Minden, amit az online számlázásról tudnod kell, friss hírek, információk

Ismerd meg a billingót

Így minimalizálhatod a nemfizető vevőket

2016-08-18 - Tippek
Így minimalizálhatod a nemfizető vevőket

Előbb utóbb minden vállalkozás életében eljön az első ügyfél, aki nem akar fizetni. Főleg szolgáltatók esetében jellemző, hogy előre megbeszélt feltételek mellett elkészített munkát a vevő nem akarja kifizetni. Mit tehetsz ilyen esetekben? Hogyan előzheted meg? Adunk néhány tippet!

Az érzékenyebb vállalkozók ezt abszolút a lelkükre veszik, magukban, a rendszerben keresik a hibát, és sokszor fogalmuk sincs mit tegyenek, kihez forduljanak, hogyan előzhetik meg az ilyen és hasonló eseteket, hogy soha többé ne fordulhasson elő.

A legrosszabb, hogy most éppen ő érzi rosszul magát a bőrében, nem pedig aki tartozik. Ő forgolódik miatta álmatlanul éjszaka, neki jut eszébe napjában többször is és rágja magát órákig, hogy mégis miért történik mindez? Közben az ügyfél nem hajlandó kommunikálni vagy éppen sértődötten kéri ki magának, hogy fizetnie kell és főleg ennyit. Ismerős?

Ne aggódj, nincs veled semmi baj. Sajnos ilyen ügyfél bárkihez becsúszhat, itt az idő, hogy megtanuld, hogy minimalizáld a számukat. Ne felejtsd, ha elvégezted a munkát, akkor a megbeszélt pénz jár neked. Felejtsd el a felmentő kifogásokat:

  • biztosan neki is tartoznak,
  • mit fog gondolni, ha folyton hívogatom
  • biztosan nem bíz meg többet, ha reklamálok
  • talán csak elfelejtette és holnap utalni fog
  • túl kellemetlen lenne ez a beszélgetés, jobb elkerülni stb.

Verd ki a fejedből örökre! Adunk néhány tippet, hogyan akadályozhatod meg a leghatékonyabban, hogy még egyszer hasonló eset előforduljon:

1. Mindenkivel köss egyértelmű, részletes szerződést

Aminek nincs írásos nyoma, az olyan, mintha nem is lenne. Ezért minden munka előtt írj minden részletre kiterjedő árajánlatot. Ha pedig elfogadta a megrendelő, akkor az ajánlat alapján szerződést. Ebben részletezd a fizetés módját, ütemét és határidejét is, ezzel sok későbbi nézeteltérést előzhetsz meg. Ha nincs kész szerződésed vagy nem tudsz egy ügyvéddel egyedi szerződést íratni, akkor nézz körül a neten. Számos ingyenes mintaszerződést találsz. De idővel célszerű egy teljesen rád szabott, egyedi szerződést íratni.

2. Kösd a fizetéshez a szolgáltatás elindítását

Ez főként azoknál a vállalkozásoknál kivitelezhető, ahol a projektet ténylegesen át kell adni, pl. egy fotós, egy grafikus vagy egy honlapfejlesztő esetében. Ilyenkor a végleges anyag átadását bátran kötheted a kifizetéshez. Még jobb, ha a részletfizetéssel szerződsz. Így a munka elvégzésének ütemében érkezik be a díj is. A havi teljesítések esetében, amilyen pl. a könyvelés, a tanácsadás stb. kérheted a teljesítés díját előre.

3. Határozd meg a nem fizetés szankcióit

A szerződésbe foglald bele azt is, mi történik, ha nem történik meg időre a kifizetés. Abbahagyod a munkát és csak akkor folytatod újra, ha beérkezett az utalás? Számolsz-e fel extra díjat késedelmes fizetés esetén? Mi történik a kiesett idő miatt? stb. A szerződés megkötésekor még alakíthatod a szabályokat, utána már a te kezed is meg van kötve.

Mit tehetsz még, hogy gyorsabban megkapd a pénzed?

Számlázz azonnal! Azonnal számlázd ki az elkészült munkát. Ha a vevőd azt látja, hogy neked nem sürgős a számla kiállítása, azt gondolhatja, hogy a kifizetés sem lesz az.

Írj egy kedves üzenetet a számlára! Köszönöm, hogy megtiszteltél a bizalmaddal. Örülök, hogy együtt dolgozhattunk. Ilyen és ehhez hasonló gondolatok jó érzést keltenek. Talán még a számládat is előbb kifizetik.

Használj e-számlát! Számlázás leggyorsabb módja az e-számla. Az így kiállított számlát a címzett azonnal, e-mailben meg is kapja. Nincs többé „nem kaptam meg a számlát” kifogás és a postán sem tűnhet el a számlád. Próbáld ki a Billingóval »

A következő posztban adunk bevált tippeket arra is, mit csinálja, ha már számláztál, az ügyfél azonban nem akar fizetni. Kövesd a Billingo blogot!

Örömteli számlázást kíván,
Számlázó program - Billingo online számlázó - Billy üdvözlettel,
Billy

Hozzászólások ()

Gyorsan fizető ügyfelek és minimális kintlévőségek? Te is tehetsz érte!

Gyorsan fizető ügyfelek és minimális kintlévőségek? Te is tehetsz érte!

Hírek, 2019-04-18

Gyakran csúsznak ki ügyfeleid a fizetési határidőkből, pedig bőven tudná mire fordítani céged a tartozásokból …

Biztonságban lesznek az adataim és a számláim, ha programot használok?

Biztonságban lesznek az adataim és a számláim, ha programot használok?

Hírek, 2019-04-11

A kérdés teljesen érthető a felhő alapú rendszerek korában, viszont aggodalomra semmi okod, hiszen a számlázó …

Ingyen hónapok a Billingónál – megérkezett az ajánlói rendszer

Ingyen hónapok a Billingónál – megérkezett az ajánlói rendszer

Hírek, 2019-04-04

Te még nem is hallottad, hogy elindult a vadonatúj Billingo ajánlói rendszer? Akkor itt a lehetőség bepótolni …

Díjbekérők másodpercek alatt – minden, amit a proforma kiállításáról tudnod kell

Díjbekérők másodpercek alatt – minden, amit a proforma kiállításáról tudnod kell

Hírek, 2019-03-28

A díjbekérőkkel felgyorsíthatod a fizetési folyamatot, minimalizálhatod céged kintlévőségeit és elkerülheted a…

Egy új kezdet, egy új partner - megérkezett a Billingo integráció a TicketNinjához!

Egy új kezdet, egy új partner - megérkezett a Billingo integráció a TicketNinjához!

Hírek, 2019-03-20

Néhány napja örömmel számoltunk be a Billingo legújabb partneréről, a TicketNinjáról. Most pedig a részleteket…

10 dolog, amit sokan nem is tudnak az e-számlákról – te mennyire vagy képben? – 2. rész

10 dolog, amit sokan nem is tudnak az e-számlákról – te mennyire vagy képben? – 2. rész

Hírek, 2019-03-14

Mivel az e-számlákkal kapcsolatban gyakran kapunk kérdéseket, múlt héten úgy döntöttünk, hogy összegyűjtjük az…