9+1 tipp - uborkaszezonban is növelheted a bevételed!

Vállalkozásfejlesztés 2023.06.26. - 4 p. olvasás

Tombol az uborkaszezon, ilyenkor az a legjobb, ha a webáruházzal rendelkező vállalkozók a belső ügyeiket és a háttérmunkákat intézik. Egy kis karbantartás, kommunikációs tréningek szervezése, a webshop frissítése, és persze a pihenés se árt. Akinek viszont a bevételen áll vagy bukik a megélhetése, nem teheti meg, hogy leáll. De mit lehet tenni, hogy a holtidőben is pörögjön a bolt? Óriási ötletcsomagot hoztunk nektek!

Az a felmérésekből látszik, hogy az e-kereskedelmi szektorban ugyan növekedés tapasztalható, de az előző évek folyamatos emelkedéséhez képest mégis visszaesés mutatkozik a számokban. A GKID friss kutatása szerint a 2022-es évet 1323 milliárd forintos online forgalommal zárta a szektor, és rendelésből 77,1 millió futott be. Összesen 9,9%-os volt a növekedés. De ha azt vesszük, hogy az első negyedévben 23%-ot mértek, a negyedik negyedévben pedig még a karácsonyi időszak ellenére is 4%-ot, akkor láthatjuk, hogy nagyon alapos stratégia kell egy webshopernek ahhoz, hogy megfogja a vevőket.

Hogy nyáron is pörögjön a biznisz, érdemes megfogadnod a nagyok tanácsát. A Shoprenter szakértői, Szávai Norbert és Molnár-Bihari Anita osztotta meg velünk a tuti tippeket, mivel lehet fellendíteni az e-kereskedelmi tevékenységet.

9+1 forgalomgeneráló tipp

Csomagajánlat

A cross-sell pakkok mindig menők. Ha van olyan terméked, aminek nyáron is van szezonja, mindenképp ajánld a vevőidnek, és dobj mellé egy másikat is, majd pedig hirdesd meg az online felületeiden.

1-et fizet kettőt kap típusú ajánlatok

Hidd el, megéri kedvezményt adni annak a terméknek az árából, ami nyáron nagyon megy. A vásárlók örülnek az akcióknak, az adott termék értékesítése pedig nőhet ezzel. Ha pedig 1 plusz termék megy ajándékba, biztosan nő majd a kosárérték is. Az is lehet, hogy többet vásárol majd, mert mondjuk közelebb kerül vele az ingyenes szállításhoz.

A mindig nyerő ingyenes szállítási időszak

A mai magas szállítási költségek mellett sokan szeretik, ha ezért (akár bizonyos összeg felett) nem kell fizetni pluszban. Lehet, hogy többletköltségnek gondolod, de ha ügyesen ráfekszel a marketingre, akkor a magasabb vásárlási aránnyal visszahozható ez a kiadás.

Írj blogcikket, növeld a szakértői státuszodat

Ez is egyfajta “háttérmunka”, ami meghozza gyümölcsét. 1-1 részletesebb leírás, bemutatás, vásárlói vélemények összegzése például eladhatja a terméket. Bemutathatod a vevődnek, számára miért lesz kedvező ez a vásárlás. Ráadásul ha látják, hogy te tudsz a termékről széles e web-világon a legtöbbet, a konkurencia helyett inkább tőled fognak rendelni hiteles forrásként.

Találj ki instant ajánlatokat, ami limitált, akár időben, akár készletben

Itt csak a fantáziád szab határt: 10% hétvégi kedvezmény, 20% nyári kedvezmény, “csak ezen a napon” élő akció, időszakosan kapható slágertermékek. Küldhetsz ki erről hírlevelet, és persze a közösségi média felületeket is használhatod. Hajrá! :)

Story time a social mediában

Ha még nem sztorizol instán, itt az ideje kipróbálni, és napi szinten tartalmat gyártani a termékeidről, kulisszatitkokról - az algoritmus szerint a storyban kitett napi információ nagyon fontos, ezzel is növeled az elérhetőséged, és az aktivitást sokszor vásárlással jutalmazzák a vevők.

