Google Cégem: így jelenhetsz meg a Google térképén

Vállalkozásfejlesztés 2022.04.06. - 12 p. olvasás

Szeretnéd, ha minél többen rátalálnának vállalkozásodra a Google-ön? Növelnéd bevételeidet és elkötelezett vásárlóid számát? Esetleg új boltodat, kávézódat, irodádat ismertetnéd meg minél szélesebb körben? A Google Cégem egy kiváló eszköz ehhez! Mutatjuk, hogy miért előnyös és hogyan használhatod okosan.

Google Cégem

A Google My Business (GMB), azaz a Google Cégem egy mindenki számára teljesen ingyenesen használható eszköz, mellyel könnyedén elérhetsz potenciális vásárlókat, ügyfeleket, így növelheted bevételeidet.

Miért jó a Google Cégem?

  • meghatározhatod, hogy miként jelenjen meg vállalkozásod a Google Keresőben és a Térképen
  • naprakészen tarthatod vállalkozás adatait (cím, telefonszám, nyitvatartási idő, weboldal)
  • egyszerűen válaszolhatsz ügyfeleid, vásárlóid véleményeire, kérdéseire és üzeneteire
  • fotókat oszthatsz meg termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban és közzétehetsz akciókat, eseményeket
  • a Google statisztikák segítségével pontos képet kaphatsz arról, hogy ügyfeleid hogyan találják meg cégedet és miként lépnek kapcsolatba vele a Google-ön

Nézzük is meg most a legfontosabb tudnivalókat és hogy hogyan lehet Neked is Google Cégem fiókod!

Google My Business a gyakorlatban

Hogyan működik a Google Cégem? 

Ha még irtózunk is a klisétől, hogy Google, a barátunk, valójában így van: jó asszisztens módjára segít, ha elromlott a mosógép, csöpög a csap, irodát bérelnénk vagy épp egy új laptopot szeretnénk. Csak beírjuk, mire van szükségünk és máris sorakoznak a releváns találatok.

És itt jön a képbe a Google Cégem! Ha a vállalkozásodat regisztrálod és fordítasz némi időt fiókod optimalizálására, rendszeres frissítésére, akkor jelenlegi vagy leendő vásárlóid, felhasználóid könnyedén elérik a cégeddel kapcsolatos információkat, megtalálják honlapodat, webshopodat anélkül, hogy neked hirdetned kellene. Hihetetlen eredményeket érhetsz el, kvázi láthatóvá válsz a Google-ön a piac és fogyasztóid számára, biztosíthatod a találataidat a keresési listában, több vásárlót tudsz bevonzani és mindezért fizetned sem kell. Mert igen, a Google Cégem teljesen ingyenes!

Kiknek jó ez a lehetőség és miket tartalmaz a Google Cégem fiók?

A Google Cégem elsősorban azok számára kiváló, akik fizikai bolttal rendelkeznek, de az online szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára is számtalan előnyt tartogat. Legelőször is az online jelenlétet.

Cégedre keresve megjelennek a vállalkozásoddal kapcsolatos legfontosabb adatok, felkerülsz a Google Térképre, ezen kívül fotókat jeleníthetsz meg, közzéteheted újdonságaidat, termékeidet, nyitvatartásodat, telefonszámodat, webhelyedet.

A Google ráadásul a helyi keresőoptimalizálásra is kiváló lehetőséget nyújt. Talán te is tapasztaltad már, hogy amikor rákerestél egy bizonyos fizikai üzletben is elérhető szolgáltatásra (pl. fodrász), akkor legfölül olyan találatok jelennek meg, amelyek a tartózkodási helyed közelében vannak. Ez nem véletlen! A local pack, vagyis az úgynevezett helyi csomag a környékeden lévő top 3 találatod jeleníti meg névvel, címmel, értékeléssel, képekkel, nyitvatartással, weboldallal. Érdemes tehát minél jobban felturbózni és folyamatosan naprakészen tartani, frissíteni Google Cégedet, hogy bekerülhess a legrelevánsabb fiókok közé és kitűnhess versenytársaid közül.

Milyen hasznos funkciókkal pozícionálhatom előrébb a cégemet?

A Google Cégem egyik nagyon hasznos funkciója, hogy folyamatosan diagramokon keresztül követheted a legfontosabb információkat, például, hogy hányan és milyen kifejezésekre, kulcsszavakra kerestek, hányan terveztek útvonalat stb. Így pontosan láthatod, hogy hogyan tudod optimalizálni szövegeidet, milyen kulcsszavakat érdemes beépítened céged leírásába, attribútumokkal, képekkel, videókkal turbózhatod fel profilodat.

