“Merj belevágni, gondolkozz nagyban” - és közben viselj Slow fashion ruhát

Billingo hírek 2022.11.16. - 3 p. olvasás

A fenntarthatóság egyesek számára divat, másoknak életforma - valakik pedig megmutatják, hogy mindkettő lehet egyszerre. Az OAT AVA alapítói és tervezői organikus, kötött holmijai a kényelmet ötvözik a letisztultsággal, mindemellett környezetbarát darabok. Ági és Vani a magas minőségre és a természetességre esküsznek, és alkotásaikkal túlmutatnak a ‘80-as évek szúrós szvetterein. Pihe-puha fonalak, modern megjelenés és tudatos, “lassú” öltözködés két barátnő közös műhelymunkájának köszönhetően. De hogyan is jutott ide Szécsényi Ági és Vágó Vanessza, és miben látják sikerüket?

slow fashion

Mi hívta életre az OAT AVA ötletét?

Szerettünk volna olyan termékeket létrehozni, amelyektől igazán jól érezzük magunkat a bőrünkben, a kényelem és a természetes anyag mellett pedig az előállítása is fenntartható és etikus.

Nehéz volt az indulás?

Nagy segítség volt az egyetemi évek alapján szerzett kapcsolatrendszer, párjaink támogatása, valamint a sikeres pályázatok. Szép fejlődési ívet mutat márkánk, egyre több emberhez érünk el, mind Európa nagyvárosaiban, mind Magyarországon. A kezdetekhez képest már számos nagyváros concept üzleteiben elérhetőek termékeink.

Mennyire nyitottak az emberek a fenntartható ruhadarabok vásárlására?

Abszolút közönségtől függ, megvan az a réteg, akinek fontosak a fenntarthatósági szempontok, és ez a piac egyre csak nő.

Ti milyen területen törekedtek még a fenntarthatóságra?

A gyártást és az anyagbeszerzést a kezdetektől fogva fenntarthatósági és etikai elvek alapján szerveztük. Mind a mai napig legfőbb szempontunk, hogy ne termeljünk „felesleget”, tehát a lehető legpontosabban megtervezzük a gyártási struktúrát, és a minimálisan megmaradó termékeket is kiárusítsuk.

Magánszemélyként nagyjából 8-10 éve szem előtt tartjuk és ha mondhatom, teljesen alapvető hozzáállás a részünkről nem csak az öltözködés, hanem az életünk egyéb területén is, hogy minél inkább csökkentsük az ökológiai lábnyomunkat.

Ti külföldön tevékenykedtek, összehasonlítva mit tapasztaltok a vállalkozó nők helyzetében?

Magyarországon nem könnyű vállalkozónak lenni, akár nőkről, akár férfiakról van szó. Mi azt látjuk és tapasztaljuk itthon és külföldön is, hogy támogató, egymást segítő kapcsolatok tudnak kialakulni, ahol nem az őrült versengés a lényeg, hanem hogy mindenki csinálhassa, amihez ért és amit szeret. Mindezt a közösséget tekintve „fenntartható” módon tegye.

Hogy vagytok most a bőrötökben?

Jól! Próbáljuk az elénk gördülő akadályokat okosan, előre tervezéssel kivédeni, a márkán belüli kapcsolatunkat pedig egészségesen, kiegyensúlyozottan tartani nyitott párbeszéddel.

Adódott már nehézségetek abból, hogy nőként vagytok vállalkozók?

Nem gondolom, hogy a nehézségek ebből adódtak volna. Vállalkozni alapvetően nem könnyű dolog.

Mit csináltok, ha nehézben vagytok? Van valami rituálétok, tevékenységetek, amit ilyenkor csináltok?

Vani: Nekem a jóga és a meditáció segít a nehéz helyzetekben nyugodtnak maradni.

Ági: Nagy séta egyedül az erdőben, a kedvenc zenéimet hallgatva - mindig, de ilyen esetekben kiváltképp jól érzem magam.

Kik azok az emberek, akik hatással vannak rátok?

Azt gondolom, hogy mi erősen inspiráljuk egymást mint barátok és mint munkatársak egyaránt. Persze más hasonló pályán mozgó, önmagukat megvalósító emberek is inspirálóan hatnak ránk, mint Daria Alizadeh, a Knotty Ones tervezői vagy Tue Deleuran.

Szeretjük akár más területen sikeres vállalkozások történeteit olvasni, kinek milyen nehézségei voltak, hogyan oldotta meg őket. Hiába minden vállalkozás felépítése, nehézségei, megküzdési stratégiái mások és mások, érdekes ezekről tudni, és adott esetben nagyon inspiráló egyes emberek hozzáállása. Legutóbb a Forbes magazinban, Rácz Judittal, a Krémmánia és a Skinsmart alapítójával készült interjú volt egy nagyon jó élmény.

Mit jelent nektek a siker?

A sikert mindig belülről várjuk, vagyis, hogy a saját mércénkhez képest milyen fejlődést tudunk elérni. Múlt évben például Kft.-nk megalapítása, ebben az évben pedig raktárunk lassankénti showroommá alakítása jelentett nekünk visszaigazolást, hogy jó úton haladunk.

Van pár inspiráló gondolatotok vállalkozó nőknek?

Merj belevágni, gondolkozz nagyban. Légy felkészült már az indulás előtt, határozd meg az elveket amik mentén haladsz, illetve a legelejétől alakítsd ki a rendszert, struktúrát, amit akkor is használni fogsz, amikor sokkal nagyobbra nő a vállalkozás. Használd kapcsolati tőkéd, és próbáld bővíteni folyamatosan!


Hasonló cikkek a kategóriában

JVSZ - Best Technology Investment - Billingo

Companies for the Future díjat kapott a Billingo

Billingo hírek 2024.02.05. - 6 p. olvasás

A Joint Venture Szövetség immár harmadik alkalommal rendezte meg a Companies for the Future Award gálát, ahol idén Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stra...

Mesterséges intelligencia kutatás

Erre használják a cégek a mesterséges intelligenciát

Billingo hírek 2024.01.08. - 5 p. olvasás

A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek. A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is ...

Billingo AI

Pénzügyi sci-fi kézikönyv a Billingótól

Billingo hírek 2023.11.17. - 2 p. olvasás

Itt a nagy leleplezés: a Billingo háza táján óriási fejlesztések folynak a háttérben, amely nemcsak a számlázást helyezi új alapokra. Vezérigazgatónk, Sárospata...

Átalányadózol? Ez téged is érinthet!

Átalányadózol? Ez téged is érinthet!

Billingo hírek 2023.11.15. - 1 p. olvasás

Gőzerővel dolgozunk azon, hogy az átalányadózók év végi hajrája könnyebb legyen. Az utolsó negyedév sosem egyszerű egy vállalkozónak, de mi igyekeztünk azzá ten...

billingo - yettel

A Billingo és a Yettel együtt támogatja vállalkozásod sikerét

Billingo hírek 2023.11.08. - 5 p. olvasás

Vállalkozóként a kiadások mértéke a végtelenségig nőhet, ezt mind jól tudjuk. Okos tervezéssel, a folyamatok optimalizálásával és pénzügyi tudatossággal azonban...

b2w

Formabontó és előremutató - ilyen volt a B2W Fesztivál

Billingo hírek 2023.11.06. - 6 p. olvasás

Óriási szükség van arra, hogy a vállalkozások előre tervezzenek, gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a változásokra. A marketing területére különösen igaz e...

Back to Top