Segíts a látogatóknak a döntés meghozatalában

Ha nagyobb értékű terméked van, aminek nincs is szezonja nyáron, alapozd meg a későbbi értékesítést - ajánlj fel előzetes állapotfelmérést, konzultációt, részletfizetési lehetőséget, termékmintát, esetleg előrendelési akcióval vedd rá őket a vásárlásra.

Találj bármilyen kapcsolódást a nyárhoz

Grill partyra nem csak a grill, a kaja, a kóla eladható: egy új asztal milyen jól mutatna a kertben, nem? Bármilyen buta ötlet is lehet, ami kitűnik a tömegből - gondoljunk Ásókára a körömgomba-reklámból. A medencés bulik és izzadt belépők időszakában biztosan megugrott a termék iránti kereslet.

Újíts a marketingeden

Próbálj ki új (akár ingyenes) marketing eszközöket, ismerd meg a vásárlóidat, és az igényeik szerint válassz. Nézz utána a Hotjar-nak, használd bőszen az Analytics-et, vezesd be az Optimonk-ot, stb.

Kommunikációs tippek arra az esetre, amikor nem szezonális terméket kellene elpasszolnod…

Nem csak a aktuális termékeket lehet eladni nyáron, bár tény, hogy sokkal könnyebb úszógumit értékesíteni júniusban, mint télapó jelmezt. Nézzük meg, hogyan lehet nyáron eladni például egy műfenyőt a karácsonyi ünnepekre. 

  • Igaz hogy nincs szezonja, cserébe már másnap az otthonodban lehet
  • Most van készleten a termék! Ha december 20-án jut eszedbe, akkor sanszos, hogy nem álmaid karácsonyfáját fogod nézni 24-én este, hanem a maradékot
  • Így a fa biztosan nem marad februárig a kiszállítónál a decemberi csomagküldési hajrában
  • Még van időd felkészülni és átgondolni, milyen fát szeretnél, decemberben már lehet, elkéstél vele
  • Igazán gondoskodó vagy, ha most megveszed a családnak a fát, nem kell később azon pánikolni, hogy a legnagyobb felhajtásban még erre is gondolnotok kell (elég stressz az ajándék beszerzése az ünnepek előtt)
  • Ha van kérdésed, még épp időben vagy, hogy megbeszéljük, ami foglalkoztat

A tippeket megosztó Shoprenter webáruház-kölcsönző céggel a Billingo is kapcsolatban áll. Ha Shoprenteres webshopod és Billingód is van, míg a családdal vízibiciklizel a Balatonban, a háttérben automatikusan működik a számlázás.

Ha pedig manuálisan számláznál, vagy a vállalkozást támogató eszközöket használnád, a Billingo MobilAPP-on keresztül is megteheted, így elég csak egy okostelefon az ügyintézéshez. Nyáron ez óriási segítség, több szabadidőt adhat, amelyet fordíthatsz akár a fenti praktikák megvalósítására is.


Hasonló cikkek a kategóriában

b2w konferencia

Gyere kedvezménnyel az év legnagyobb B2W rendezvényére!

Vállalkozásfejlesztés 2023.10.11. - 3 p. olvasás

Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...

Átalányadózónak könyvelő

Átalányadózol? Tiszteld meg a vállalkozásod egy könyvelővel!

Vállalkozásfejlesztés 2023.09.13. - 6 p. olvasás

A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...

Üzleti terv minta

Üzleti terv minta - Beavatunk az üzleti terv írás rejtelmeibe!

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.25. - 13 p. olvasás

Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...

banki spórolás

Így spórol neked időt a bankod - és a Billingo

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.23. - 7 p. olvasás

Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...

bankautomatizálás

Így automatizáld a bankolásod

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.17. - 8 p. olvasás

Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...

nyári üzleti tervezés

5 tipp a hatékony üzleti tervezéshez

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.16. - 5 p. olvasás

Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...

Back to Top