Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Egyéb / Online számla regisztráció lép…
Egyéb - 2020.03.31. - 8 p. olvasás

Online számla regisztráció lépésről lépésre

Bonácz Zsolt
Bonácz Zsolt Adótanácsadó, adószakértő

Szeretnéd, ha 2020. július 1-jétől zökkenőmentesen tudnád teljesíteni az online adatszolgáltatási kötelezettséget? Ha minél kevesebb plusz adminisztrációs terhet róna mindez a vállalkozásodra? Tudtad, hogy akár automatizálhatod is a számlák beküldését? Egy dolgot azonban biztosan meg kell tenned, regisztrálni a NAV Online számla rendszerébe. Most összefoglaltuk, hogyan csináld!

Online számla regisztráció

2020. július 1-től két lépcsőben bővül az online adatszolgáltatási kötelezettségMielőtt megnéznénk az Online számla regisztráció pontos lépéseit, tekintsük át a legfontosabb változásokat.

2020. július 1-jétől az online adatszolgáltatási kötelezettek köre kibővül minden belföldi vállalkozásra, amely más belföldi vállalkozás részére állít ki számlát.

Kik tartoznak a belföldi vállalkozások körébe? Az összes belföldi cég, szervezet, egyéni vállalkozó és adószámmal rendelkező magánszemély.

Ahhoz, hogy az adatszolgáltatási kötelezettséget teljesíteni tudd regisztrálnod kell a NAV Online számla rendszerébe. Ezt meg kell tenned 2020. június 30-ig, de legkésőbb azt megelőzően, hogy olyan számlát állítasz ki, amelyre adatszolgáltatási kötelezettség vonatkozik.

Az adatszolgáltatási kötelezettség vonatkozik azokra is, akik kézi számlát állítanak ki és azokra is, akik számlázó programot használnak. Az Online számla regisztrációt mindkét esetben el kell végezni.

Fontos tudni, hogy az online adatszolgáltatási kötelezettséget arra alkalmas számlázó programmal tudod automatizálni. A Billingo például folyamatosan monitorozza a kiállított számlákat és az adatszolgáltatásra kötelezett példányokat automatikusan továbbítja a NAV részére.

Kézi számlázás esetén számíts arra, hogy az online felületen minden egyes kiállított számla adatait egyesével, manuálisan kell feltöltened.

Ha külföldi vállalkozások vagy kizárólag magánszemélyek részére számlázol, az Online számla regisztráció akkor is érinteni fog, hiszen 2021. január 1-től már minden számlát továbbítani kell a NAV felé.

Szeretnél még többet megtudni az online adatszolgáltatási kötelezettségről és a NAV Online számla rendszeréről? Kattints ide >> 

Online számla regisztráció lépésről lépésre


1. Ügyfélkapu regisztráció

Ha van már Ügyfélkapu regisztrációd, akkor ezt a lépést ugorhatod is.

Amennyiben még nincs, akkor az alábbi teendőid vannak:

1. Kezdeményezd az Ügyfélkapu regisztrációt
2. Igazold a személyazonosságodat (hitelesítés)
3. Első belépéskor aktiváld a regisztrációdat

Mindenki regisztrálhat az Ügyfélkapuba?

Ügyfélkapu regisztrációra azok a természetes személyek jogosultak, akik szerepelnek:

  • a személyiadat és lakcímnyilvántartásban
  • a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy
  • az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában

Hol tudsz regisztrálni az Ügyfélkapuba?

Amennyiben érvényes személyi igazolványodat 2016. január 1-je után állították ki, elektronikus úton is intézheted a regisztrációt, ITT

Ha korábban állították ki személyi igazolványodat, akkor személyesen kell regisztrálnod:

  • a fővárosi és megyei kormányhivatalok kormányablakában vagy okmányirodájában
  • a kerületi hivatalok kormányablakában vagy okmányirodájában
  • a Nemzeti Adó és Vámhivatal kiemelt ügyfélszolgálatain
  • Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein (külképviseleteken)
  • egyes postai ügyfélszolgálatokon

Milyen iratokra lesz szükséged az Ügyfélkapu regisztrációhoz?

Bármilyen személyazonosításra alkalmas érvényes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél) intézheted.

Mennyi idő alatt készül el az Ügyfélkapu regisztráció?

A jogszabályban előírt sikeres ellenőrzés és azonosítás esetén a regisztráció azonnal megtörténik.

Hogyan aktiváld az Ügyfélkapudat?

A regisztráció során megadott e-mail címedre kapsz egy egyszer használható aktiváló kódot. Akár személyesen, akár elektronikusan regisztráltál.

A levélben megtalálsz minden, a személyes Ügyfélkapud megnyitásához szükséges információk.

