Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / Jön a tél? Vállalati rezsicsök…
Tippek - 2022.12.05. - 4 p. olvasás

Jön a tél? Vállalati rezsicsökkentés home office-szal

Hogy jó-e vagy rossz a home office intézménye, az vállalati struktúrától is függ, annyi biztos: a rezsidíjak emelkedésével a jelenleginél is nagyobb figyelmet kaphat a HO. Egy vendéglátóipari egységben vagy szalagmunka során nyilván kivitelezhetetlen, de azokban a szektorokban, ahol mód van rá, bizony az igény sem alacsony, és ez nőni fog. A munkáltatók húzzák a szájukat, de hogyan érheti meg nekik a home office egy gazdasági válság küszöbén?

home office

A humán-erőforrás költségeit nem úgy tudod csökkenteni, ahogy explicit a kiadásaidat, ezen a területben folyamatokban és hosszú távon érdemes gondolkodnod. Sokáig ne gondolkodj azon, mikor lépsz ezen a pályán, még most kell a válságállóság irányába elmozdulnod. A HR témát elég alaposan körbejártuk Szilvási Gábor HR szakértővel, és készítettünk erről nektek egy videót. Láttátok már?

HO a munkavállalóknak

Előnyök

A home office a munkavállalónak rendkívül kényelmes, megspórolja az utazással töltött időt, két meeting közt berakhatja a mosást, a maga által kialakított közekben harmonikusabban telhet a napja. A koncentrációt igénylő feladatok végzése során nem szűrődik be a kávégépnél sztorizgató kollégák hangja, és időben oda tud érni a szabadidős programjaira.

Hátrányok

Home office alatt igencsak szétforgácsolódhat az ember, ha nem figyel oda a munkaidő és a szabadidő arányára, és gyakran túlórába csúszhat a munkavégzés. A munkavállalónak magasabb lesz otthon a rezsiköltsége, és a vállalati közösségből kiesve csökkenhet a hatékonyság.

Gyorstippek a hatékonyság növeléséért: tele az internet jobbnál jobb, működő ötletekkel:

  • alakíts ki otthon egy munkaállomást, zavaró tényezőket lehetőleg kizárva
  • tartsd otthon is a szüneteid
  • legyen ergonómikus a széked
  • öltözz fel úgy, mintha munkába mennél

A sor persze végtelen, mindenki a maga kompetenciájának megfelelően válasszon. Szilvási szerint fontos, hogy a munka magánélet egészséges integrációja legyen meg. Ahogy a munkáltató tartózkodjon attól, hogy az este 10 órai aktivitását ne tolja rá a munkavállalóra, a munkavállaló se töltse szabadidejét munkával. Ez mindkét fél felelőssége.

Munkáltatóknak

Előnyök

A munkáltatónak is kedvezhet a jól megszervezett home office, például spórolhat az iroda rezsiköltségein, ha egyszerre vannak otthon a kollégák, a közüzemi számlák sem híznak, mi több: akkor kisebb irodahelységet is elég bérelni.

Ráadásul még egyfajta állami támogatás is jár home office esetén - nem kötelező igénybe venni, de választhatóan, adómentesen hozzájárulhatnak a vállalatok az otthoni rezsiköltségekhez a minimálbér 10%-ig. Ez ma 22 ezer forint. A támogatás mindkét félnek költséghatékony, persze ehhez a pandémia alatt népszerűvé vált HO miatt megreformált szja tv. kiegészítéseit be kell tartani. A munkáltatónak ez abszolút költségspórolás, és 2023-ban a HR oldalon ezzel tudjuk legjobban megfogni a kiguruló forintokat.

