Minden, amit az online számlázásról tudnod kell, friss hírek, információk

Ismerd meg a billingót

Hogyan lendíti fel a kiszervezett logisztika a webáruházak forgalmát?

2019-11-13 - Hírek
Hogyan lendíti fel a kiszervezett logisztika a webáruházak forgalmát?

Mi a közös a legsikeresebb webáruházak történeteiben, milyen perspektívák előtt áll a hazai e-kereskedelem, és hogyan jön a képbe a kiszervezett logisztika? Perényi András e-kereskedelmi szakértő írása.

Amikor a Webshippy legsikeresebb ügyfeleivel beszélgetünk, folyton vissza-visszatér egy bizonyos mintázat egyéni történeteikben:

  1. A webáruházban árult termékkör vagy valamilyen egyéni és érzelmi módon kapcsolódik a tulajdonos életéhez, vagy egy olyan problémára kínál megoldást, amivel a tulajdonos szembesült a saját életében, de nem talált rá olyan megoldást, amivel elégedett lett volna, és úgy döntött, hogy ő maga fogja ezt a hiányt betölteni.

  2. Saját erőből, szorgalmasan, szívósan építik fel e-kereskedelmi szolgáltatásukat, általában bérelt webáruház-motorral.

  3. Felkutatják a célcsoportjukat és lelkiismeretesen, alaposan kommunikálnak ügyfeleikkel.

  4. Néhány hétig, rosszabb esetben pár hónapig is, brutálisan sokat dolgoznak az első készlet feltöltésével és az induló marketingstratégia végrehajtásával.

Akik ezt a négy fázist konzekvensen végigviszik, úgy tűnik, elkerülhetetlenül sikeressé válnak. Ám ekkor egy újabb, váratlan tapasztalat várja őket: alig győzik tartani a lépést a saját sikerességükkel. Konkrétan az történik, hogy a rendeléseik teljesítése során a csomagolás és a kiküldendő csomagok átadása a futárszolgálatok számára egy végeláthatatlan, lélekölő, monoton feladattömeggé válik, ami ráadásul folyamatos összpontosítást igényel, mert nagyon könnyű hibázni, és a hibák minden esetben extra időráfordítással és anyagi veszteséggel járnak a számukra. A feladattömeg állandó személyes és üzleti nyomást jelent - ha valamiért megcsúszik a rendeléskezelés, akkor az akár hetekig, hónapokig érezhetővé válik a szállítási idő növekedésében, ami pedig a vásárlói elégedettség kárára megy. Megbetegszik a gyerek, esetleg pár napra elutaznál pihenni? Felejtsd el! The show must go on! Aki tudja, bevonja a nagymamát, az unokát, a szomszédot, de ha ezért fel kell venni extra munkaerőt, az értelemszerűen óriási anyagi teher, főleg ha a klasszikus egyszemélyes, vagy családi vállalkozásként működtetett webshopokra gondolunk.

Közben a készleten tartott árumennyiség lassan megtölti a szekrényeket, aztán a szobát, a pincét, a garázst, a nappali átalakul egy dobozlabirintussá - ezek mind szó szerint megtörténtek az ügyfeleinkkel, a webshopjuk fejlődése során, és megtörténnek ma is számos feltörekvő e-kereskedelmi vállalkozóval. Egy idő múlva raktárhelyiséget kell keresni, ami újabb anyagi teher, és átgondoltabb logisztikát igényel, hiszen a rendelések átadását meg kell oldani akkor is, ha a raktár az irodától messzebb esik.

A minta ismerős, én magam is jártam ebben a cipőben, többször is. Pontosan ezért hívtuk életre a Webshippy-t: a korszerű “fulfillment”, vagyis az internetes rendelések kezelésének átvétele már létezett a világban, és mi hittünk abban, hogy ha egy végletekig optimalizált, automatizált és folyamatosan fejlesztett szolgáltatást rakunk össze egy jó csapattal, akkor biztos, hogy olyan megoldást tudunk adni a webáruházak tulajdonosainak, amit megváltásként fognak fogadni.

De mi az a fulfillment?

Magyarul “kiszervezett webáruház-logisztikának” hívjuk, annak ellenére, hogy nem csak konkrét webáruházak számára nyújthat segítséget, hanem bárkinek, akinek a tevékenységi körében szerepel az internetes árusítás. A Webshippy egyrészt egy hatalmas logisztikai központ az M0 mentén, ahová a szerződő partnerek behozzák a raktárkészletüket, másrészt egy felhőszoftver, amely rácsatlakozik az ügyfél webáruházára. Emiatt a rendelések minden adatáról automatikusan értesülünk, és az árut a munkatársaink leveszik a polcról, csomagolják, előkészítik, majd átadják a futárnak. Mivel hatalmas mennyiségekkel dolgozunk, ezért jobb árat tudunk elérni a futárpartnerünknél, mint egy önálló webáruház, és a rendszeres szállítás miatt jellemzően másnap délig célba tudjuk juttatni a csomagokat, de az aznapi szállítás sem ritka, ha elég korán befut a rendelés. Ez különösen jó árelőnyt jelenthet akkor, ha egy webshop a környező országokban is jelen van, oda is szállít rendeléseket.

