Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Egyéb / A sikeres vállalkozás 5+5 titk…
Egyéb - 2020.06.10. - 9 p. olvasás

A sikeres vállalkozás 5+5 titka

Összegyűjtöttük, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy igazán sikeressé és jövedelmezővé tedd vállalkozásodat.

sikeres vállalkozás

Hogyan tedd sikeressé vállalkozásodat?


Mindegy, hogy most indítottad a vállalkozásodat vagy jópár éve a saját üzleted építésén dolgozol: a cél ugyanaz, sikeres vállalkozóvá válni.

A saját vállalkozás óriási szabadságot ad. Magad tervezed meg az üzleti lépéseidet, valósítod meg a kreatív elképzeléseidet, építed ki az ügyfélkörödet, alakítasz ki partneri együttműködéseket.

Vannak, akik rövid idő alatt óriási sikereket érnek el, míg mások álmaik feladására kényszerülnek.

De mi a különbség? Mi tesz sikeressé egy vállalkozást?

Belevágni egy üzleti lehetőségbe nem könnyű feladat, akkor sem, ha már tapasztaltabb magánzó vagy és akkor sem, ha az első vállalkozásodon dolgozol.

Még azelőtt, hogy a vállalkozással kapcsolatos hivatalos ügyeket kezded intézni, fontos, hogy alapos kutatást végezz.

A sikeres vállalkozás 5 titka

#1 Ismerd meg a vevődet!

Ha megvan a tökéletes termék vagy szolgáltatás, az nagyszerű, de még fontosabb, hogy tudd, kinek adod el.

Ismerd pontosan a potenciális vevőidet: 

  • mennyi idősek 
  • milyen neműek
  • milyen a családi állapotuk
  • hol élnek
  • mivel foglalkoznak
  • milyen szokásaik vannak (pl. néznek-e tévét, hallgatnak-e rádiót)
  • hogyan viselkednek
  • kik a barátaik
  • mit csinálnak szabadidejükben
  • miért van szükségük a termékedre/szolgáltatásodra
  • mennyit fizetnének egy termékért/szolgáltatásért

Soha ne magadból indulj ki! Tedd félre, hogy neked mire lenne szükséged és kifejezetten azokra koncentrálj, akiket szeretnél megcélozni. Ismerd meg őket: az életüket, a vágyaikat, az igényeiket. Minél inkább együtt lélegzel a célközönségeddel, annál biztosabb, hogy jól tudsz velük kommunikálni és üzeneteid valóban célba érnek.

# 2 Figyelj az árazásra!

Óriási tévhit, hogy attól, hogy valamit olcsón adsz, nagyobb lesz rá a kereslet. Pedig ez egy olyan hiba, amit sok induló vállalkozás elkövet.

Az árképzés nagyon sok piaci tényezőtől függ és egyáltalán nincs kőbe vésve. Függ a versenytársaktól, a költségektől, az aktuális piaci helyzettől. Ahogy nő a versenytársak száma, úgy válhat szükségessé az árak újragondolása.

Mindenképp érdemes feltérképezned a konkurensek árszabását. Amennyiben olyan termékkel vagy szolgáltatással lépsz piacra, ahol nagy a verseny, körültekintően kell a versenytársakhoz alkalmazkodnod.

Újdonság esetén sokkal nagyobb a szabadságod. Elsősorban az lehet a döntő, hogy a célközönséged mennyit fizetne a termékedért.

Mérlegeld tehát:

  • a saját költségeidet
  • a célközönséged fizetési hajlandóságát
  • a piaci árakat

#3 Tűnj ki a tömegből!

Vagyis legyél más, mint a konkurenciáid! Vizsgáld meg, hogy miben vagy egyedibb és innovatívabb, mint a versenytársaid. Mi az, amit csakis te kínálsz a vásárlóidnak?

Minél jobban pozícionálod magad, annál sikeresebb lehetsz. Találd meg azt a piaci rést, amelyre felépítheted a marketingedet és egyedivé válhatsz.

#4 Válaszd a hozzád illő értékesítési módszert!

Határozd meg például, hogy inkább az új vásárlókra koncentrálsz, vagy azokra, akik már ismerik a termékeidet/szolgáltatásaidat. Ez elsősorban vállalkozásod profiljától függ.

Ha olyan termékekkel foglalkozol (pl. gluténmentes kenyér, üdítőital), amelyekre visszatérő igény van, akkor mindenképp érdemes a már meglévő ügyfelek bizalmát növelned. Sokkal könnyebb a régi, elégedett vásárlóidra építened, mint újra és újra új vevőket szerezned.

Alkalmazhatsz olyan értékesítési módszert is, hogy egy termékhez szolgáltatást kötsz. Például van egy kiadványod, amely adott témában alapismereteket tartalmaz és ehhez társítasz egy komplett képzést és egyéb mini tréningeket.

#5 Gondolkozz nagyban: mekkora potenciál van a vállalkozásodban?

Már a kezdeti lépésekkor érdemes megnézni, hogy üzleti modelled mennyire képes növekedni. Tegyük fel, hogy vidéken nyitsz egy különleges XIX. századi hangulatú cukrászdát. Elképzelhető, hogy kizárólag abban gondolkodsz, hogy ezt a helyet nap mint nap megtöltsd vendégekkel. De tovább is gondolkodhatod! Például hogy hogyan tudnál akár több városban is jelen lenni? Esetleg a környező országokban megvalósítani a tervedet? Mi szükséges ahhoz, hogy ezek a cukrászdák működőképesek legyenek anélkül, hogy egyszerre több helyen jelen legyél?

Vagy nézzünk egy másik példát! Tegyük fel, hogy saját fejlesztésű internetes zenelejátszókat értékesítesz. Megvan a kész terméked, amit nagyon sok cégnek eladhatsz anélkül, hogy neked ez plusz időráfordítás lenne. Egyszer költöttél a fejlesztésre, amit utána végtelen mennyiségben árulhatsz.

De mekkora a növekedési potenciál egy kommunikációs tanácsadó esetében? Ahogy bővül az ügyfélköröd, egyszer csak azon kapod magad, hogy napi 12 órában dolgozol és már nem tudsz új ügyfeleket fogadni, hiszen a személyes jelenlétedre van szükség. Megoldás lehet erre, ha alkalmazol valakit, aki segít neked, de még jobb, ha például kommunikációs kurzusokat, előadásokat szervezel, online oktatóanyagokat állítasz össze. Ezekkel a megoldásokkal egyszerre tudsz sok emberhez eljutni anélkül, hogy a kiégés veszélye fenyegetne.


Mitől leszel sikeres vállalkozó?

Azt tehát megbeszéltük, hogy vállalkozásod beindításánál mikre érdemes odafigyelned. De ahhoz, hogy egy üzlet növekedjen, profitot termeljen és igazi sikertöténetté váljon, szükség van az emberre is, aki sikerre viszi.

#1 A sikerhez bátorság, kitartás és kihívások kellenek

A bátorság és kitartás két olyan tulajdonság, amely elengedhetetlen az üzleti sikerekhez. Biztosan te is tapasztaltad már, hogy még a legjobb ötletek, üzleti lehetőségek esetén is mindig vannak ellendrukkerek. Akik folyamatosan a problémákra hívják fel a figyelmedet, ahelyett, hogy támogatnának.

Kitartásra azonban nem csak az esetükben van szükség, hanem akkor is, amikor a dolgok valóban nem a legjobban alakulnak. Mert ez is a vállalkozói élet természetes velejárója.

Ha nincs meg a bátorság és a kitartás benned, akkor hamar elfogyhat a lelkesedés. Márpedig enélkül nem leszel sikeres.

Minél jobban hiszel abban, hogy elérheted az álmaidat, annál inkább képes leszel úrrá lenni a kétségeiden és félelmeiden.

Mi a helyzet a kihívásokkal?

Mindannyian ismerjük a mondást, hogy teher alatt nő a pálma. Ehhez képest folyamatosan azt halljuk mindenhonnan, hogy csökkentsd a stresszt az életedben, teremts nyugodt miliőt stb.

Ez mind szép és jó, azonban ahhoz, hogy sikeres lehess az üzleti életben szükség van a korlátaid feszegetésére, a kihívások keresésére.

A vállalkozói lét olyan, mint egy edzőterem. Eleinte csak kis súlyokat emelgetsz és ahogy egyre edzettebbé és izmosabbá válsz, úgy váltasz egyre nagyobbakra. Ami az elején nehéznek tűnt, rövid időn belül hihetetlenül könnyűvé válik.

Ha kezdetben megijeszt egy projekt komplexitása, mindig gondolj erre a példára. Haladd meg minden nap egy picit magad.

Amennyiben úgy érzed, hogy bizonyos feladatok már rutinszerűvé váltak, keress egy nagyobb kihívást, amelyben növekedhetsz.

#2 Nincs siker szenvedély nélkül

A saját vállalkozás nem egy munkahely, ahová kötelességből bemész x órát dolgozni. Ennél sokkal több! Ezzel kelsz, ezzel fekszel. Folyamatosan az jár a fejedben, hogy miként tudod fejleszteni, előrébb vinni a cégedet.

Ahhoz, hogy ez ne egy áldozat legyen részedről, szükség van a szenvedélyedre.

Amit szeretünk, azért hajlandóak vagyunk bármit megtenni. Ha ott a motiváció, akkor nincs fáradtság, nincs kiégés.

Biztosan te is ismersz olyan sikeres üzletembereket, akik folyton talpon vannak, hétvégén és késő este is dolgoznak, mégis nagyon aktívak és frissek. Ez a szenvedély.

#3 Kockázatvállalás nélkül felejtsd el a sikert!

Az emberek többsége nem szeret kockázatot vállalni. Azonban ha tényleg a nagyok közé szeretnél tartozni, akkor vállalkozóként igenis kell kockáztatnod!

Ahhoz, hogy ezt valóban profin tedd, tudnod kell, hogy mely rizikót érdemes vállalni és melyiket jobb kerülni. Ehhez meg kell tanulnod azt felismerni, hogy mely kockázatoknak hozhatnak valódi hasznot az üzletnek.

#4 A sikerhez elengedhetetlen az önbizalom

Sokan azért nem valósítják meg az amúgy remek vállalkozás ötletüket, mert úgy érzik, még nem állnak készen rá. Nem hisznek eléggé önmagukban, a képességeikben. Nem mernek belevágni új dolgokba azért, mert úgy hiszik, még hiányzik valami.

Ha valóban sikeres vállalkozó akarsz lenni, hinned kell önmagadban. Legyen szó alkalmazottaidról, vagy üzleti partnerekről, befektetőkről, sokkal szívesebben követnek, társulnak veled, ha magabiztos vagy.

Azok a vállalkozók tudnak hosszú távon fennmaradni, akik hisznek önmagukban. A képességeikben, az ösztöneikben, a döntéshozatalukban.

Egyáltalán nem probléma, ha bizonyos kérdésekben szakértők, mentorok segítségét kéred. Ez a fajta fejlődés is maximálisan hozzájárul ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyél.

#5 A siker érdekében mindig lásd magad előtt a céljaidat!

Az üzleti életben nem tudod kikerülni a váratlan helyzeteket és előfordulhat, hogy akár komolyabb akadályok is utadat állják. Mi segít ennek leküzdésében? Az, ha pontosan látod a célodat.

Ezért is fontos az, hogy újra és újra meghatározd, milyen eredményeket szeretnél elérni. Ha ugyanis ott lebeg előtted a cél, akkor sokkal könnyebben tudsz a megoldásra fókuszálni, nem fognak lebénítani a problémák.

Vegyük azt a példát, hogy Horvátországba készülsz nyaralni. Lefoglalod a szállást, bepakolsz a kocsiba és útnak indulsz. Kiderül, hogy útlezárások miatt nem tudsz arra menni, amerre tervezted. Mit teszel? Keresel egy alternatív útvonalat. Nem sokkal ezután defektet kapsz. Mi a megoldás? Kerékcsere és irány az első gumis. Végül, ha kicsit késve is, de megérkezel az úti célodhoz.

Mi történt? Megvolt a cél, jöttek akadályok, de cselekedtél, megtaláltad a megoldást és elérted a célodat.

Ugyanez a helyzet a vállalkozásod útján is. Ha tudod, merre tartasz, az akadály sem lesz leküzdhetetlen.

Sikeres vállalkozást szeretnél? Tanulj a legjobbaktól!

Ne feledd, a legnagyobb cégek és márkák is ugyanott kezdték, ahol te most vagy. Inspirálódj olyan üzleti modellekből, sikeres emberek önéletrajzából, akik valóban maradandót alkottak.

Ha pedig szívesen olvasnál vállalkozás indítás témában, ajánlunk néhány korábbi cikkünket:

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top
online számlázás Tudástár vállalkozás fejlesztés NAV Törvény KATA hasznos tippek új funkció e-számla adózás webáruház online számlaadat szolgáltatás kata 2020 nav-bekötés könyvelés kéziszámla adatszolgáltatás katás vállalkozás kata adózás marketing bejelentési kötelezettség számlasablon koronavírus biztonság felhő digitális archiválás e-kereskedelem adatszolgáltatási kötelezettség online számlázó nav online számla számlatömb online számla és billingo összekötés tévhitek kata adatszolgáltatás nav online számla regisztráció online adatszolgáltatási kötelezettség ügyfélszolgálat áfa e-számlázás katás számlázás pénztárgép billingo NAV bekötés számlázó program váltás katás vállalkozás bejelentése online számla regisztráció kata szüneteltetése nav adatszolgáltatás startup fintech számla adó katás vállalkozás adatszolgáltatása egyéni vállalkozás kata megszűnése kata megszüntetése kata vállalkozás megszűnése szakértői cikk online számla koronvírus nav online számla összekötés fenntarthatóság Billingo előfizetés Ingyenes Billingo társadalmi felelősségvállalás támogatás Bonácz Zsolt Webshippy webáruház logisztika integráció előlegszámla előlegszámla készítése GDPR kata bejelentés kata keret könyveléstámogatás egyéni vállalkozás indítása API könyvelői fiók egyéni vállalkozás szüneteltetése 2020 könyvelői összekötés koronajárvány nav online adatszolgáltatás Díjbekérő Proforma e-számlák díjak elismerés adatvédelmi tájékoztató adatvédelem egyéni vállalkozás szüneteltetése számlázó program választás PSD2 nyílt bankolás számlainformációs szolgáltatás számlaadatok jogszabályváltozás banki összekötés összekötés