
Mi a különbség a faktoring és a követeléskezelés közt
Rendkívül bosszantó, amikor a számládat nem egyenlíti ki időben az ügyfél, és kérvényező e-mailek fogalmazására kényszerülsz. Ehhez nyújt hathatós segítséget a ...
Már a csapból is a 2020. július 1-én hatályba lépő NAV adatszolgáltatási kötelezettség bővítése és a növekvő adminisztráció folyik. Webshop és/vagy előfizetéses rendszer tulajdonosaként azonban különösen is érdemes odafigyelned, mert van egy nagy bukkanó. Te semmiképpen ne akadj fenn rajta. Olvass tovább, segítünk, hogy garantáltan nyugodtan aludhass.
2020. július 1-től minden belföldi adóalany számára kiállított számlát 4 napon belül be kell küldeni a NAV Online Számla rendszerébe. Ehhez kötelezően be kell regisztrálni a NAV Online Számla rendszerbe.
Azt már biztosan tudod, hogy a Billingo online számlázóval automatizálhatod a NAV adatszolgáltatás teljesítését. Ehhez
Ha a számláidat manuálisan állítod ki a teljesítést követően, akkor biztonságban érezheted magad. A Billingo automata számlakitöltő szolgáltatása automatikusan néhány karakter után feldobja a vállalkozás nevét. A kiválasztást követően pedig automatikusan kitölti a cégadatokat, beleértve az adószámot is, társas vállalkozások, egyéni vállalkozások és civil szervezetek esetén is. Az adószám tehát biztosan és helyesen rákerül a számlára, ha a többi adat is stimmel, sikeres lesz az adatszolgáltatás.
Ebben az esetben az adatszolgáltatás ugyan biztosan jól teljesül, a számlázás viszont lassabb. Automatizáltan, API-val összekötve egyértelműen gyorsabb.
Ennél összetettebb azonban a kérdés, ha a vásárlás webáruházon keresztül vagy más előfizetéses rendszerből történik, a számlázást pedig API összekötéssel automatizálta a vállalkozás. Itt ugyanis az adószám megadása és/vagy annak helyessége nem automatikus, hanem a vevőtől függ. Adószám nélkül azonban nem teljesíthető az adatszolgáltatás, ami viszont már a webáruház tulajdonosának felelőssége. Az adatszolgáltatás hibás, hiányos és elmaradó teljesítése esetén pedig sajnos kiszabható a mulasztási bírság.
Vállalkozóként természetes reakció, hogy automatizálni szeretnéd a webshopod vagy más rendszered számlázását. Ugyanakkor jogosan várod el azt is, hogy az adatszolgáltatásod is rendben legyen.
A számlázó részéről az ehhez szükséges feltételeket a Billingód teljes mértékben biztosítja. A Billingo szolgáltatóként az online számlázó programot adja a NAV adatszolgáltatásod teljesítéséhez, a számlán pedig azokat az adatokat és úgy tudja megjeleníteni, ahogy azt megkapja. Külső rendszerek, pl. egy webáruház vagy egyedi honlap esetén nincs ráhatásunk a megfelelő adatok bekérésére a vásárlási folyamat során. Az API összekötésről ITT olvashatsz még többet.
A tökéletes, hibamentes adatszolgáltatás tehát nélküled nem megy. Készítettünk ezért egy listát a kötelező lépésekkel, amelyeknek csak Te tudsz utánajárni:
Ezt a könyvelőd is intézheti helyetted. A regisztrációval kapcsolatos tudnivalókról ITT írtunk.
Ezt szintén intézheti a könyvelőd. Küldj neki meghívót a Billingo fiókodhoz, így a saját Billingo Könyvelői fiókjából érheti el a számlázásodat és többek között intézheti a NAV összekötésedet is. Ehhez is készítettünk képes segédletet is, ezt ITT találod.
Céges megrendelő esetén tedd kötelezővé a kitöltését és szabályozd a formátumát is.
Ha pedig külföldi vevőid is vannak, akkor gondolja a nemzetközi és közösségi adószám megadási lehetőségre is.
Figyelj arra is, hogy ez ne csak a formátum, hanem az adatok valóságtartalmát is ellenőrizze. Enélkül továbbra is fennáll a veszélye, hogy téves vagy hibás adatok kerülnek a Billingóba, majd onnan a NAV Online Számla rendszerébe. Ilyen esetben az adatszolgáltatás természetesen nem megfelelő.
FONTOS!
Fontos tudnod, hogy ha rosszul, hibásan kerülnek is át az adatok a Billingo fiókodba, a számlázó akkor is kiállítja a számlát. A NAV adatszolgáltatás viszont a hibás adatok miatt nem történik meg. Érdemes ezért a Billingo számlalistát folyamatosan ellenőrizni, mert a számla melletti kis ikon azonnal jelzi, ha az adatszolgáltatás sikertelen.
Ha bérelhető webshopod van, akkor jó eséllyel a webáruház fejlesztője már elkészítette az ehhez szükséges fejlesztéseket. Saját fejlesztésű shop és/vagy rendszer esetén erről neked kell gondoskodni. Minél előbb egyeztess a webáruházad fejlesztőjével.
A Billingo mobilappal ott vagy, ahol az üzlet történik. Állíts ki számlát útközben, kövesd nyomon a fizetéseket, és nézd meg, ki tartozik – egy koppintással.