Hiába terjed az elektronikus számlázás, Te, egyes vevőid vagy a könyvelőd még mindig ragaszkodik a hagyományos, papír alapú bizonylatokhoz? A Billingód ebben is partner. Minden Billingo csomagban ingyenesen, korlátozás nélkül állíthatsz ki papír alapú számlákat. Gyere, megmutatjuk, mennyire egyszerű.

A NAV online számlaadat-szolgáltatás bővítésével egyre több vállalkozás vált online számlázásra. A digitalizáció előretörése ellenére azonban még így is sokan vannak, akik ragaszkodnak a hagyományos, papír alapú számlákhoz. Ekkor sem kell azonban leragadni a sok adminisztrációs terhet jelentő kézi számlatömbnél. A Billingóval a modern online számlázás előnyeit élvezve készíthetsz hagyományos, papír alapú számlákat.
Azért is érdemes Billingóval készíteni a papír alapú számlákat, mert
- pillanatok alatt, néhány gombnyomással állítod ki a számláidat,
- gyönyörű, igényes és jól olvasható számlát adsz a vevőidnek,
- az online számlázód segíti a számlaadatok kitöltését,
- minimalizálhatod a számlakiállítási hibákat,
- a NAV online számlaadat-szolgáltatás teljesítését is automatizálhatod,
- ha a számlát e-mailben küldöd, a posta- és nyomtatási költség egy részét is megspórolod,
- a számlaadatokat a könyvelőd online, közvetlenül is elérheti,
- korábbi számláidat később is letöltheted, kinyomtathatod vagy e-mailben is elküldheted*,
- API segítségével* vállalatirányítási rendszerbe vagy webshopba is integrálhatod a számlázást,
- mindig 100%-ban a NAV hatályos jogszabályai szerint számlázol.
Fontos tudnivalók a hagyományos, papír alapú számlákról
- A papír alapú számlákat az eladónak és a vevőnek is 8 évig, papír alapon meg kell őriznie. Az így kiállított számlát kinyomtathatod 2 példányban, így az egyiket megtartod magadnak/leadod a könyvelésre, a másikat pedig átadod a vevőnek.
- A Billingóban a papír alapú számlát is küldheted e-mailben a vevődnek, így neked csak 1 példányt kell kinyomtatni, a másikat ő is kinyomtathatja. Ezzel megspórolod a postaköltséget és a nyomtatási kiadások egy részét is.
- A hagyományos, papír alapú számlák adatait kényelmesen letöltheti a könyvelőd a Könyvelői fiókján keresztül, és természetesen a számlaképeket is ellenőrizni tudja.
- Papír alapú számla kiállítása esetén is kötelező a NAV online számlaadat-szolgáltatás teljesítése. Ha a Billingódat összekötötted a NAV Online Számla rendszerével, a Billingo automatikusan teljesíti helyetted az adatszolgáltatást.
Hagyományos, papír alapú számla kiállítása Billingóval
Papír alapú számlát a Számlák menüpont, Új számla gombra kattintva tudsz létrehozni.
Add meg a vevő számlázási adatait a Kinek szól a számla? blokkban.
Ha a Partnerek menüpontban már szerepel a vevő, akkor a rendszer automatikusan kitölti az ismert adatokat.
Ha a vevőd vállalkozás vagy egyéni vállalkozó, akkor a nevének első karaktereinek megadásával a Billingo Céginfó adatbázisából felajánlja a szóba jöhető vállalkozásokat/egyéni vállalkozókat. Válaszd ki ezek közül a megfelelőt, így garantáltan helyes és naprakész adatok kerülnek a számlára és a rendszer a partner adószámát is automatikusan kitölti helyetted. (A funkciót a Beállítások/Számlabeállítások menüpontban akár ki is kapcsolhatod.)
A hatályos jogszabályoknak megfelelően a partner adózási formájától függően jelölendő a számlán az adószám. Erre a NAV online számlaadat-szolgáltatási kötelezettség miatt van szükség.
