Ez a cikk több mint 1 éve frissült utoljára. Előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
A pénztárgépet használó vállalkozásoknak minden évben el kell végeztetni a pénztárgépük éves felülvizsgálatát. De pontosan mikor, hogyan és mire kell odafigyelni? Bonácz Zsolt adószakértő írása.

Mit kell tudni a pénztárgép éves felülvizsgálatáról?
A pénztárgépet használó vállalkozásoknak minden évben el kell végeztetni a pénztárgépük éves felülvizsgálatát.
A felülvizsgálatot
- a) a pénztárgép üzembe helyezését, illetve
- b) a legutóbbi éves szervizelését követő
1 éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot a pénztárgépek szervizelésére jogosult vállalkozás végzi.
Az éves felülvizsgálat a következőkre terjed ki:
- a) annak vizsgálata, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
- b) annak ellenőrzése, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
- c) szükség esetén az AEE (adóügyi ellenőrző egység) akkumulátorának cseréje.
Az éves felülvizsgálat elvégzését a szerviznek a pénztárgépnaplóban dokumentálnia kell.
Az említett szabályokat a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 48. §-a tartalmazza.
A 140/2020. (IV.21.) Korm.rendelet 18. §-a a következő szabályt tartalmazza. Előfordulhat, hogy az éves felülvizsgálat határideje a járványveszély időtartama alatt jár le. Ekkor azt az üzemeltető a járványveszély megszűnését követő százhúsz napon belül köteles elvégeztetni. A járványveszély megszűnését jogszabály fogja meghatározni.