A koronavírus miatt kialakult helyzet nem csak a kis- és középvállalkozásokat, de a nagyvállalatokat is eddig szokatlan helyzet elé állítja. A krízis egy olyan helyzetet teremt, amikor óriási szükség van a cégvezetők proaktivitására, olyan megoldások kidolgozására, amelyek egyrészt biztosítják a munkavállalók egyben tartását, másrészt a cég zavartalan működését. A legtöbb esetben a megoldás, a home office. De hogyan tudod biztosítani a hatékonyságot és motiváltságot a bizonytalanság kellős közepén?

Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, hogy miként teremthetsz napi rutint a virtuális térben.
Minden nap legyen nyitva a főnök virtuális irodája
Vezetőként erősítsd azt a veled dolgozókban, hogy jelen vagy, kézben tartod a dolgokat és bármikor bizalommal fordulhatnak hozzád. Minden nap jelölj ki egy időpontot, amikor online megbeszélést tartotok, és ahol bárki felteheti felmerülő kérdéseit.
Ezen a meetingen kérd meg, hogy mindenki kamerával vegyen részt, így ha személyesen nem is, legalább virtuálisan megmarad a napi szintű kapcsolat.
Legyen a virtuális meeting mindig ugyanabban az időben. Ez egyrészt kiszámíthatóvá teszi a napi munkarendet, másrészt egyfajta rituálévá is válik. A káosz idején, amikor az emberek tele vannak aggodalommal, stresszel, szorongással, a rituálék pozitív hatásúak tudnak lenni.
A csapatépítés titka: légy nagyon emberi
Most minden eddiginél nagyobb szükség van a közös célok eléréséhez a csapat összekovácsolására. Ezt pedig úgy tudod elérni, ha nem az elérhetetlen főnököt látják benned, hanem az embert. Beszélhetsz a saját érzéseidről, melyeket ebben az extrém helyzetben tapasztalsz. Szánj arra időt, hogy mindenkit meghallgass, ezáltal sokkal nagyobb biztonságot élnek meg munkavállalóid, nem érzik úgy, hogy a fejük felett hozol döntéseket.
Beszéljetek a kialakult helyzetről, legyen válságterv
Fontos, hogy naprakész információkat ossz meg a veled együtt dolgozókkal. Mondd el őszintén, hogy hogyan érinti a céget a kialakult helyzet, mi lesz a kitűzött célokkal és milyen megoldási javaslatok születtek. Hogyan lehet a legtöbbet kihozni a krízisből. Ez segít abban, hogy csapatod naprakész legyen és valóban közösen vigyétek egy irányba a cég hajóját.
Fontos, hogy ne a problémán, hanem a megoldáson legyen a fókusz.
Még több vállalkozással, számlázással kapcsolatos érdekességért kattints ide >>