A Számla adatai blokkban adhatod meg a számla legfontosabb, kötelező adatait.
A Billingo a számla keltének automatikusan és kötelezően az aznapi dátumot adja meg. Emellett szabadon beállíthatod a teljesítés keltét is.
A számla többi adatát tekintve a Billingo a Beállítások menüpontban korábban rögzített információkat veszi alapul. Ez alapján a fizetés határidejét, a fizetés módját, a bankszámlaszámot, a számla nyelvét és pénznemét, az árfolyamot (külföldi számla esetén) és a végösszegi kerekítést is automatikusan kitölti helyetted. Máris nyertél néhány percet.
Több bankszámlaszám esetén kiválaszthatod, hogy melyik szerepeljen a számlán. Illetve a többi adatot is módosítani tudod manuálisan is.
Ugyanitt tudod jelölni azt is, ha %-os kedvezményt szeretnél adni a számla végösszegéből.
Az online fizetés mezőben pedig engedélyezheted, hogy a vevőd Barionnal vagy SimplePay-jel fizesse ki a számládat.
A Mit számlázol? blokkban tudod rögzíteni a számla egyes tételeit. Az egységárat nettóban és bruttóban is megadhatod. A rendszer az alapértelmezetten beállított adatoknak megfelelően tölti ki az áfa mértékét.
Amennyiben a számla kiállításakor a 0%, AM, MAA, ATHK és K_AFA valamelyikét használod, meg kell adnod annak jogcímét. Ezt egy legördülő menüből választhatod ki.
Ne felejtsd el a mennyiségi egységet sem megadni.
Új tételt az Új tétel hozzáadása gombra kattintva adhatsz a listához.
A rögzített tételeket a rendszer tárolja a termékek menüpontban. Ha legközelebb ugyanezt a terméket szeretnéd számlázni, az első néhány karakter alapján a Billingo felajánlja a korábbi adatokat. Így még gyorsabban számlázhatsz.
A rendszer automatikusan kiszámolja helyetted a nettó és bruttó összeget, és Számla tételei összesen blokkban a végösszegnél az áfa összegét is megjeleníti. Szuper, igaz?
A Számlatömb blokkban tudod kiválasztani, hogy melyik számlatömbbe szeretnéd menteni a számlát. Ha csak egy számlatömböt használsz, akkor itt nincs teendőd.
A Címkék blokkban különböző címkéket rögzíthetsz, amelyek alapján később a listában egyszerűen tudsz keresni a számlák között.
A Megjegyzés blokkban egyedi megjegyzéseket rögzíthetsz. Ha minden számlán ugyanazt a megjegyzést szeretnéd feltüntetni, érdemes azt előre beállítani a Beállítások menüpontban.
Ha A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz vagy A számla pénzügyi teljesítést nem igényel boxokat bejelölöd, akkor a felirat rákerül a számládra.
Elektronikus vagy hagyományos, papír alapú számla?
Ha hagyományos, papír alapú számlát szeretnél kiállítani, akkor a Számla típusa blokkban válaszd a Hagyományos számla lehetőséget.
A Küldjük a Billingón keresztül blokkban, a Billingo rendszerén keresztül e-mailben is elküldheted a papír alapú számládat. Viszont ebben az esetben ezt neked és a vevőnek is ki kell nyomtatni.
Ha nem szeretnéd online küldeni, akkor válaszd a második lehetőséget, és a Mentést követően nyomtasd ki 2 példányban a számlát.
A NAV Online számla adatszolgáltatás blokkban menedzselheted, hogy a Billingód automatikusan beküldje-e a számládat a NAV Online Számla rendszerbe. Ez akkor működik automatikusan, ha előzőleg összekötötted a két rendszert. Ha még nem tetted meg, ITT találsz hozzá képes, videós útmutatót.
Ennyire egyszerű.
Próbáld ki Te is!
Kipróbálom
*A funkió KATA, Master és Innovátor előfizetés esetén érhető el.