Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Egyéb / 5 rossz szokás, amit elhagyva …
Egyéb - 2017.03.16. - 2 p. olvasás

5 rossz szokás, amit elhagyva még sikeresebb leszel

Az olyan időrabló tevékenységek mellett, mint a számlák megírása számtalan olyan dolog hátráltat napközben, amire nem is gondolnál. Összegyűjtöttünk neked 5 jelentéktelennek tűnő rossz szokást, amiket elhagyva sokkal hatékonyabb és sikeresebb lehetnél. Te hányat szoktál ezek közül csinálni?

5 rossz szokás, amit elhagyva még sikeresebb leszel

1. Telefonozás az ágyban

A számítógépek és okostelefonok olyan hullámhosszú fényeket bocsájtanak ki, amelyekkel az emberek korábban csak reggel találkozhattak a kelő nap jóvoltából. A több ezer év alatt pedig szervezetünk megtanulta, hogy ennek a fénynek a hatására bizony ébredni kell.

Lehet, hogy csak egy e-mailt szeretnél megválaszolni telefonodról, csak egy utolsó cikket olvasnál el táblagépeden elalvás előtt. Az agyad azonban pillanatok alatt éber üzemmódba kapcsol majd, te pedig lemondhatsz a hosszan tartó, pihenésről.

2. Az ébredés halogatása

Az valószínűleg nem hat újdonságként, hogy az agy képes megtanulni, hogy mikor kelsz fel munka előtt, így egy idő után könnyebben felébredsz magadtól is. Az már sokkal érdekesebb, hogy a rutinszerű ébredés egy hosszú folyamat eredménye, ami során az agy felkészíti a szervezetet, és folyamatosan fokozza az éberséget.

Ha visszaalszol néhány percre, akkor ez a folyamat kárba megy, az éberség pedig egész délelőttre csak álom marad. Hogyan állhatsz ellen a szundi gomb csábításának? Mi például olyan messze rakjuk a telefonunkat az ágyunktól, hogy fel kelljen állnunk érte. Hidd el, amire odaérsz az asztalodhoz, már nem is akarsz visszafeküdni.

3. A nehéz feladatok tologatása

Egy pihentető alvás és egy energikus ébredés után semmi nem gátolhat meg abban, hogy nekiugorj a legnehezebb feladataidnak is. Sokan azonban hajlamosak halogatni és a nap végére hagyni a komoly kihívásokat.

A velük járó stresszt azonban nem űzheted el ilyen könnyedén, ez pedig a teljesítményedre is rányomja majd a bélyegét. Ha céltudatos vagy, és már reggel letudod a nehezebb feladatokat, az döntően befolyásolhatja az egész napodat – méghozzá pozitívan.

4. A flow élmény eldobása

Biztosan hallottál már olyan intelmeket, hogy az interneten található macskás videók csak rontják a koncentrációt. Ennél azért sokkal hétköznapibb dolgok is képesek elvonni a figyelmedet, mint például egy e-mail vagy egy telefonhívás. Ha félbeszakítod az elkezdett munkádat, hogy ezekre válaszolj, már búcsút is inthetsz a flow élménynek.

Pedig a flow állapotában elméd teljesen átadja magát az éppen végzett tevékenységnek, így elmélyülhetsz munkádban, képes leszel képességeidet maximálisan kihasználni és koncentrációd is ilyenkor a legerősebb. A flow élménye ráadásul örömmel tölt el, így a nagyobb kihívásokat sem éled meg nehézségként.

5. A jó ötletek könnyelmű elvetése

A legváratlanabb helyzetekben is juthatnak eszedbe új ötletek, amiket könnyedén elengedsz, ha nem vagy eléggé produktív elmeállapotban vagy eléggé fogékony az adott pillanatba. Ne hagyd, hogy a pillanatnyi hangulatod befolyásolja egy ötlet sikerét.

Ha eszedbe jutott egy jó gondolat, de sehogy nem jutsz el a várt megoldásig, akkor szimplán jegyezd le, és tedd félre. Lehet, hogy a megérzésed helyes volt, csupán egy másik megközelítésre vagy még több munkára van szükséged ahhoz, hogy kihozd belőle a maximumot.

Magadra ismertél? Tegyél egy próbát, és hagyd el káros szokásaidat, hogy még eredményesebb lehess munkádban.

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top