jelent meg, és végez online marketing tevékenységet.

Növekednek a hirdetési költségek

A szereplők jelenlétének növekedése, a verseny fokozódásának egyenes következménye, hogy a Google és a közösségi média felületek hirdetései egyre drágábbak lesznek. Ezt a problémát tovább erősítik a közösségi média hirdetések, a szigorú GDPR szabályok miatt egyre pontatlanabbak.

A legjobb tehát, ha a hazai kereskedelmi tevékenységed optimalizálod, és gondolkodni kezdesz a nemzetközi terjeszkedésben. Minden eszközöd adott hozzá, ma a külföldi értékesítés csupán pár kattintásra van tőled.

Mire van szükséged:

  • Nemzetközi értékesítésre alkalmas webshop platform
  • Fordítások (termékadatok és weboldalak)
  • Nemzetközi fizetési szolgáltató
  • Nemzetközi szállítási partner

Irány a webshop - nemzetközi értékesítésre fel!

Mielőtt belevágsz, és a teljes webáruházad lefordítod 5-6 nyelvre, határozd meg a célcsoportjaid, akiket el akarsz érni. Vedd figyelembe a rád figyelők nemét, a megcélozni kívánt korosztályt, az érdeklődési köröket, a nemzetközi piacok kínálatát.
Ezt követően nézd meg az adott piac sajátosságait, a versenytársakat, hol vannak hasonló márkák, hol hiányoznak a helyi márkák. Vedd figyelembe az adott régió vásárlóerejét.

Tartsd szem előtt a fokozatosság elvét, és a lokalizáció folyamatában akkor tegyél további erőfeszítéseket az adott ország esetében, ha valamilyen pozitív visszajelzést már kaptál az adott piacról.

A webshop nyelvesítése

Annak ellenére, hogy a környező országok piacai tűnhetnek a leghívogatóbb megoldásoknak, érdemes angol nyelvvel kezdeni, hiszen világnyelvről van szó. Aztán jöhetnek a közkedvelt nyelvek, vagy azé az országé, amelynek piacára épp betörni kívánsz. Ha például olyan országot választasz, mint Svájc, törekedj rá, hogy az államban beszélt fő nyelvek szerepeljenek a nyelvesítési listádban.

Nem muszáj egyből az összes aloldalad lefordíttatnod, kezdheted a legfontosabbakkal, és haladhatsz szépen, fokozatosan.

Főoldal

A legtöbb esetben ide érkeznek először a látogatók, ezért az első benyomás nagyon fontos. A főoldal, akár a hazai portálok esetében, legyen egyértelmű, átlátható, gyorsan kezelhető - és adjon valami pluszt, ami másnak a konkurenciát illetően nincs.

Termékoldalak

A termékoldalak sok esetben első oldalként / érkező oldalként funkcionálnak, ha egy adott termékre futtatsz hirdetést, vagy jelölsz meg egy social media posztban. A termék adatokra vonatkozó általános tanács - magyar nyelvű tartalmaknál is -, hogy igyekezz minél több információt elárulni a termékeidről, hiszen a látogató csak ez alapján tudja meghozni a vásárlási döntését, nem tudja megkérdezni az eladót, stb.

ÁSZF, adatkezelés

Amikor a látogató eldönti, hogy meg szeretné-e vásárolni a terméket, gyakran megnézi az üzletszabályzatot illetve a szállítási feltételeket. Ha azokat az információkat nem találja meg, hogy mennyi idő alatt kapja meg a terméket, szállít-e egyáltalán az adott webshop az ő országába, lehetősége van-e visszaküldeni, stb, akkor sok esetben inkább kilép az oldalról, és más webshopot választ. Legyél ebben naprakész.

Egyébként bérelhető webáruház platform szolgáltatást nyújt a Stylehub, melyet már az első naptól nemzetközi értékesítésre terveztek. Míg más platformokon ezt pluginok, addonok segítségével is csak nehezen (pl. korlátozások, vagy bonyolult technikai megoldások - webáruház klónozás) valósítható meg, addig egy Stylehub webshopban ez magától értetődő funkció.

A nyelvek és fordítások kezelése azonnal elérhető és beállítható minden felületen, legyen az termék adatok és leírások, weboldal, de akár az egész checkout felület is.

A devizák felvitele pofonegyszerűen, és néhány kattintás után már rögzíthetjük is az árakat a különböző devizákhoz.

A webshop felismeri, hogy a látogató milyen országból érkezett és a neki meghatározott nyelven és devizában mutatja a termékeinket.

Ezen felül a webshopok nagy előnye, hogy kiemelkedő a vásárlói élmény és a webshop design. Minden előfizetésben elérhetőek a prémium webshop témánk, melyeket könnyedén igényeire szabhat a felhasználó.

Gyakori kérdések

Ha az ÁSZF oldalon nem válaszoltál meg minden gyakran felmerülő e-kereskedelmi kérdést, akkor érdemes e célból külön oldalt létrehozni, és azt is lefordítani.

Checkout folyamat

Ha a vásárló a kosárba helyezte a termékeket és eldöntötte, hogy meg szeretné vásárolni, akkor érkezünk el a vásárlási folyamat egyik érzékeny pontjára, a checkout-ra. Itt számos szenzitív információt kell a vásárlónak megadni, ezért kiemelten fontos, hogy a lépéseket, információkat értse.

Devizák kezelése

Az online konverzió egy fontos eleme, hogy a vásárló a saját pénznemében lássa a termék árát.
A jó hír: a különböző devizákban történő ár megadása lényegesen kisebb feladat, így akár azt is megteheted, hogy amíg egy külföldi látogató angolul olvashatja az oldalunkat, de az ár már a saját pénznemében jelennek meg -> EUR, CZK, NOK, stb.

Árak megadása különböző devizákban 

Elsősorban divatmárkák vezették be azt a módszert, amelyben a különböző régiókban eltérő árakon adták meg termékeiket az adott piac vásárlóerejéhez igazítva. Érdemes ezzel kísérletezni.

Fizetési megoldások

A checkout folyamat optimalizálása nagyon fontos a sikeres nemzetközi értékesítéskor. A leggyakoribb visszafordulási okok:
  • Ismeretlen fizetési szolgáltató
  • Bankkártya adatok megadásához egy külső oldalra navigál a webshop
  • Extra díjak különböző fizetési módok esetében
Fontos, hogy olyan fizetési szolgáltatót jeleníts meg a checkout oldalon, ami nemzetközileg ismert, és bizalmat ébreszt. Egy külföldi vásárló előtt könnyen lehet, hogy egy magyar fizetési szolgáltatás ismeretlen, és amíg ez itthon növeli a konverziót, addig egy külföldi vásárló elhagyja az oldalt.

Válassz nemzetközileg ismert szolgáltatót!

Ilyen lehet, pl a Stripe, mely nem csupán nemzetközileg ismert, hanem van még három további előnye:

  • A webshop checkout folyamatába beágyazható (nem kell külső oldalra elnavigálni, ami szintén konverzió csökkentő)
  • Online szerződhetsz a Stripe szolgáltatással, így akár azonnal - néhány percen belül - bekötheted a webshopod
  • Ha beállítottad a webshopodban, akkor néhány kattintással könnyedén elérhetővé tudod tenni az ApplePay és GooglePay fizetési lehetőségeket, amelyek nagyon népszerűek, és tovább növelhetik az online konverziót
  • Szintén ilyen szolgáltatás a PayPal is, mely az egyik legrégebbi, legismertebb fizetési megoldás.

Szállítás

Ha a nemzetközi vásárló megtalálta a webshopod, és megrendelte/ kifizette a terméket, a következő feladatod a csomag eljuttatása a vásárlóhoz.

Ehhez meg kell győzödnöd arról, hogy a szállítási partnered teljesít-e nemzetközi szállítást. Amennyiben nem, úgy keresned kell egy olyan szolgáltatót, aki ebben tud segíteni. A legtöbb esetben a szerződéskötést egy egyeztetés előz meg, ahol felmérik a webshop leendő forgalmát, és ez alapján adnak ajánlatot.

Néhány tanács:

  • Vizsgáld meg, hogy a termékhez/ dobozmérethez melyik szolgáltató adja a legjobb árat
  • Szükség van-e egyéb szolgáltatásra: expressz szállítás, törékeny áruk kezelése, stb.
  • Érdemes ambiciózus terveket megadni, hogy kedvezőbb szállítási díjakat kapj
  • A legnépszerűbb, nemzetközileg is ismert szolgáltató a DHL és a GLS
Érdemes olyan szolgáltatót választani továbbá, akit meglévő webshopunkba tudunk integrálni, így automatizálható a futár rendelés, dokumentáció összeállítása, vámkezeléshez kapcsolódó feladatok.

Új piacok meghódítása, optimalizálása

Ha a webshop már készen áll a külföldi értékesítésre, nincs más hátra, mint vevőket szerezni.
Érdemes egy általános hirdetéssel (termék vagy brand) elindulni több országban, és figyelni a reakciókat:
  • Hol kattintanak nagyobb arányban a hirdetésekre
  • Melyik országból tudsz legolcsóbban látogatót szerezni
  • Melyik országban indul be az online értékesítés
Ezek alapján a következőket tudod tenni:

  • Az adott ország nyelvére lefordíttatod a tartalmaidat -> ez tovább növeli a konverziót
  • Megpróbálod a hirdetéseidet optimalizálni:

  • Próbálj ki más kreatívokat
  • Azonos színek máshogy működnek eltérő kultúrákban
  • Amennyiben emberek is szerepelnek a kreatívokon, próbálj ki más karaktert

Összefoglalás

Az e-kereskedelem lassulása, és a fokozódó verseny a legtöbb hazai webshopot kedvezőtlenül érinti, ezért a forgalom biztosítása és növelése érdekében két lehetőség van: optimalizálni a jelenlegi működést, vagy új piacokra lépni.

A jó hír, hogy minden eszköz adott ahhoz, hogy termékeiddel új piacokat hódíts meg, így a hazaiaknál nagyságrendekkel több lehetőség nyílik meg a márkád előtt, amelyre nagy akadályként tekinthetsz, azonban lépésről lépésre kipróbálhatod az előtted tornyosuló feladatokat.

A nemzetközi értékesítés kulcsa a “helyi vásárlási élmény” biztosítása, amelyhez helyi nyelven, helyi devizában és az adott piacon ismert szállítási és fizetési szolgáltatást kell elérhetővé tenni.

Nem utolsó sorban a jó benyomásra sem árt törekedni, amelyhez elengedhetetlen, hogy a nemzetközi versenyben kiemelkedő legyen a webshop design és a felhasználói élmény, ehhez nyújt profi segítséget például a Stylehub csapata. 

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top