9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez

Vállalkozásfejlesztés 2020.03.16. - 5 p. olvasás

Míg 2 héttel ezelőtt csak érdeklődve olvastuk a kínai koronavírusról szóló híreket, mára már a saját bőrünkön tapasztalhatjuk annak minden negatív hatását. A legrosszabb elkerülése érdekében tett intézkedések talán soha nem látott hatással vannak a gazdaságra. Eddig jól működő vállalkozások szinte teljes bevétele nullázódott le egyik napról a másikra. Óriási a bizonytalanság, mert senki nem tudja, hogy meddig tart és mi lesz a következő lépés. A változás előbb vagy utóbb minden vállalkozást érinteni fog. A legjobb, amit tehetsz, hogy felkészülsz és minden lehetőséget megragadsz, hogy minimalizáld a károkat, és a lehető legjobbat hozd ki ebből az embert próbáló helyzetből. Ehhez hoztunk most Neked 9 ötletet.

9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez

9 tipp kisvállalkozásoknak a koronavírus túléléséhez 

1.Védd magad és a körülötted élőket!

Mindenekelőtt fontos leszögeznünk, hogy jelen helyzetben a legfontosabb, hogy a saját, a családtagjaink, a munkatársaink és többi embertársunk egészségének, életének megóvása. Ezért, ha csak teheted dolgozz otthonról. 

Ez persze nem minden iparágban kivitelezhető, de ha Te számítógép segítségével dolgozol, akkor itt az ideje az átállásnak. Vidd haza a gépedet. Ha kell, alakítsd ki kommunikációs csatornákat a munkatársakkal, ügyfelekkel, erre jó választás a Slack vagy a Skype is. Egyezzetek meg a törzsidőben, amikor mindenkinek elérhetőnek kell lenni, így azonnal meg tudjátok beszélni a felmerülő kérdéseket. A megbeszélt találkozókat is bonyolítsd inkább Skype-on vagy telefonon. 

Beszélj a munkatársaiddal is a kialakult helyzetről. Fontos, hogy ők is tisztán lássanak. A jelenlegi helyzet őket, a munkahelyüket, a megélhetésüket is veszélyezteti. A médiában olvasható elbocsátási hullám pedig egyáltalán nem segít ezen.

A mindennapokban fertőtlenítsd rendszeresen a billentyűzetedet és az egeret is. A számláidat pedig küldd inkább e-mailben a könyvelődnek a személyes találkozás helyett. A Billingóval ingyen válthatsz online számlázásra. Kattints IDE »

A Billingo irodában mindent megteszünk a vírus terjedésének megakadályozás érdekében. Sok kollégánk már otthonról dolgozik. Az irodában szigorúbb szabályokat vezettünk be, és minden nap fertőtlenítjük az eszközöket is.

 2. Ne csökkentsd a marketing költségeket!

Hiába estek vissza a bevételeidet, rossz döntés ilyen helyzetben a marketing költségek drasztikus csökkentése. Elemezz, nézd át a számokat, figyeld meg, melyik a terület, ami a nehézségek ellenére továbbra is bevételt hoz és csoportosítsd át oda a költéseidet.

3. Kommunikálj a vevőiddel!

Fókuszálj a közösségi médiára, hiszen a gyorsan változó információk miatt az emberek is egyre inkább ezt teszik. Kövesd a különböző célcsoportba tartozó csoportok beszélgetéseit, szólj hozzá a saját területedet érintő kérdésekhez és beszélgess a saját felületeden is a rajongóiddal.

A folyamatos kommunikáció és kapcsolattartás a normál mindennapokban is ajánlott. Ilyen kiélezett helyzetben pedig egyenesen elengedhetetlen. Tartsd a kapcsolatot a vevőiddel, számolj be arról, hogyan kezeled a helyzetet. Tájékoztasd őket, hogy milyen módon tudják tartani veled a kapcsolatot, és mondd el, hogy miben számíthatnak rád ebben az időszakban is, változik-e a valami a korábbiakhoz képest. Ápold és építsd a céged iránti bizalmat.

A koronavírus terjedése a Billingo online számlázó működésére nincs hatással. Ügyfélszolgálatosaink is elérhetők a megszokott időpontokban, hétköznapokon 9:00 és 15:00 óra között e-mailben és telefonon is.

4. Keress új célcsoportot, igazodj a piac igényeihez!

A jelenlegi helyzetben mindannyian új helyzetben, új problémákkal találjuk szembe magunkat, ha megismered a vevőid megváltozott igényeit, jó eséllyel új ötleket kaphatsz egy új szolgáltatás vagy termék fókuszba helyezéséhez.

Érdekes pl., hogy a taxisok egy része kétségbe van esve a rendezvények törlése miatti bevételkiesés miatt, míg egy másik részük egyenesen bevételnövekedésről számol be, mivel az emberek inkább választják a taxit a tömegközlekedés miatt.