Hátrányok

Hátrányként szokták emlegetni egyes a munkáltatók, hogy a munkaerő hatékonysága csökkenhet home office alatt, kevésbé produktívabbak a kollégák, és nem, vagy legalábbis nehezebben leellenőrizhető a munkával töltött órák száma. Tipikusan a kollaborációt és magas kreativitást igénylő feladatoknál kontraproduktív lehet a home office Szilvási Gábor HR szakértő szerint. Valamint kiemeli, hogy a lojalitás kialakítása, kimondottan az újonnan érkező kollégáknál komoly kihívást jelent home office mellett.

Gyorstippek a home office ellenőrzéséért:

  • alakíts ki checkpointokat
  • hogy komfortosabban érezd magad: használjatok közösségi média felületeket a kommunikációra, vagy esetleg legyen egy saját kommunikációs csatornátok
  • iktassatok be daily stendupokat, daily checkineket
  • dokumentáltasd a határidőket megfelelően

Megoldás lehet a hibrid munkarend

Hogy a home office előnyeit megtarthassuk, a hátrányoktól megszabaduljunk, az úgynevezett hibrid munkarend jelentheti a megoldást. 1-2 nap otthon vagy 1-2 nap az irodában, és minden teljesül. A munkavégzés így rugalmas, változékony lehet.

A kontroll kérdésénél Szilvási felvetette, hogy a HO ellenőrizhetetlenségével szemben a munkahelyeken sem lehetséges a teljes ellenőrzés. Ha egy munkavállaló nem szeretné kitölteni aktív munkával a 8 órát, azt az irodában sem fogja megtenni. A felelősség mindkét fél vállán nyugszik: a vezetőnek motiválnia kell, kihívást és feladatokat kell biztosítani a beosztottjának, és mindezek a kellő bizalom nélkül biztosan nem fognak működni. A munkavállalónak pedig a saját motivációját kell megtalálnia magában, hiszen ezért elsősorban önmaga felelős.

Vállalata válogatja, milyen mértékű home office a legjobb megoldás, érdemes a saját cégünkre optimalizálni ezt egy jó menedzseléssel. Szilvási elmondta, hogy könnyen akár a produktivitás rovására mehet a túlzott home office, ezért minden esetben a saját cégünk igényeihez, kultúrájához és emberihez kell igazítani. Meg kell találni a megfelelő balanszt a szociális közeg és a rugalmasság közt is, ezért visszautalt a korábban vele készített videóinterjúnkban tett nyilatkozatára: a vállalati tudatosságra hangsúlyt kell fektetni. Tervezzük meg, a cégnek mi lesz a legjobb!


Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás vállalkozás NAV nav online számla KATA adózás könyvelés webáruház kéziszámla marketing integráció koronavírus szakértői cikk számlasablon biztonság számlázó program váltás pályázat átalányadó digitális archiválás Billingo ajánlói rendszer fintech áfa API pénztárgép ügyfélszolgálat devizás számlázás online fizetés GDPR bankszámlaszám kiva adóváltozás 2023 adózás tao webshop létrehozás digitalizáció adóbevallás egészségbiztosítás vállalati egészségbiztosítás adathalászat övtj napelem-pályáza napelem pályázat napelem napkollektor pályázati kiírás tender pályázati feltételek shopify patreon etsy weboldal digitalizálás költségcsökkentés egyéni vállalkozás hipa biztosítás kiégés burnout esélyegyenlőség társadalmi felelősségvállalás számla kelte számla teljesítés fordított áfa fordított adózás teszor teáor prémium magyar állampapír infláció inflációkövetés inflációkövető PMÁP befektetés helyi iparűzési adó iparűzési adó adókártya adóazonosító jel adóazonosító őstermelő őstermelők őstermelő adózás kiegészítő őstermelői tevékenység ingatlan bérbeadás vállalkozóként ingatlan bérbeadás lakás kiadás katásként átalányadózó lakáskiadás kiadó ház adókonferencia adózás 2023 adótörvény digitális névjegykártya beszállító beszállítás áremelés munka törvénykönyve mtk. munkajog változások minimálbér garantált bérminimum teljesítménybér