A Billingo online számlázó blogja. Ismerd meg a billingót

Sikertelen adatszolgáltatás? Itt vannak a leggyakoribb NAV-bekötés hibák!

2018-07-02 - Hírek

Bár a NAV új rendszere július 1-jén elstartolt, az adatszolgáltatás korántsem működik éppen zökkenőmentesen. Veled is előfordult, hogy a Billingo nem tudott beküldeni egy számlát az Online Számla felületére? Pánikra semmi ok, hiszen összegyűjtöttük Neked a NAV-bekötéssel kapcsolatos leggyakoribb hibákat, és természetesen a megoldásokat is mutatjuk.

Július végéig nem bünteti a NAV az elmulasztott adatszolgáltatást

Kezdjünk rögtön egy jó hírrel mielőtt túlságosan aggódni kezdenél a hibaüzeneteken. A NAV ugyanis a program nem megfelelő működése miatt július végéig nem bírságol elmulasztott adatszolgáltatás esetén.

Azt azonban fontos tudni, hogy a „türelmi időszakban” kiállított, legalább 100.000 Ft ÁFA-tartalmú számlák adatait, ha nem is azonnal, de július végéig mindenképpen be kell küldeni az adóhivatalnak, ugyanis ezek miatt utólag is kiszabhatják a büntetést.

Honnan tudhatom, hogy nem sikerült beküldeni a számlát?

Szeretnéd tudni, hogy rendben megérkeztek-e az érintett számlák a NAV-hoz? A Billingónál különböző ikonokkal jelöljük, hogy éppen miként áll az adatszolgáltatás folyamata. A fiókodba belépve nézz rá a Számla listára, ahol a státusz oszlopban található nagyméretű ikonok jobb alsó sarkában korábban még nem látott új jelöléseket látsz majd.

A zöld alapon fehér pipa értelemszerűen a sikeres adatszolgáltatást jelenti, míg a piros alapon látható fehér x a sikertelen beküldést jelzi. Szembejöhet azonban egy szürke alapon fehér hullámos fehér vonal is, amitől az első napokban sokan megijedtek, pedig aggodalomra semmi ok.

Ez a kis ikon csupán azt jelzi, hogy a Billingo már megkezdte a beküldést, de még nem kapott visszajelzést a NAV-tól. Ez a folyamat igénybe vehet pár percet, de hosszabb ideig is elhúzódhat az Online Számla leterheltsége esetén. Ilyenkor pár perc elteltével frissítsd a Billingo oldalát, amíg a pipa vagy X jelölést nem látod.

Sikertelen adatszolgáltatás esetén se stornózd a számlákat

Sokkal egyszerűbb, ha manuálisan feltöltöd az adatokat, minthogy azután nyomozz vajon hol csúszhatott hiba a folyamatba, és egyesével átböngészed az adószámtól kezdve a bankszámlaszámig az összes adatot. Ráadásul a beküldés sikertelenségétől függetlenül maga a számla érvényes marad, stornó esetében viszont mindkét példányt be kéne küldened.

Miért nem sikerül beküldeni a számlákat a NAV-hoz?

A sikertelen adatszolgáltatásnak több oka lehet, amelyről többet megtudhatsz, ha rákattintasz az imént említett piros alapon fehér X ikonra.

A vásárló hiányzó vagy hibás adószáma

Ha a számla ÁFA-tartalma legalább 100.000 Ft, akkor a vásárló adószámának is szerepelnie kell rajta. Ezt a Billingó külön nem jelzi (ennek a fejlesztésén már dolgozunk), viszont amennyiben ez hiányzik, vagy hibásan adták meg, akkor nem tudjuk beküldeni az Online Számla rendszerbe.

Az adószám formátuma

Igen gyakori probléma, hogy az adószámra vonatkozó mezőbe egyéb megjegyzéseket is megadnak a vásárlók (pl. „csoportazonosító”), pedig ide csak a számjegyek kerülhetnek be, méghozzá a megfelelő formátumban.

Az irányítószám formátuma

Az irányítószámot is csak a megfelelő formában képes átvenni a NAV rendszere, ezért nem szerepelhet utána kötőjel. A megoldás itt is az adatok utólagos, manuális feltöltése.

A bankszámlaszám formátuma

A bankszámlaszámot is csak az alábbi formátumok szerint fogadja el a NAV:

  • 12345678-12345678-12345678
  • 12345678-12345678

Figyelj oda arra, hogy a IBAN számban sem kötőjel, sem szókoz nem szerepelhet, és országazonosítóval együtt kell megadni!

Amennyiben a fenti problémák valamelyikével találkoztál, az adatokat utólag, manuálisan kell majd feltöltened a NAV rendszerébe. A kiállított számlák tartalmán utólag ugyanis már nem módosíthatsz a törvényi előírások miatt.

Hiányzó Technikai felhasználó az Online Számla regisztrációdhoz

Előfordulhat, hogy az Online Számla regisztráció során a Technikai felhasználó számára nem állítottad be a szükséges jogosultságokat vagy egyáltalán nem adtál hozzá vállalkozásodhoz Technikai felhasználót. Ezt könnyedén pótolhatod percek alatt »

Kerekítéssel kapcsolatos probléma

Ha az alábbi hibaüzenetet kapod, akkor számla végösszegének kerekítésével akad gond. Ez a probléma hamarosan megszűnik, ugyanis már gőzerővel dolgozunk a szükséges fejlesztésen, ami az Online Számla és a Billingo közti adatátvitelt tökéletesíti. Ebben az esetben szintén az utólagos, manuális adatfeltöltés a megoldás.

Automatizáld a NAV-bekötéssel járó adatszolgáltatást a Billingóval, regisztrálj egy fiókot most »

Örömteli számlázást kíván,
Billy üdvözlettel,
Billy

Hozzászólások ()

15 előny, amivel a Billingo forradalmasítja webáruházad számlázását

Hírek, 2018-07-17

Ahogyan növekszik webáruházad forgalma úgy emészti fel egyre több energiádat a monoton és időrabló számlázás? …

7 érv, amiért a NAV-bekötés után megéri lecserélni a kézi számlákat

Hírek, 2018-07-12

Ugye Te is hallottad már, hogy egy programmal sokkal könnyebben letudhatnád vállalkozásod számlázását? Ez a NA…

Hogyan működik? – 10 gyakori kérdés a NAV-bekötés indulása után

Hírek, 2018-07-05

Számodra sem indult zökkenőmentesen az online számlaadat-szolgáltatás? Nem vagy egyedül, ugyanis az új rendsze…

13 fontos tudnivaló, amire figyelj oda a NAV-bekötés indulása után

Hírek, 2018-06-28

A több hónapon át tartó készülődés után elérkezett az utolsó határidő is, hiszen július 1-jén, vagyis vasárnap…

ÉLESÍTVE! Elindult a regisztráció az Online Számla rendszerébe

Hírek, 2018-06-20

Nyakadon a NAV-bekötés! Vészesen közeleg ugyanis július 1., szóval ideje beregisztrálnod az adóhivatal új rend…

9 tipp, hogyan pörgesd fel vállalkozásodat nyáron

Hírek, 2018-06-15

A júniussal a Te vállalkozásod életében is beköszöntött az uborkaszezon? A legtöbb cég eladásai ilyenkor jócsk…