Sikersztorik

A nagyvárosi bevásárlás és csomagküldés teljesen újragondolva

Nézd meg a történetet (01:09)

Miként lehet éles paradigmaváltással létrehozni a csomagszállítás Uberjeként működő startup vállalkozást? Erre a kérdésre ad csattanós választ a ViddL és HozdL projektje. A két szolgáltatás részleteibe Tüske Tamás ügyvezető engedett számunkra némi betekintést.

Pontosan miről szól a ViddL?

A ViddL nagy webshopok és logisztikai cégeknek az utolsó kilométeres kiszállításra specializálódott delivery startup. Digitális megoldásának köszönhetően, a ViddL futárok applikációjuk segítségével tudnak kézbesíteni Budapest egész területén. A startup kézbesítési hatékonyságát a jól kidolgozott értesítési rendszer adja: a címzettek bármikor módosíthatják a kézbesítés címét és időpontját, mely információ azonnal meg is jelenik a futár applikációjában. A csomagok útvonalát a ViddL megoldása optimalizálja, így órára pontosan kiszámítható a futár érkezésének időpontja. A ViddL e-mailes és SMS-es értesítés mellett Magyarországon egyedüliként Facebook Messengeren is értesíti a címzetteket a futár érkezéséről. A startup cégnél gyakorlatilag bárki lehet futár egy regisztrációt és egy személyes találkozást követően. A ViddL futárok applikációjuk segítségével 3 órás idősávokban foglalhatnak maguknak munkaidőt, kiszállított csomagok után kapják fizetésüket, és megválaszthatják szállítási eszközüket, így akár gyalogosan is szállíthatnak a főváros területén.

Miért jó ViddL futárnak lenni?

ViddL futárként senki sem dirigál, nem mondják meg előre, hogy mikor dolgozz. Egyszerűen belépsz az applikációdba, és a saját preferenciáid szerint választasz magadnak munkaidőt.

Ráadásul a bevételednek sincs plafonja. A fizetésed a teljesítményed alapján kapod. Továbbá tetszés szerint kézbesítheted a csomagokat biciklis, motoros, autós vagy akár gyalogos futárként is.

Mi a lényege a HozdL szolgáltatásnak?

A HozdL működése szoros összefüggésben van a ViddL rendszerével és infrastruktúrájával. A megrendelő belép a weboldalra, leadja a megrendelését, a ViddL futárja pedig megvásárolja neki a kért árucikkeket.

Kvázi házhoz jön a megrendelés, méghozzá úgy, hogy ki sem kell lépni otthonról. Ennél egyszerűbben nehéz lenne intézni a rendszeres bevásárlást.

Milyen típusú csomagok kézbesítését lehet kérni megbízóként?

A legtöbben élelmiszert, pékárut és tejtermékeket rendelnek a HozdL platformján keresztül. A megrendelt mennyiség egyébként nem lépheti túl a 9 kg-ot, egyúttal a 30x30x40 cm-es táska méretbe is bele kell férnie.

Legfeljebb 10 ezer forint értékű megrendelés leadására van lehetőség, a futárok pedig hétköznapokon 12 és 18 óra között végzik a beszerzést és a kiszállítást, a jelenleg érvényben lévő korlátozások miatt.

A szállítási költség kiegyenlítésére online bankkártyás fizetéssel van lehetőség, a beszerzési költséget pedig lehet fizetni készpénzzel vagy azonnali átutalással.

Mekkora volumennél tart most a két szolgáltatás?

A ViddL rendszerében hozzávetőlegesen 2.000 regisztrált futár található, ami egyelőre nincs egyensúlyban a napi átlag 1.000-es csomagszámmal. A cél egyértelműen a balansz megvalósítása, hogy minden futár elegendő munkához jusson.

A HozdL projekt hozzávetőlegesen száz megrendelés teljesítésénél jár. Ahogyan arra fentebb is utaltunk, ezeket a megrendeléseket a ViddL felületén regisztrált futárok bonyolítják le, és viszik házhoz.

Miért döntöttetek a Billingo használata mellett?

A Billingo remek megoldás olyan startupok számára, mint amilyen mi is vagyunk. Könnyen használható, gyors ügyfélszolgálattal, ráadásul agilisen reagálnak a változásokra. A Billingo-t a különböző digitális megoldásainkba egyszerűen tudjuk integrálni.

Mindemellett folyamatosan követjük a Billingo blogot is, mely mindig hasznos információt ad nekünk. Egyébként Fekete Dani, a Billingo egyik alapítója ajánlotta nekünk a Billingot még 2017-ben.


Felkészültél a számlázásod modernizálására?

Már vár a Billingo fiókod!

Billy
Oldal tetejére