Meg kell adnod egy saját, új jelszót az alábbiak szerint:

  • legalább 8 karakterből kell állnia
  • nem tartalmazhat ékezetes betűt, "@" karaktert
  • tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetűt egyaránt
  • nem lehet azonos a felhasználói névvel.


2. Regisztráció az Online számla rendszerébe

Ki végezheti az Online számla regisztrációt?

Ha magánszemélyként regisztrálsz, akkor te magad, vagy a NAV-nál bejelentett állandó meghatalmazottad (pl. könyvelőd).

Cég/szervezet regisztráció esetében a cég/szervezet képviselője, vagy annak az adóhatóságnál bejelentett meghatalmazottja.

Milyen esetekben intézkedhet a meghatalmazott?

  • valamennyi ügyben teljes körű képviseletre jogosult (EGYKE nyomtatvány 1 lapjának E/1. rovata került megjelölésre); vagy
  • valamennyi adóügyi bevallás, adatszolgáltatás bejelentés, beadvány, kérelem intézésére jogosult (EGYKE nyomtatvány 3 lapjának G/1. rovata); vagy
  • valamennyi adatszolgáltatás intézésére jogosult (EGYKE nyomtatvány 3 lapjának G/3. rovata); vagy
  • általános forgalmi adóval összefüggő adatszolgáltatások intézésére jogosult (EGYKE nyomtatvány 3 lapjának G/3/d) rovata).
  • valamennyi adóügy intézésére jogosult (EGYKE nyomtatvány 1 lapjának E/2. rovata);

Online számla regisztráció röviden – csak kövesd az útmutatót!

Nézd meg regisztráció lépéseit bemutató diasort, ha magánszemélyként (egyéni vállalkozó, adószámos magánszemély) regisztrálsz! >>
Itt találod a regisztráció lépéseit bemutató diasort, ha szervezetként (gazdasági társaság, más szervezet) nevében regisztrálsz! >>

1. LÉPÉS - REGISZTRÁCIÓ

A regisztrációt ITT tudod elindítani. Kattints a REGISZTRÁCIÓ gomba.

Klikkelj az ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ gombra, majd jelentkezz be ügyfélkapus felhasználóneveddel és jelszavaddal.

Ha például könyvelődet szeretnéd hozzáadni a rendszerhez, azt az ÚJ FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA LÉTEZŐ REGISZTRÁCIÓHOZ gombra kattintva teheted meg.

2. LÉPÉS –  ÜGYFÉLKAPU BELÉPÉS, ELSŐDLEGES FELHASZNÁLÓ LÉTREHOZÁSA 

Az elsődleges felhasználója NAV Online Számla rendszerében teljes körű jogosultsággal rendelkezik. Ő határozza meg a másodlagos felhasználó és a technikai felhasználó jogosultságait.

>> Miután sikeresen beléptél Ügyfélkapu felhasználóneveddel és jelszavaddal, a kétfaktoros azonosításhoz add meg adóazonosító jeledet. (Ez az adókártyádon található 10 számjegyből álló számsor.)

 >> Ezután kattints az ELLENŐRZÉS gombra.

>> Majd add meg Felhasználónevedet és klikkelj az ELLENŐRZÉS gombra.

Az Online számla rendszere ezután ellenőrzi, hogy adataiddal történt-e már regisztráció.

Ha igen, használhatod a már korábban megadott felhasználónevet, ha nem, akkor választanod kell új felhasználónevet.

3. LÉPÉS – RÉSZLETES ADATOK MEGADÁSA AZ ONLINE SZÁMLA REGISZTRÁCIÓHOZ

>> Ha a rendszer elfogadta a felhasználónevedet, meg kell adnod a ’REGISZTRÁCIÓ TÍPUSÁT’:

2 opció közül választhatsz:

  • Gazdálkodó szervezet (ha pl. Kft-ként, Bt-ként regisztrálsz)
  • Egyéni vállalkozó (magányszemély)

>> Ezután add meg adószámodat és kattints az ADÓZÓI ADATOK ELLENŐRZÉSE gombra.

>> Ha jó adószámot adtál meg, a rendszer automatikusan kitölti a többi adatodat, ezek helyességét ellenőrizd. Itt kell megadnod a felhasználónévhez tartozó jelszót is. (A jelszónak legalább 8 karakterből kell állnia és tartalmaznia kell kis- és nagy betűket, számot, valamint speciális karaktert)

>> Adj meg egy e-mail címet és egy telefonszámot a kapcsolattartáshoz.

>> A telefonszámot + 36 (körzetszám)(telefonszám) formátumban add meg.

Ha valamelyik adat nem helyes formátumú, alatti piros színű vonal jelenik meg. Optimális esetben a vonal színe zöld.