Mindezt a Webshippy “darabáron” biztosítja, vagyis csak a kiküldött csomagok után kell fizetni, nincs semmilyen havidíj, sőt, a raktározás is ingyenes, bizonyos feltételek teljesülése mellett. Ez az ami sok webáruház-tulajdonost meglep: azt gondolják, csak a “nagyoknak” érheti meg az, hogy kiszerveztetik a logisztika nyűgjeit. Most már ennyi év tapasztalatával a hátunk mögött kijelenthető, hogy a nagyoknak is megéri bizonyos esetekben, de a szolgáltatást azért hoztuk létre, hogy szinte minden webáruháznak segíteni tudjunk, és sikerült is bebizonyítani, hogy a logisztika kiszervezése a helyes út nagyon sok internetes kereskedő számára.

Nehéz felbecsülni, mekkora érték az egy üzletvezető számára, hogy ezektől a feladatoktól megszabadul, és az alábbi kellemes döntési helyzetbe kerül: az így felszabaduló kapacitásait a webáruház marketingjébe és továbbfejlesztésébe forgassa bele, vagy belevágjon régóta dédelgetett, újabb ötletei megvalósításába, netán inkább töltsön több időt a családjával, induljon világkörüli útra? Ezek mind tipikus karrierutak és konkrét példák a webshoposok körében, ugyanis általában a cél mindig az, hogy a lehető legnagyobb mértékben automatizálják a webáruház működését, olyannyira, hogy gyakorlatilag magától termelje a profitot. Ez a szakasz pedig többnyire szinte elérhetetlen a fulfillment nélkül.

Mint minden digitális szolgáltatás esetében, sok esetben az opcionális extrák döntik el, mennyire jó egy termék - a fulfillment sem csak raktározásból és csomagolásból áll, folyamatosan azon dolgozunk, hogy hogyan tudunk kreatívan segíteni a webáruházaknak. Például néhány kattintással összeállítható speciális- és csomagajánlatokkal, igény szerinti marketinganyagok helyszíni nyomtatásával és a csomagba helyezévésel, vagy természetesen a számlázási folyamat átvételével, amire a Billingóval létrejött együttműködésünk nyújt lehetőséget: a csomagzárás pillanatában a Webshippy rendszere automatikusan számlát generál és a számlákat, a beállítások függvényében, a csomagoló kollégák akár nyomtatva is a csomagba helyezik. Mi több, az utánvétes csomagok esetén, az utánvét beérkezésekor a “fizetett” státusz is szinkronizálásra kerül a számlázó rendszerekbe, így könnyítve meg a könyvelők utólagos munkáját.

Ez a munkánk legizgalmasabb része, folyamatosan kutatjuk, mivel és hogyan hozhatnak ki még többet partnereink a fulfillmentből.

Ez a folyamat sosem ér véget. Az internet először talán a szólás szabadságát, az információ áramlását demokratizálta azzal, hogy bárki indíthatott rajta saját platformot, ahol megoszthatta gondolatait. A web 2.0 révén megoldódott a monetizáció és a hálózatos terjedés, ma már a legnagyobb hírességek sorai közé lehet emelkedni egy különleges YouTube vagy Instagram-jelenlét révén. A korszerű e-kereskedelemnek az az ígérete, hogy az egyén is komoly versenyzőként jelenhet meg a piacon, ráadásul globálisan. Izgalmas érzés, hogy ennek a történetnek fontos szereplői lehetünk a fulfillment révén, és ki tudja, hová, merre juthatunk el a digitális feladatmegosztás terén a következő évtizedben?

Ebben a cikksorozatban legalábbis megpróbáljuk feltérképezni majd!

Örömteli számlázást kíván,
Számlázó program - Billingo online számlázó - Billy üdvözlettel,
Billy

Billingózz Te is!

Regisztrálj egy ingyenes fiókot és tesztelt a számlázót 30 napig ingyen!

Regisztrálok Billingózz Te is!

Hozzászólások ()

Minden, amit az előlegszámláról tudni akartál

Minden, amit az előlegszámláról tudni akartál

Hírek, 2019-11-28

Amikor a terméked vagy a szolgáltatásod értékesíted megegyezés alapján lehetőséged van előleg kérésére, amirő…

Hurrá!! 2019-ben is a legjobbak között a Billingo Az Év Honlapja szakmai versenyen

Hurrá!! 2019-ben is a legjobbak között a Billingo Az Év Honlapja szakmai versenyen

Hírek, 2019-12-02

Zsinórban a 2019-es a negyedik év, amikor Az Év Honlapja díjazottjai között a Billingót is a díjátadó pódiumra…

Ezt nem hiszitek el! 2019-ben is 4x-es díjazott a Billingo a Marketing Diamond Awards-on

Ezt nem hiszitek el! 2019-ben is 4x-es díjazott a Billingo a Marketing Diamond Awards-on

Hírek, 2019-12-02

Alig néhány napja írtunk róla, hogy a Billingo 2019-ben elnyerte Az Év Honlapja szakmai verseny különdíját Szo…

10 fontos cégjogi alapfogalom érthetően

10 fontos cégjogi alapfogalom érthetően

Hírek, 2019-11-13

Amikor elkezdtem ismerkedni az alapinformációkkal, csupa paragrafusjeleket és zárójeleket láttam, mindezt nehe…

Újabb Billingo integráció a modern vállalkozóknak: megérkezett a Cashbook összekötés

Újabb Billingo integráció a modern vállalkozóknak: megérkezett a Cashbook összekötés

Hírek, 2019-11-21

Utálod, hogy folyton a könyvelőt kell hívnod a várható áfa miatt? Jó lenne naprakészen látni a kintlévőségeide…

Katás vállalkozás iratainak megőrzése

Katás vállalkozás iratainak megőrzése

Hírek, 2019-11-13

Katás vállalkozóként sem bújhatsz ki a papírmunka alól. Bár csökkenteni nem tudjuk, eláruljuk melyek azok az i…