Abban az esetben, ha még nincs céges honlapod, a Google Cégem ingyenes weboldal készítő funkciójával könnyen összerakhatsz egy .business.site végződésű weboldalt. Ennek az a hátránya, hogy a weboldal jogilag nem lesz a tiéd, így a Google akár el is távolíthatja, bár ez nem gyakori. De addig, amíg elkészíted saját honlapodat, remek átmeneti megoldás, hogy vevőid rád találjanak.

Googel Cégem törlése

Amennyiben úgy döntesz, hogy mégsincs szükséged Google Cégem profilra, bármikor törölheted. Ehhez bejelentkezés után kattins az Információ gombra, majd válaszd az Adatlap lezárása vagy eltávolítása lehetőséget.

Fontos tudnod, hogy ha törölted a profilt, akkor már nem tudod visszaállítani. Ahhoz, hogy ismét legyen egy fiókod, elölről kell kezdened a regisztrációs és hitelesítési folyamatot. 

Milyen verziókban érhető el?

A Google Cégem mind asztali, mind mobilverzióban rendelkezésre áll, igaz némiképp eltérő funkcionalitással. Az adatlapok törlésére, valamint a tulajdonjog átruházására például nincs lehetőség a mobilappban, ugyanakkor a követők megtekintésére pedig mobilon van lehetőség.

Google cégem fiók létrehozása lépésről lépésre

1. lépés - Regisztráció

Mielőtt elkészíted Google My Business profilodat, fontos a céges gmail fiók létrehozása. Ezt követően Google Cégem fiókot pár perc alatt regisztrálhatsz ezen a linken. Hasonlóan a többi Google szolgáltatáshoz, ez is teljesen ingyenes. A regisztráció menete maga pofonegyszerű, gyakorlatilag egy varázsló villámgyorsan keresztülvisz a folyamaton.

A regisztráció első lépéseként meg kell adni a vállalkozás nevét. Mikor elkezdjük beírni a nevet, a Google automatikusan felkínálja az általa ismert cégneveket, így előfordulhat, hogy már a mi cégünket is ismeri, mert valaki már hozzáadta a rendszerhez, erre ugyanis bárkinek, egy épp arra tévedő járókelőnek is lehetősége van. Ebben az esetben kattints az ‘Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?’ opcióra és kérj hozzáférést.

A név megadásánál érdemes arra odafigyelni, hogy ne azt a nevet add meg, ami a Céginfóban megtalálható, hanem amelyben szerepel szolgáltatásod elnevezése is olyan formában, ahogyan arra leggyakrabban keresnek - pl. Pompom Bt. helyett Pompom fodrászat. Ez segíteni fog, hogy könnyebben találják meg vállalkozásodat.

A kategóriánál azt írd be, ami a legjobban jellemzi cégedet. A regisztráció során egyet tudsz meghatározni, de a későbbiekben lesz még lehetőséged ezt kibővíteni.

A cím megadásakor ügyelj arra, hogy a Google képeslapot fog küldeni, hogy ellenőrizze az adatok helyességét és biztosítsa, hogy vállalkozásod valóban létezik, ezért olyat írj be, ahol biztosan megkapod a postát. Azt is fontos szem előtt tartani, hogy a címed pontosan úgy szerepeljen, mint a honlapodon, ezzel biztosítva, hogy a keresőmotor biztosan megtalálja.

Az adatok kitöltését követően láthatod az összesített információkat, valamint a képeslapon megadhatod a cég kapcsolattartóját, ez különösen nagyobb vállalatok esetén előnyös.

A véglegesítés gombbal fejezheted be a regisztrációt.

2. lépés - Fiók hitelesítése

A Google képeslapot fog küldeni, mely általában 5-10 napon belül meg is érkezik. A küldemény egy egyedi - 5 jegyű - kódot tartalmaz, fiókodba belépve ezzel tudod hitelesíteni a regisztrációt.

Nem sűrűn, de néha előfordul, hogy a várva várt képeslap nem érkezik meg, ebben az esetben vedd fel a kapcsolatot a Google Cégem ügyfélszolgálatával.

3. lépés - Google Cégem beállítása, testreszabása

Bejelentkezést követően a kezdőoldalra jutsz, ahol mindent egy helyen láthatsz.

A bal oldali menüsávban az alábbiakat éred el:

Bejegyzések - rövid bejegyzéseket, híreket, eseményeket jeleníthetsz meg
Információ - ezek a cégeddel kapcsolatos legfontosabb adatok - pl. elérhetőség, cím, leírás, termékek stb.
Statisztika - itt láthatod a profiloddal kapcsolatos kimutatásokat
Vélemények - felhasználóidnak, vásárlóidnak lehetőségük van értékelni termékeidet, szolgáltatásaidat
Üzenetek - itt fogadhatsz üzeneteket vásáróidtól
Fotók - itt töltheted fel akár üzletedről, akár termékeidről, szolgáltatásaidról készített fotóidat
Termékek - itt jelenítheted meg termékeidet
Szolgáltatások - megadhatod, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtasz pl. házhozszállítás, helyben fogyasztás stb.
Felhasználók - megoszthatod a profilod kezelését kollégáiddal

Minél inkább testreszabod céges adataidat, annál több vásárlóhoz juthatsz el. Lássuk most, hogy melyek azok az adatok, amelyekre mindenképp érdemes időt fordítani, hogy a lehető legkeresőbarátabb módon töltsük ki.

Vállalkozás leírása

Itt a lehető leglényegretörőbben foglalhatod össze mindazt, amit érdemes tudni a cégedről. 750 karakter áll rendelkezésedre, hogy felkeltsd a vásárlók érdeklődését és elrejts néhány releváns kulcsszót, amely vállalkozásodra jellemző és amelyre felhasználóid keresni fognak. Fontos, hogy egyszerűen fogalmazz, kerüld a körmondatokat, a lényegre koncentrálj!

Cégprofil attribútumok 

Lehetőséged van többféle attribútumot is megadni, hogy ügyfeleid, vásárlóid minél inkább megismerhessék vállalkozásodat. Például meghatározhatod, hogy üzeletedben van-e WI-FI vagy mondjuk kávézódnak vannak-e szabadtéri ülőhelyei, az étteremnél működik-e autós kiszolgálás. Minél pontosabb attribútumokat adsz meg, annál könnyebben tűnhetsz ki konkurenseid közül. Ezek nem csak profilodban, hanem a keresőben és térképen is feltüntetésre kerülnek, így sokkal egyedibbé teheted a keresések során vállalkozásod. Használj minél több rád jellemző attribútumot.

Nyitvatartási idő

Fontos, hogy vásárlói mindig naprakészek legyenek a nyitvatartási idővel kapcsolatban, így változás esetén - munkaszüneti nap, ünnepi nyitvatartás, meghosszabbított nyitvatartási idő - ezt mindig érdemes frissíteni.

A nyitvatartást nem csak fizikai boltok esetében érdemes kitölteni, hanem online szolgáltatásoknál is, hogy mikor tudnak kommunikálni veled ügyfeleid.

Előfordulhat olyan eset is, hogy például boltod szabadság miatt két hétre bezár, ebben az esetben megadhatsz ‘átmenetileg zárva’ állapotot.

Fontos, hogy például ha házhozszállítást vagy elvitelt is kínálsz vendégeidnek, akkor lehetőleg ne használd az ‘átmenetileg zárva’ opciót, mert ebben az esetben nem fognak megjelenni a szolgáltatások a Google-ben.

Fotók, videók

A jó minőségű fotók önmagukért beszélnek. Készíts minél hívogatóbb képeket üzletedről, termékeidről, feltöltheted logódat is, így a felhasználóid, vásárlóid tudni fogják, hogy mire számítsanak és mit keressenek.

Milyen kritériumai vannak a fotóknak?

  • a kép mérete 10 kb és 5MB között lehet
  • kizárólag JPG vagy PNG használata javasolt
  • a javasolt felbontás minimum: 720 képszélesség, 720 képmagasság
  • a minimum felbontás 250 képszélesség, 250 képmagasság
  • érdemes kerülni a szűrők túlzott használatát

Nemcsak képeket, hanem videókat is tölthetsz fel profilodhoz.

A videós tartalmaknál az alábbiakra figyelj, mert a Google eltávolíthatja a filmedet:

  • a fájl mérete nem haladhatja meg a 75 MB
  • a felbontása minimum 720 p
  • a videó időtartama nem haladhatja meg a 30 másodpercet

Vélemények

A Google Cégemnek óriási előnye, hogy vásárlóid, ügyfeleid könnyen elérnek. Ugyanakkor nem csak a vállalkozásoddal kapcsolatos információk jelennek meg transzparensen, hanem bizony a vélemények is. Ráadásul bárki írhat értékelést, nincs lehetőség ezek elrejtésére, előszűrésére. A vállalkozás hírnevét pedig jelentősen befolyásolja, hogy hány csillag szerepel a neve alatt és milyen vélemények fogalmazódtak meg.

Pro tippek a felhasználóknak

És most jöjjön néhány jótanács, hogy mikre figyelj oda fiókod üzemetetése során.

Kövesd a kommentszekciót!

A Google Cégem vélemények kikapcsolása sajnos nem lehetséges, így fontos, hogy folyamatosan felügyeld az ott megjelenő értékeléseket és kommenteket.

Akár pozitív, akár negatív véleményt ír valaki, minden esetben reagálj ezekre, hiszen ezzel azt fogják látni vásárlóid, hogy fontosak számodra a visszajelzések.

Amennyiben valaki kritikával illeti akár cégedet, akár termékeidet vagy munkatársaidat, biztosítsd az illetőt a megértésedről és konkrét eseteknél azt is fogalmazd meg, hogy milyen módon kívánod orovoslni a problémát. A segítőkész hozzáállással jelentően tompíthatod a negatív kritikát.

Előfordulhat olyan, hogy valaki nem fejti ki részletesen a problémáját, csak mondjuk egy csillagot ad vagy odaírja, hogy borzalmas cég. Ebben az esetben is kezdeményezhetsz beszélgetést, amelyben megkérdezed, hogy mi történt pontosan és hogyan tudsz segíteni. Ez szimpátiát fog ébreszteni a többi vásárlóban is.

Mindig legyen a fiókod naprakész

A nyitvatartásnál már beszéltünk arról, hogy mennyire fontos, hogy kövesd az esetleges változásokat, például ha ledolgozós szombat esetén változik a jól megszokott rend.

Ugyanez igaz azonban arra is, hogy frissítésre kerüljön, ha változik a vállalkozás telefonszáma, esetleg új üzletbe, irodába költöztök. Ilyenkor nem csak a szöveges adatokat, hanem a képeket is azonnal cserélni kell.

Előfordulhat olyan eset is, hogy termékeid új csomagolást kapnak, ekkor is törekedj arra, hogy minél gyorsabban új fotókkal mutathasd meg vásárlóidnak.

Érdemes időről időre átnézni céges leírását is, újdonsgágokkal bővíteni, esetleg korábban nem használt, de jól teljesítő kulcsszavakat beépíteni.

Válaszold meg te először a kérdéseket!

A Google Cégemnél nagyon hasznos, hogy a vásárlók kérdéseket tehetnek fel, amire bárki válaszolhat. Ahhoz, hogy ez vállalkozásod szempontjából a legelőnyösebb legyen, neked kell az elsőnek lenned, aki ezt megteszi.

Konklúzió

Elvitathatatlan, hogy napjainkban egy vállalkozás számára nagyon fontos az online jelenlét és elérhetőség. A Google Cégem erre remek lehetőséget ad még abban az esetben is, ha mondjuk kezdő vállalkozóként például még nem készítettünk honlapot. Egy jól optimalizált profillal jelentősen növelni tudjuk látogatóink számát, amely bevételeinket is gyarapítja.

Az online világban ma már számtalan olyan lehetőség adott a cégek számára, melyekkel sokkal hatékonyabban érhetik el vásárlóikat. Tudtad, hogy például a számlázást is felhasználhatod vevőszerzésre vagy épp brandépítésre? További részletekért kattitns ide >>

Hasonló cikkek a kategóriában

b2w konferencia

Gyere kedvezménnyel az év legnagyobb B2W rendezvényére!

Vállalkozásfejlesztés 2023.10.11. - 3 p. olvasás

Ha a vásárlói közösségnek lenne neme, nő lenne - ez az egyik szlogenje a B2W fesztiválnak, amelyet idén ötödik alkalommal rendeznek meg. Hidd el, te is olyan vá...

Átalányadózónak könyvelő

Átalányadózol? Tiszteld meg a vállalkozásod egy könyvelővel!

Vállalkozásfejlesztés 2023.09.13. - 6 p. olvasás

A könyvelő letisztázza egy vállalkozás adminisztrációját, pénzt takarít meg a cégeknek, összességében segíti a helyes stratégia kialakítását. Nincs ez másként á...

Üzleti terv minta

Üzleti terv minta - Beavatunk az üzleti terv írás rejtelmeibe!

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.25. - 13 p. olvasás

Milliókkal többet hozhat a konyhára, ha van egy jó üzleti terved. Több pályázati pénz befolyásával, magasabb befektetői bizalom járhat, ha a céged fundamentuma ...

banki spórolás

Így spórol neked időt a bankod - és a Billingo

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.23. - 7 p. olvasás

Az idő egy vállalkozónak a legnagyobb kincse. Így aztán amennyi időt csak lehet, érdemes megspórolni a pénzügyekben is. De hogyan lehet ezt aprópénzre váltani, ...

bankautomatizálás

Így automatizáld a bankolásod

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.17. - 8 p. olvasás

Egy vállalkozónak mi sem lehet kérdés annál jobban, hogy hogyan tudja hatékonyabbá tenni a vállalkozását. Hatékonyság, azaz kevesebb költség, több bevétel. Ezek...

nyári üzleti tervezés

5 tipp a hatékony üzleti tervezéshez

Vállalkozásfejlesztés 2023.08.16. - 5 p. olvasás

Még tart a nyár, fordítsd vállalkozásod előnyére a lendületet, hogy egész évben pezsgő legyen a céges légkör és a gazdasági helyzeted. Értékelj, tervezz, strukt...

Back to Top