Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / NAV / Billingo NAV bekötés útmutató …
NAV - 2018.07.05. - 3 p. olvasás

Billingo NAV bekötés útmutató - 10 gyakori kérdés

Számodra sem indult zökkenőmentesen az online számlaadat-szolgáltatás? Nem vagy egyedül, ugyanis az új rendszerrel indulása után még mindig rengeteg a bizonytalanság. Éppen ezért összegyűjtöttük Neked egy átlátható listába a vállalkozók 10 leggyakoribb és legfontosabb kérdését. Jöjjenek tehát a kérdések és válaszok a NAV-bekötés működésével kapcsolatban.

Billingo NAV bekötés

1. Meddig nem bírságol a NAV az elmulasztott adatszolgáltatás miatt?

Július 31. Eddig van lehetőség manuálisan pótolni a NAV-bekötés első heteiben elmulasztott adatszolgáltatást. Az ezen időszak alatt kiállított számlák adatait tehát, ha nem is azonnal, de július végéig mindenképpen be kell küldeni az adóhivatalhoz. Különben a “türelmi időszak” alatti számlákra is kiszabják a bírságot utólag.

Augusztus 1-jétől pedig a határidők is élesben működnek majd, így a számlázó programoknak például teljesíteni kell az azonnali adatszolgáltatást. Meghibásodások és üzemzavarok esetén természetesen lesz néhány napod manuálisan pótolni, de a határidők itt is szűkösek.

2. Hol tudom manuálisan feltölteni az adatokat az Online Számla rendszerébe?

Mulasztás vagy hiba esetén manuálisan kell pótolnod az adatszolgáltatást. Illetve ha szimplán kézi számlatömböt használsz, akkor az Online Számla rendszerében tudod feltölteni az adatokat. 

Kattints a főoldalon a cég adószámára, majd lépj be az ügyfélkapus hozzáférési adataiddal és már meg is jelenik a “Számlaadat rögzítés” menüpont. Itt válaszd az “egyszerűsített rögzítést” és töltsd ki a szükséges mezőket.

3. KATA-sokra is vonatkozik az online számlaadat-szolgáltatási kötelezettség?

Mivel az alanyi adómentes vállalkozásokra természetesen nem vonatkozik az adatszolgáltatási kötelezettség egyelőre semmi dolgod nincs a NAV-bekötéssel. Arra azonban figyelj oda, hogy amennyiben bekerülsz az ÁFA körbe, úgy már Neked is regisztrálnod kell a rendszerbe.

4. Milyen számlákat nem kell beküldeni a NAV-hoz?

A NAV-bekötés indulása óta sok kérdés érkezett azzal kapcsolatban is, hogy akadnak-e olyan számlatípusok, amelyeket nem kell beküldeni az Online Számla rendszerébe. A válasz igen, léteznek ilyenek, méghozzá:

  • a 0%-os vagyis ÁFA mentes számlák (pl.: TAM, AAM, AM, EU, EUK, stb.),
  • a magánszemély nevére szóló példányok,
  • a 100 000 forintnál kevesebb ÁFA-t tartalmazó számlák.

5. Mit jelent a számla melletti zöld pipa ikon a Billingóban?

Ha a felhasználói fiókodban a Számla listában a Státusz oszlopban egy zöld pipát látsz, az azt jelenti, hogy az érintett számlát a Billingo beküldte a NAV-hoz. Az adatszolgáltatás már készen is van.

6. Mit jelent a számla melletti piros X ikon a Billingóban?

A piros X szintén a NAV-bekötés miatt szerepel a számlák mellett, viszont azt jelenti, hogy az adatszolgáltatás sikertelen volt.

7. Meg tudom nézni a Billingóban, hogy miért nem sikerült az adatszolgáltatás?

Ha az imént említett piros X ikonra kattintasz a számla mellett, akkor egy külön ablakban megjelenik a NAV által küldött hibaüzenet.

8. Ha nem sikerül az adatszolgáltatás, akkor stornózzam az érintett számlát?

Ne. Az esetek többségében ugyanis nem a tartalommal, hanem az adatok formátumával (rossz bankszámlaszám, közösségi adószám, IBAN szám formátum, stb.) van a probléma. Így tehát a számla érvényes és hiteles, csupán a NAV rendszere nem tudja beolvasni, ezért teljesen felesleges stornózni. Ilyenkor egyszerűbb kézzel felvinni az adatokat az Online Számla felületén. Hiszen, ha nem javítod ki a formai hibákat, akkor a következő alkalommal az adóhivatal ugyanúgy visszadobja az újonan kiállított számlát.

A stornó ellenére ráadásul a számla érvényes, vagyis erről is adatot kell szolgáltatni a NAV irányába, csak éppen manuális úton. Ha új számlát generálsz, akkor csak plusz munkát teremtesz magadnak.

9. Az adatok helyes kitöltése és tesztelés utáni sikeres token lekérés után van további teendőm?

Egyelőre nincs, hiszen az adatkapcsolat működőképes. Csak akkor lesz vele teendőd, ha valamely számla beküldése nem sikerülne. Ebben az esetben nagy valószínűséggel manuálisan kell a NAV oldalán feltölteni a számlaadatokat.

10. A külföldön kiállított számlákat is be kell küldeni a NAV-nak?

Igen, mivel az online számlaadat-szolgáltatás a magyar adóalanyokra vonatkozik. Ha ebbe a kategóriába tartozol, akkor nemcsak a belföldön, hanem a külföldön kiállított számlák után is teljesítened kell az adatszolgáltatást. Hiszen a törvény nem a számla létrehozásának földrajzi helye alapján rendelkezik.

Próbáld ki a Billingót egy hónapig teljesen ingyen és tudd le automatikusan a NAV-bekötést. Regisztrálj egy fiókot most »

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás Tudástár vállalkozás fejlesztés NAV Törvény KATA hasznos tippek új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem adatszolgáltatási kötelezettség online számlázó nav online számla számlatömb online számla és billingo összekötés tévhitek kata adatszolgáltatás nav online számla regisztráció online adatszolgáltatási kötelezettség ügyfélszolgálat áfa e-számlázás katás számlázás pénztárgép billingo NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése online számla regisztráció kata szüneteltetése nav adatszolgáltatás startup fintech számla adó katás vállalkozás adatszolgáltatása egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk online számla koronvírus nav online számla összekötés fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika integráció előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása API könyvelői fiók egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 könyvelői összekötés koronajárvány nav online adatszolgáltatás Díjbekérő Proforma e-számlák díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés