Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / Kerülj a legnagyobb forgalmú w…
Tippek - 2019.11.13. - 6 p. olvasás

Kerülj a legnagyobb forgalmú webáruházak közé! Hogyan segíthet a kiszervezett logisztika?

Perényi András
Perényi András E-kereskedelmi szakértő

Mi a közös a legsikeresebb webáruházak történeteiben, milyen perspektívák előtt áll a hazai e-kereskedelem, és hogyan jön a képbe a kiszervezett logisztika? Perényi András e-kereskedelmi szakértő írása.

Kerülj a legnagyobb forgalmú webáruházak közé! Hogyan segíthet a kiszervezett logisztika?

Amikor a Webshippy legsikeresebb ügyfeleivel beszélgetünk, folyton vissza-visszatér egy bizonyos mintázat egyéni történeteikben:

  1.  A webáruházban árult termékkör két dologhoz kötődhet. Vagy valamilyen egyéni és érzelmi módon kapcsolódik a tulajdonos életéhez. Vagy egy olyan problémára kínál megoldást, amivel a tulajdonos szembesült a saját életében. Nem talált rá olyan megoldást, amivel elégedett lett volna, ezért úgy döntött, hogy ő maga fogja ezt a hiányt betölteni.

  2. Saját erőből, szorgalmasan, szívósan építik fel e-kereskedelmi szolgáltatásukat, általában bérelt webáruház-motorral.

  3. Felkutatják a célcsoportjukat és lelkiismeretesen, alaposan kommunikálnak ügyfeleikkel.

  4. Néhány hétig, rosszabb esetben pár hónapig is, brutálisan sokat dolgoznak az első készlet feltöltésével és az induló marketingstratégia végrehajtásával.

Akik ezt a négy fázist konzekvensen végigviszik, úgy tűnik, elkerülhetetlenül sikeressé válnak. Ám ekkor egy újabb, váratlan tapasztalat várja őket: alig győzik tartani a lépést a saját sikerességükkel. Rendeléseik teljesítése során a csomagolás és a kiküldendő csomagok átadása a futárszolgálatoknak egy végeláthatatlan, lélekölő, monoton feladattömeggé válik. Ez ráadásul folyamatos összpontosítást igényel, mert nagyon könnyű hibázni, és a hibák minden esetben extra időráfordítással és anyagi veszteséggel járnak a számukra. A feladattömeg állandó személyes és üzleti nyomást jelent. Ha valamiért megcsúszik a rendeléskezelés, az akár hetekig, hónapokig érezhetővé válik a szállítási idő növekedésében, ami pedig a vásárlói elégedettség kárára megy.

Megbetegszik a gyerek, esetleg pár napra elutaznál pihenni? Felejtsd el! The show must go on!  Aki tudja, bevonja a nagymamát, az unokát, a szomszédot. De ha ezért fel kell venni extra munkaerőt, az értelemszerűen óriási anyagi teher. Főleg ha a klasszikus egyszemélyes, vagy családi vállalkozásként működtetett webshopokra gondolunk.

Közben a készleten tartott árumennyiség lassan megtölti a szekrényeket, aztán a szobát, a pincét, a garázst, a nappali átalakul egy dobozlabirintussá. Ezek mind szó szerint megtörténtek az ügyfeleinkkel, a webshopjuk fejlődése során, és megtörténnek ma is számos feltörekvő e-kereskedelmi vállalkozóval. Egy idő múlva raktárhelyiséget kell keresni, ami újabb anyagi teher. Átgondoltabb logisztikát igényel, hiszen a rendelések átadását meg kell oldani akkor is, ha a raktár az irodától messzebb esik.

A minta ismerős, én magam is jártam ebben a cipőben, többször is. Pontosan ezért hívtuk életre a Webshippy-t. A korszerű “fulfillment”, vagyis az internetes rendelések kezelésének átvétele már létezett a világban. Hittünk a végletekig optimalizált, automatizált és folyamatosan fejlesztett szolgáltatásunkban, amihez egy jó csapat társul. Tudtuk, hogy olyan megoldást tudunk adni a webáruházak tulajdonosainak, amit megváltásként fognak fogadni.  

De mi az a fulfillment?

Magyarul “kiszervezett webáruház-logisztikának” hívjuk. Annak ellenére, hogy nem csak konkrét webáruházak számára nyújthat segítséget, hanem bárkinek, akinek a tevékenységi körében szerepel az internetes árusítás. A Webshippy egyrészt egy hatalmas logisztikai központ az M0 mentén, ahová a szerződő partnerek behozzák a raktárkészletüket. Másrészt egy felhőszoftver, amely rácsatlakozik az ügyfél webáruházára. Emiatt a rendelések minden adatáról automatikusan értesülünk, és az árut a munkatársaink leveszik a polcról, csomagolják, előkészítik, majd átadják a futárnak. Mivel hatalmas mennyiségekkel dolgozunk, ezért jobb árat tudunk elérni a futárpartnerünknél, mint egy önálló webáruház. A rendszeres szállítás miatt jellemzően másnap délig célba tudjuk juttatni a csomagokat, de az aznapi szállítás sem ritka, ha elég korán befut a rendelés. Ez különösen jó árelőnyt jelenthet akkor, ha egy webshop a környező országokban is jelen van, oda is szállít rendeléseket.