5. Dolgozz ki új értékesítési stratégiákat!

A személyes kapcsolattartás drasztikus csökkenése miatt, most minden az online irányba terelődik. Vizsgáld meg, Te hogyan tudnál ebből profitálni? Tudnád esetleg online biztosítani a szolgáltatásodat? A közeli konditerem edzője pl. videókat készít, hogy az edzések így se maradjanak el.

6. Tartsd a szemed a pályán!

Kövesd a konkurenciád tevékenységét is, gyűjts ötleteket, amelyek új bevételi forrást jelenthetnek.

Ha kénytelen vagy bezárni az üzletedet, próbálj a közösségi média oldaladon értékesíteni. Ajánld fel a csomagok házhozszállítási lehetőségét (csomagküldő szolgáltatással, postán vagy Foxposton szerződés nélkül is tudsz csomagot feladni). Készíthetsz videót, fotókat a készletekről. Ha van e-mail listád, írd meg a vevőidnek e-mailben is, hogy új szolgáltatást vezettél be.  

7. Optimalizáld a vállalkozásod folyamatait!

A néhány hetes kényszerpihenő ideális alkalom a vállalkozásod folyamatainak ellenőrzésére és optimalizálására is. Vizsgáld meg, milyen folyamatok igényelnek túl sok erőforrást, mi viszi leginkább az értékes idődet. 

De ez az időszak alkalmas az elmaradások, a nemszeretem feladatok elvégzéséhez is. 

Kézi számla helyett térj át az online számlázásra, így a személyes találkozó helyett e-mailben küldheted a számláidat és postára sem kell járnod. Készpénzes fizetés helyett pedig részesítsd előnyben az átutalást. 

Tudtad, hogy a Billingóval kiállított számláidat Barionon keresztül akár azonnal, bankkártyával is kiegyenlíthetik az ügyfeleid? Gyors, biztonságos, vírusmentes. 

8. Tanulj, fejlődj!

Olvass vállalkozásfejlesztéssel, időmenedzsmenttel kapcsolatos könyveket, csatlakozz vállalkozói csoportokhoz, nézd meg, milyen adminisztrációs feladatokat tudnál automatizálni. Ha már kénytelen vagy egy kicsit eltávolodni a vállalkozásodtól, használd arra az értékes időt, hogy amikor újraindul a gépezet még jobban, még összeszedettebben indulhass. 

A Billingo online számlázóval a számlázást, a kintlévőségek behajtását, a hamarosan életbe lépő NAV adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a könyvelőddel való kapcsolattartást is automatizálhatod. Ezzel mennyi időt tudsz spórolni?

9. Ne feledkezz meg a határidőkről!

Bár az élet most néhány hétre vagy hónapra lelassul vagy leáll, a NAV határidői nem változnak. 2020. július 1-től bővítik a NAV adatszolgáltatásra kötelezettek körét. Ha eddig sajnáltad is az időt az összekötésre, akkor ennél jobb alkalmat nem is találhatnál rá. Ezzel automatizálni tudod majd az adatszolgáltatást. 

Az összekötés folyamatáról cégként ITT, egyéni vállalkozóként ITT találsz képes útmutatót. Ha elakadsz, ügyfélszolgálatosaink segítenek. Írj nekik a hello@billingo.hu e-mail címre. 

Lehet, hogy a helyzet csak néhány hétig tart, de sajnos arra is fel kell készülni, hogy hónapokig elhúzódik majd. Ne pánikolj, tartsd szem előtt a hosszú távú céljaidat, de próbálj minél előbb igazodni a megváltozott helyzethez. Minél előbb alkalmazkodsz, annál kisebb lesz a veszteséged. 

Kitartás, túl leszünk rajta!

Hasonló cikkek a kategóriában

Átalányadózónak könyvelő

Átalányadózol? Tiszteld meg a vállalkozásod egy könyvelővel!

Vállalkozásfejlesztés 2023.09.13. - 6 p. olvasás

A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...

Üzleti terv minta

Üzleti terv minta - Beavatunk az üzleti terv írás rejtelmeibe!

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.25. - 13 p. olvasás

Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...

banki spórolás

Így spórol neked időt a bankod - és a Billingo

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.23. - 7 p. olvasás

Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...

bankautomatizálás

Így automatizáld a bankolásod

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.17. - 8 p. olvasás

Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...

nyári üzleti tervezés

5 tipp a hatékony üzleti tervezéshez

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.16. - 5 p. olvasás

Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...

vállalkozói start program

Hogyan lehet fenntartható egy vállalkozás?

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.09. - 8 p. olvasás

Magyarországon a legfontosabb nettó munkahelyteremtők a mikro- és kisvállalkozások, melyek közel 60 %-a egyszemélyes vállalkozás a KSH adatai szerint, azaz önfo...

Back to Top