Az a felmérésekből látszik, hogy az e-kereskedelmi szektorban ugyan növekedés tapasztalható, de az előző évek folyamatos emelkedéséhez képest mégis visszaesés mutatkozik a számokban. A GKID friss kutatása szerint a 2022-es évet 1323 milliárd forintos online forgalommal zárta a szektor, és rendelésből 77,1 millió futott be. Összesen 9,9%-os volt a növekedés. De ha azt vesszük, hogy az első negyedévben 23%-ot mértek, a negyedik negyedévben pedig még a karácsonyi időszak ellenére is 4%-ot, akkor láthatjuk, hogy nagyon alapos stratégia kell egy webshopernek ahhoz, hogy megfogja a vevőket.
Hogy nyáron is pörögjön a biznisz, érdemes megfogadnod a nagyok tanácsát. A Shoprenter szakértői, Szávai Norbert és Molnár-Bihari Anita osztotta meg velünk a tuti tippeket, mivel lehet fellendíteni az e-kereskedelmi tevékenységet.
9+1 forgalomgeneráló tipp
Csomagajánlat
A cross-sell pakkok mindig menők. Ha van olyan terméked, aminek nyáron is van szezonja, mindenképp ajánld a vevőidnek, és dobj mellé egy másikat is, majd pedig hirdesd meg az online felületeiden.
1-et fizet kettőt kap típusú ajánlatok
Hidd el, megéri kedvezményt adni annak a terméknek az árából, ami nyáron nagyon megy. A vásárlók örülnek az akcióknak, az adott termék értékesítése pedig nőhet ezzel. Ha pedig 1 plusz termék megy ajándékba, biztosan nő majd a kosárérték is. Az is lehet, hogy többet vásárol majd, mert mondjuk közelebb kerül vele az ingyenes szállításhoz.
A mindig nyerő ingyenes szállítási időszak
A mai magas szállítási költségek mellett sokan szeretik, ha ezért (akár bizonyos összeg felett) nem kell fizetni pluszban. Lehet, hogy többletköltségnek gondolod, de ha ügyesen ráfekszel a marketingre, akkor a magasabb vásárlási aránnyal visszahozható ez a kiadás.
Írj blogcikket, növeld a szakértői státuszodat
Ez is egyfajta “háttérmunka”, ami meghozza gyümölcsét. 1-1 részletesebb leírás, bemutatás, vásárlói vélemények összegzése például eladhatja a terméket. Bemutathatod a vevődnek, számára miért lesz kedvező ez a vásárlás. Ráadásul ha látják, hogy te tudsz a termékről széles e web-világon a legtöbbet, a konkurencia helyett inkább tőled fognak rendelni hiteles forrásként.
Találj ki instant ajánlatokat, ami limitált, akár időben, akár készletben
Itt csak a fantáziád szab határt: 10% hétvégi kedvezmény, 20% nyári kedvezmény, “csak ezen a napon” élő akció, időszakosan kapható slágertermékek. Küldhetsz ki erről hírlevelet, és persze a közösségi média felületeket is használhatod. Hajrá! :)
Story time a social mediában
Ha még nem sztorizol instán, itt az ideje kipróbálni, és napi szinten tartalmat gyártani a termékeidről, kulisszatitkokról - az algoritmus szerint a storyban kitett napi információ nagyon fontos, ezzel is növeled az elérhetőséged, és az aktivitást sokszor vásárlással jutalmazzák a vevők.
Segíts a látogatóknak a döntés meghozatalában
Ha nagyobb értékű terméked van, aminek nincs is szezonja nyáron, alapozd meg a későbbi értékesítést - ajánlj fel előzetes állapotfelmérést, konzultációt, részletfizetési lehetőséget, termékmintát, esetleg előrendelési akcióval vedd rá őket a vásárlásra.
Találj bármilyen kapcsolódást a nyárhoz
Grill partyra nem csak a grill, a kaja, a kóla eladható: egy új asztal milyen jól mutatna a kertben, nem? Bármilyen buta ötlet is lehet, ami kitűnik a tömegből - gondoljunk Ásókára a körömgomba-reklámból. A medencés bulik és izzadt belépők időszakában biztosan megugrott a termék iránti kereslet.
Újíts a marketingeden
Próbálj ki új (akár ingyenes) marketing eszközöket, ismerd meg a vásárlóidat, és az igényeik szerint válassz. Nézz utána a Hotjar-nak, használd bőszen az Analytics-et, vezesd be az Optimonk-ot, stb.
Kommunikációs tippek arra az esetre, amikor nem szezonális terméket kellene elpasszolnod…
Nem csak a aktuális termékeket lehet eladni nyáron, bár tény, hogy sokkal könnyebb úszógumit értékesíteni júniusban, mint télapó jelmezt. Nézzük meg, hogyan lehet nyáron eladni például egy műfenyőt a karácsonyi ünnepekre.
- Igaz hogy nincs szezonja, cserébe már másnap az otthonodban lehet
- Most van készleten a termék! Ha december 20-án jut eszedbe, akkor sanszos, hogy nem álmaid karácsonyfáját fogod nézni 24-én este, hanem a maradékot
- Így a fa biztosan nem marad februárig a kiszállítónál a decemberi csomagküldési hajrában
- Még van időd felkészülni és átgondolni, milyen fát szeretnél, decemberben már lehet, elkéstél vele
- Igazán gondoskodó vagy, ha most megveszed a családnak a fát, nem kell később azon pánikolni, hogy a legnagyobb felhajtásban még erre is gondolnotok kell (elég stressz az ajándék beszerzése az ünnepek előtt)
- Ha van kérdésed, még épp időben vagy, hogy megbeszéljük, ami foglalkoztat
A tippeket megosztó Shoprenter webáruház-kölcsönző céggel a Billingo is kapcsolatban áll. Ha Shoprenteres webshopod és Billingód is van, míg a családdal vízibiciklizel a Balatonban, a háttérben automatikusan működik a számlázás.
Ha pedig manuálisan számláznál, vagy a vállalkozást támogató eszközöket használnád, a Billingo MobilAPP-on keresztül is megteheted, így elég csak egy okostelefon az ügyintézéshez. Nyáron ez óriási segítség, több szabadidőt adhat, amelyet fordíthatsz akár a fenti praktikák megvalósítására is.