
Mi a különbség a faktoring és a követeléskezelés közt
Rendkívül bosszantó, amikor a számládat nem egyenlíti ki időben az ügyfél, és kérvényező e-mailek fogalmazására kényszerülsz. Ehhez nyújt hathatós segítséget a ...
Szeretnéd biztonságban tudni postai úton kiküldött számláidat? Nem akarsz amiatt izgulni, hogy egy elveszett bizonylat miatt késik az utalás? Jó lenne visszaigazolást kapni, hogy partnered kézhez vette a küldeményed? A megoldás: a tértivevény!
Jártál már úgy, hogy egy fontos küldeményed elkallódott a levélrengetegben? Beborítékoltad, elmentél a postára, kivártad a hosszú sort, kifizetted, de a címzetthez sosem érkezett meg? Ez nemcsak rendkívül bosszantó, de nélkülözhetetlen dokumentumok esetén akár komoly anyagi veszteséggel is járhat.
Kivéve, ha tértivevénnyel követed nyomon küldeményeidet! Ilyenkor ugyanis nemcsak arról kapsz igazolást, hogy útnak indult a borítékod, de a postától visszaigazolást is küldenek, hogy ki és mikor vette át a levelet.
Mindkét esetben a posta rögzíti, hogy a levél mikor került feladásra, mikor kézbesítették - vagy próbálták meg kézbesíteni - és kinek a kezében landolt a küldemény.
Amennyiben a postás nem tudja átadni a levelet, ajánlott és térivevényes levél esetén is értesítőt hagy, amelyben megjelöli, hogy mikor kísérli meg újra a kézbesítést vagy melyik postán és meddig lehet átvenni a küldeményt.
A tértivevényes levél esetében azonban a feladó is visszaigazolást kap a posta által rögzített adatokról.
Amennyiben hivatalos iratokat, szerződéseket, igazolásokat postázol, jó ha bebiztosítod magad a küldemény nyomon követésével, ugyanis komoly jogi és anyagi következményei lehetnek annak, ha a címzett nem kapja meg a levelet. Ugyanez vonatkozik a számlákra is. Egy elmaradt utalás esetén nem tudhatod pontosan, hogy a címzett valóban nem vette kézhez a levelet, vagy csak kibúvót keres a fizetés alól. Tértivevény esetén ez kiválóan ellenőrizhető, nincs helye mellébeszélésnek.
Az elmúlt egy évben könnyes búcsút vettünk a jó öreg papíralapú tértivevény nyomtatványoktól. Nincs több sorban állás közben történő rohamtempójú kitöltés, macskakaparásos fecnik.
Az állami és önkormányzati szervezetek számára már 2020. július 1-jétől megszűnt a papíralapú tértivevény, kizárólag elektronikus címadattal adhatók fel a hivatalos iratok. 2021. január 1-jétől pedig már a lakossági ügyfelek esetében is - hiteles, digitális aláírással és időbélyeggel ellátott - elektronikus úton küldött kézbesítési igazolás váltotta fel az idejét múlt nyomtatványokat.
Korábban a tértivevényes levél hagyományos feladásánál két nyomtatványt is ki kellett tölteni. Egyik a feladóvevény volt, amely a feladás tényét igazolta, a másik a tértivevény nyomtatvány, amelyet a küldemény hátuljára ragasztott a posta, és kézbesítéskor ezt kellett aláírni, majd a levél kézbesítését követően az aláírt igazolást visszaküldték a feladónak.
Január 1-jétől a kézbesítésről a visszaigazolás elektronikus csatornán - pl. e-mailen vagy ePostakönyvön - keresztül érkezik.
Igény esetén továbbra is lehetőség van papíralapon megkapni a kézbesítési igazolást, mely a posta rendszeréből kerül kinyomtatásra. A papíralapú verzió ugyanakkor feláras.
Az elektronikus adatokkal történő feladással és az elektronikus visszaigazolással jelentősen csökkennek az adminisztrációs terhek és természetesen a papírfelhasználás. Sokkal modernebb és környezetbarátabb megoldás.
Add postára Te is számláidat egyszerűen és gyorsan!
Kipróbálom
A Billingo mobilappal ott vagy, ahol az üzlet történik. Állíts ki számlát útközben, kövesd nyomon a fizetéseket, és nézd meg, ki tartozik – egy koppintással.