Mindezt a Webshippy “darabáron” biztosítja. Vagyis csak a kiküldött csomagok után kell fizetni, nincs semmilyen havidíj, sőt, a raktározás is ingyenes, bizonyos feltételek teljesülése mellett. Ez az ami sok webáruház tulajdonost meglep: azt gondolják, csak a “nagyoknak” érheti meg az, hogy kiszerveztetik a logisztika nyűgjeit. Ennyi év tapasztalatával a hátunk mögött kijelenthető, hogy a nagyoknak is megéri bizonyos esetekben. De a szolgáltatást azért hoztuk létre, hogy szinte minden webáruháznak segíteni tudjunk. Sikerült is bebizonyítani, hogy a logisztika kiszervezése a helyes út nagyon sok internetes kereskedő számára.

Nehéz felbecsülni, mekkora érték az egy üzletvezető számára, hogy ezektől a feladatoktól megszabadul, és az alábbi kellemes döntési helyzetbe kerül. Az így felszabaduló kapacitásait a webáruház marketingjébe és továbbfejlesztésébe forgassa, vagy belevágjon régóta dédelgetett, újabb ötletei megvalósításába? Netán inkább töltsön több időt a családjával, induljon világ körüli útra? Ezek mind tipikus karrierutak és konkrét példák a webshoposok körében. Ugyanis a cél mindig az, hogy a lehető legnagyobb mértékben automatizálják a webáruház működését, olyannyira, hogy gyakorlatilag magától termelje a profitot. Ez a szakasz pedig többnyire szinte elérhetetlen a fulfillment nélkül.

Mint minden digitális szolgáltatás esetében, sok esetben az opcionális extrák döntik el, mennyire jó egy termék. A fulfillment sem csak raktározásból és csomagolásból áll, folyamatosan azon dolgozunk, hogy hogyan tudunk kreatívan segíteni a webáruházaknak. Például néhány kattintással összeállítható speciális- és csomagajánlatokkal, igény szerinti marketinganyagok helyszíni nyomtatásával és a csomagba helyezésével. Vagy a számlázási folyamat átvételével, amire a Billingóval létrejött együttműködésünk nyújt lehetőséget. A csomagzárás pillanatában a Webshippy rendszere automatikusan számlát generál. A számlákat, a beállítások függvényében, a csomagoló kollégák akár nyomtatva is a csomagba helyezik. Mi több, az utánvétes csomagok esetén, az utánvét beérkezésekor a “fizetett” státusz is szinkronizálásra kerül a számlázó rendszerekben. Így könnyítve meg a könyvelők utólagos munkáját. Ez a munkánk legizgalmasabb része, folyamatosan kutatjuk, mivel és hogyan hozhatnak ki még többet partnereink a fulfillmentből.

Ez a folyamat sosem ér véget. Az internet először talán a szólás szabadságát, az információ áramlását demokratizálta. Bárki indíthatott rajta saját platformot, ahol megoszthatta gondolatait. A web 2.0 révén megoldódott a monetizáció és a hálózatos terjedés. Ma már a legnagyobb hírességek sorai közé lehet emelkedni egy különleges YouTube vagy Instagram-jelenlét révén. A korszerű e-kereskedelemnek az az ígérete, hogy az egyén is komoly versenyzőként jelenhet meg a piacon, ráadásul globálisan. Izgalmas érzés, hogy ennek a történetnek fontos szereplői lehetünk a fulfillment révén. És ki tudja, hová, merre juthatunk el a digitális feladatmegosztás terén a következő évtizedben?

Ebben a cikksorozatban legalábbis megpróbáljuk feltérképezni majd!

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás Tudástár vállalkozás fejlesztés NAV Törvény KATA hasznos tippek új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem adatszolgáltatási kötelezettség online számlázó nav online számla számlatömb online számla és billingo összekötés tévhitek kata adatszolgáltatás nav online számla regisztráció online adatszolgáltatási kötelezettség ügyfélszolgálat áfa e-számlázás katás számlázás pénztárgép billingo NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése online számla regisztráció kata szüneteltetése nav adatszolgáltatás startup fintech számla adó katás vállalkozás adatszolgáltatása egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk online számla koronvírus nav online számla összekötés fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika integráció előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása API könyvelői fiók egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 könyvelői összekötés koronajárvány nav online adatszolgáltatás Díjbekérő Proforma e-számlák díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés