A cikk több mint 2 éve frissült utoljára. Bár folyamatosan dolgozunk az aktualizáláson, előfordulhat, hogy itt most kihagytunk valamit. Ha elévültnek vélt tartalmat találsz, kérjük, szólj nekünk, és igyekezz több forrásból is tájékozódni. Ebben mi is segíthetünk más fórumon, keress minket!
A pénztárgépet használó vállalkozásoknak minden évben el kell végeztetni a pénztárgépük éves felülvizsgálatát. De pontosan mikor, hogyan és mire kell odafigyelni? Bonácz Zsolt adószakértő írása.

Mit kell tudni a pénztárgép éves felülvizsgálatáról?
A pénztárgépet használó vállalkozásoknak minden évben el kell végeztetni a pénztárgépük éves felülvizsgálatát.
A felülvizsgálatot
- a) a pénztárgép üzembe helyezését, illetve
- b) a legutóbbi éves szervizelését követő
1 éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot a pénztárgépek szervizelésére jogosult vállalkozás végzi.
Az éves felülvizsgálat a következőkre terjed ki:
- a) annak vizsgálata, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
- b) annak ellenőrzése, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
- c) szükség esetén az AEE (adóügyi ellenőrző egység) akkumulátorának cseréje.
Az éves felülvizsgálat elvégzését a szerviznek a pénztárgépnaplóban dokumentálnia kell.
Az említett szabályokat a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 48. §-a tartalmazza.
A 140/2020. (IV.21.) Korm.rendelet 18. §-a a következő szabályt tartalmazza. Előfordulhat, hogy az éves felülvizsgálat határideje a járványveszély időtartama alatt jár le. Ekkor azt az üzemeltető a járványveszély megszűnését követő százhúsz napon belül köteles elvégeztetni. A járványveszély megszűnését jogszabály fogja meghatározni.