>> Végül kattints a REGISZTRÁCIÓ gombra. Ezzel el is készült az Elsődleges felhasználó regisztrációja.

Ha kézzel számlázol, akkor már kész is vagy!

Azonban ha számlázó program – pl. Billingo segítségével – szeretnéd teljesíteni az adatszolgáltatási kötelezettséget, létre kell hoznod a technikai felhasználót és legenerálnod az XML kulcsokat.

4. LÉPÉS - TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA AZ ONLINE SZÁMLA RENDSZERHEZ

>> A onlineszamla.nav.gov.hu oldalon kattints a BEJELENTKEZÉS gombra és a korábban megadott felhasználónévvel és jelszóval jelentkezz be a rendszerbe.

Előfordulhat, hogy újra be kell lépned az Ügyfélkapuba. Ehhez újra meg kell adnod a felhasználónevedet és a jelszavadat.

>> Kattints a FELHASZNÁLÓK menüpontra, majd az ÚJ FELHASZNÁLÓ gombra, és válaszd ki a TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ opciót.

Technikai felhasználó nélkül nem tudsz a NAV-val adatkapcsolatot létrehozni, és az adatszolgáltatást online teljesíteni.

>> Adj meg egy jelszót.

>> Az oldal alján pipáld be a SZÁMLÁK KEZELÉSE és SZÁMLÁK LEKÉRDEZÉSE boxokat, majd kattints a MENTÉS gombra.

Ezzel kész is a technikai felhasználód, már csak XML kulcsot kell generálnod.

Ennek segítségével tud egymással kommunikálni a Billingo és az Online Számla rendszere.

5. LÉPÉS - TECHNIKAI FELHASZNÁLÓNÉV, XML KULCS GENERÁLÁSA 

>> Az Online Számla rendszeren belül kattints a FELHASZNÁLÓK menüpontra.

>> A megfelelő felhasználó sorában kattints a RÉSZLETEK oszlopban található lefelé mutató háromszögre.

>> Válaszd a KULCSGENERÁLÁS opciót.

Az oldal tetején megtalálod a generált technikai felhasználónevet, az XML aláírókulcsot és az XML cserekulcsot. A technikai felhasználónál megadott jelszó mellett ezeket kell a következő lépésben a Billingo fiókodban megadnod. Érdemes az adatokat kimásolni egy külön dokumentumba.

Az Online Számla FELHASZNÁLÓK füle alatt két felhasználót fogsz látni, egy elsődleges és egy technikai felhasználót. A Technikai felhasználó melletti kis nyílra kattintva bármikor újra eléred a korábban legenerált kulcsadatokat.

6. LÉPÉS - HOGYAN KÖTHETED ÖSSZE A BILLINGÓT A NAV ONLINE SZÁMLA RENDSZERÉVEL?

Ez egy nagyon fontos lépés ahhoz, hogy ne kelljen a számlákat egyesével feltöltened. Néhány kattintás és teljesen automatizálhatod az adatszolgáltatást.

>> Lépj be a Billingo fiókodba. Ha még nincs Billingo fiókod, regisztrálj egyet gyorsan INGYEN! >>

>> Belépést követően a bal oldali menüből válaszd a BEÁLLÍTÁSOK fület, majd a NAV ONLINE SZÁMLA ÖSSZEKÖTÉS funkciót.

Másold át az Online Számla rendszeréből az alábbi adatokat:

  • Technikai felhasználóhoz az 5. lépésben generált felhasználónevet,
  • Technikai felhasználóhoz tartozó - az általad megadott - jelszót,
  • az XML aláírókulcsot,
  • és az XML cserekulcsot.

Ezt követően a Billingo fiókodban egyetlen gombnyomással ellenőrizni tudod az összekötés sikerét.

Tudj meg többet a 2020-2021-es jogszabályváltozásokról! 50+1 kérdés és válasz a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség kibővítéséről >>

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás Tudástár vállalkozás fejlesztés NAV Törvény KATA hasznos tippek új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem adatszolgáltatási kötelezettség online számlázó nav online számla számlatömb online számla és billingo összekötés tévhitek kata adatszolgáltatás nav online számla regisztráció online adatszolgáltatási kötelezettség ügyfélszolgálat áfa e-számlázás katás számlázás pénztárgép billingo NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése online számla regisztráció kata szüneteltetése nav adatszolgáltatás startup fintech számla adó katás vállalkozás adatszolgáltatása egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk online számla koronvírus nav online számla összekötés fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika integráció előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása API könyvelői fiók egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 könyvelői összekötés koronajárvány nav online adatszolgáltatás Díjbekérő Proforma e-számlák díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés