Billingo.hu A Billingo online számlázó blogja. Gyors és élvezetes elektronikus számlázás.
Blog / Tippek / Értékesítési tippek: a 7 legjo…
Tippek - 2015.06.23. - 4 p. olvasás

Értékesítési tippek: a 7 legjobb bevételnövelő módszer

A vállalkozások 100%-át egyetlen dolog hajtja, az értékesítés. Az eladás mozgatja a céget, emiatt tud embereket foglalkoztatni, gépparkot építeni, termékeket létrehozni és szolgáltatásokat fejleszteni. Az értékesítés maga a vállalkozás jövője.

Értékesítési tippek: a 7 legjobb bevételnövelő módszer

Ezt kimondva vagy kimondatlanul, de tudják ezt a cégvezetők is. Ezért folyamatosan azon fáradoznak, miként lehetne javítani az értékesítési folyamatokon és növelni a bevételeket. A nehéz gazdasági helyzet, a folyamatos drágulás, az egyre inkább telítődő piac és a újabbnál újabb adók egyáltalán nem könnyítik meg a vállalkozói létet. Ilyenkor nincs más lehetőség, ideje előkapni a fiókból a 7 legjobb bevételnövelő módszert.

1. Kapcsolódó termékek és szolgáltatások A vállalkozás vagy terméket értékesít vagy szolgáltatást kínál. A legtöbb cégvezetőnek azonban eszébe sem jut, hogy ezt a kettőt akár kombinálhatná is. A termékei mellé bevezethetne egy kapcsolódó szolgáltatást, lehet ez akár összeszerelés, kiszállítás, beüzemelés stb. Ha pedig szolgáltatását értékesít, akkor mellé kapcsolódó termékeket kínálhat. Ezzel az egyszerű lépéssel teljesen új ügyfeleket szerezhet, hiszen az új termék vagy szolgáltatás maga is új ügyfeleket fog hozni. Az új áruval meg lehet keresni a korábbi ügyfeleket, akik jó aránnyal szintén újra vásárolnak majd. A meglévő kínálattal összekapcsolva pedig növelhető az egy főre jutó vásárlási érték. Azaz egy vásárló jelentősen több összeget hagy a kasszában.

2. Földrajzi korlátok tágítása A XXI. században, az internet korában ez a pont annyira magától értetődő, hogy szinte kínos leírni. Mégis szükséges beszélni róla, mert csak a hazai vállalkozások töredéke gondolkodik az internetben. Sokaknak még mindig nincsen honlapja, amellyel akár az ország túlsó végéből is szerezhetnének ügyfeleket. Szintén remek bevételnövelő módszer lehet egy webáruház nyitása is, ahol az érdeklődők 0-24 óráig, hétfőtől vasárnapig vásárolhatnak.

A 7 legjobb bevételnövelő módszer

3. Partnerkapcsolatok kiépítése A jól működő partnerkapcsolatok már számos, csőd szélén álló vállalkozást mentettek meg. Érdemes lehet hasonló célcsoporttal rendelkező partnerekkel felvenni a kapcsolatot. Kialakítani egy komplett szolgáltatás, vagy szolgáltatás-termék csomagot. Az emberek egyre kényelmesebbek és örülnek, ha mindent egy helyen kapnak meg. Megéri erre is építeni.

4. Csomagajánlatok bevetése Ha már a csomagajánlatoknál tartunk, akkor nem kell feltétlenül csak külsős partnerekben gondolkodni. Kialakíthatsz magad is csomagokat.
Arra ügyelj, hogy...

  • olcsóbb, középkategóriás és prémium csomagjaid is legyenek
  • a csomagajánlat mindig olcsóbb legyen, mintha külön-külön kellene a tartalmát megvásárolni
  • a csomag egyes elemei lehetőleg szorosan kapcsolódjanak egymáshoz
  • találj ki a csomaghoz valamilyen kedvezményt, extra ajándékot vagy plusz szolgáltatást

Ez utóbbi tovább növeli a csomag értékét, szívesebben választják majd az emberek. Ők egyszerre több dolgot is vásárolnak, pedig lehet, hogy eredetileg csak a csomag egyetlen részére lett volna szükségük. Ez a bevételnövelés egyik legjobb módszere.

5. Árazás újragondolása Az árazás egy nagyon kényes kérdés. Ha túl alacsony, akkor akár rossz minőségűnek is tűnhet a termék, ha túl drága, akkor a kutya sem fogja megvenni. Nagyon nehéz a tökéletes ár/érték arány megtalálása. Ha a bevételt szeretnénk növelni, akkor az árak módosításával is lehet próbálkozni, de csak nagyon óvatosan.  A vásárlók ugyan egyre inkább árérzékenyek, a túl nagy kedvezmény viszont akár el is riaszthatja őket. A túl nagy mértékű áremelés pedig újra is pozicionálhatja a terméket, de akár az értékesítés jelentős visszaesését is eredményezheti.

A 7 legjobb bevételnövelő módszer

6. Különleges kedvezmények A vásárlók imádják a kedvezményeket, hiszen olcsóbban juthatnak hozzá a kiszemelt termékekhez vagy szolgáltatásokhoz. Az impulzusvásárlásokra építő vállalkozások számára ez egy tökéletes lehetőség a bevételeik növeléséhez. A kedvezmény vonatkozhat meghatározott termékre, nagyobb mennyiségű vásárlásra vagy akár kapcsolódhat a szezonokhoz is. A vevők nagyon szokták szeretni.

7. Régi ügyfelek simogatása Nagy marketinges közhely, de a mai napig igaz, hogy sokkal olcsóbb megtartani egy régi ügyfelet, mint megszerezni egy újat. A régi ügyfél már vásárolt, ismeri a folyamatot, a céget, a minőséget, amit kap. A feladat csupán annyi, meg kell győzni, hogy vásároljon újra. Erre pedig kitűnően használhatók a fenti módszerek.

A legtöbb cégvezető aggodalommal figyeli, ha vállalkozása nem produkál folyamatos növekedést. A legjobbak azonban a probléma elé mennek. Figyelik a piac aktuális trendjeit, ügyelnek a célcsoport változó igényeire, valamint a konkurencia reakciójára. Néhány egyszerű változtatással képesek újra és újra növelni a bevételeiket.

Címkék

Blog cikk értesítő

Blog cikk értesítő

Iratkozz fel, ha szeretnél tudni a számlázással kapcsolatos legfrissebb hírekről és érdekelnek az akciók.

Back to Top