Minden, amit az online számlázásról tudnod kell, friss hírek, információk

Ismerd meg a billingót

Sikertelen adatszolgáltatás? Itt vannak a leggyakoribb NAV-bekötés hibák!

2018-07-02 - Hírek
Sikertelen adatszolgáltatás? Itt vannak a leggyakoribb NAV-bekötés hibák!

Bár a NAV új rendszere július 1-jén elstartolt, az adatszolgáltatás korántsem működik éppen zökkenőmentesen. Veled is előfordult, hogy a Billingo nem tudott beküldeni egy számlát az Online Számla felületére? Pánikra semmi ok, hiszen összegyűjtöttük Neked a NAV-bekötéssel kapcsolatos leggyakoribb hibákat, és természetesen a megoldásokat is mutatjuk.

Július végéig nem bünteti a NAV az elmulasztott adatszolgáltatást

Kezdjünk rögtön egy jó hírrel mielőtt túlságosan aggódni kezdenél a hibaüzeneteken. A NAV ugyanis a program nem megfelelő működése miatt július végéig nem bírságol elmulasztott adatszolgáltatás esetén.

Azt azonban fontos tudni, hogy a „türelmi időszakban” kiállított, legalább 100.000 Ft ÁFA-tartalmú számlák adatait, ha nem is azonnal, de július végéig mindenképpen be kell küldeni az adóhivatalnak, ugyanis ezek miatt utólag is kiszabhatják a büntetést.

Honnan tudhatom, hogy nem sikerült beküldeni a számlát?

Szeretnéd tudni, hogy rendben megérkeztek-e az érintett számlák a NAV-hoz? A Billingónál különböző ikonokkal jelöljük, hogy éppen miként áll az adatszolgáltatás folyamata. A fiókodba belépve nézz rá a Számla listára, ahol a státusz oszlopban található nagyméretű ikonok jobb alsó sarkában korábban még nem látott új jelöléseket látsz majd.

A zöld alapon fehér pipa értelemszerűen a sikeres adatszolgáltatást jelenti, míg a piros alapon látható fehér x a sikertelen beküldést jelzi. Szembejöhet azonban egy szürke alapon fehér hullámos fehér vonal is, amitől az első napokban sokan megijedtek, pedig aggodalomra semmi ok.

Sikertelen adatszolgáltatás? Itt vannak a leggyakoribb NAV-bekötés hibák!

Ez a kis ikon csupán azt jelzi, hogy a Billingo már megkezdte a beküldést, de még nem kapott visszajelzést a NAV-tól. Ez a folyamat igénybe vehet pár percet, de hosszabb ideig is elhúzódhat az Online Számla leterheltsége esetén. Ilyenkor pár perc elteltével frissítsd a Billingo oldalát, amíg a pipa vagy X jelölést nem látod.

Sikertelen adatszolgáltatás esetén se stornózd a számlákat

Sokkal egyszerűbb, ha manuálisan feltöltöd az adatokat, minthogy azután nyomozz vajon hol csúszhatott hiba a folyamatba, és egyesével átböngészed az adószámtól kezdve a bankszámlaszámig az összes adatot. Ráadásul a beküldés sikertelenségétől függetlenül maga a számla érvényes marad, stornó esetében viszont mindkét példányt be kéne küldened.

Miért nem sikerül beküldeni a számlákat a NAV-hoz?

A sikertelen adatszolgáltatásnak több oka lehet, amelyről többet megtudhatsz, ha rákattintasz az imént említett piros alapon fehér X ikonra.

A vásárló hiányzó vagy hibás adószáma

Ha a számla ÁFA-tartalma legalább 100.000 Ft, akkor a vásárló adószámának is szerepelnie kell rajta. Ezt a Billingó külön nem jelzi (ennek a fejlesztésén már dolgozunk), viszont amennyiben ez hiányzik, vagy hibásan adták meg, akkor nem tudjuk beküldeni az Online Számla rendszerbe.

Az adószám formátuma

Igen gyakori probléma, hogy az adószámra vonatkozó mezőbe egyéb megjegyzéseket is megadnak a vásárlók (pl. „csoportazonosító”), pedig ide csak a számjegyek kerülhetnek be, méghozzá a megfelelő formátumban.

Az irányítószám formátuma

Az irányítószámot is csak a megfelelő formában képes átvenni a NAV rendszere, ezért nem szerepelhet utána kötőjel. A megoldás itt is az adatok utólagos, manuális feltöltése.

A bankszámlaszám formátuma

A bankszámlaszámot is csak az alábbi formátumok szerint fogadja el a NAV:

  • 12345678-12345678-12345678
  • 12345678-12345678

Figyelj oda arra, hogy a IBAN számban sem kötőjel, sem szókoz nem szerepelhet, és országazonosítóval együtt kell megadni!

Amennyiben a fenti problémák valamelyikével találkoztál, az adatokat utólag, manuálisan kell majd feltöltened a NAV rendszerébe. A kiállított számlák tartalmán utólag ugyanis már nem módosíthatsz a törvényi előírások miatt.

Hiányzó Technikai felhasználó az Online Számla regisztrációdhoz

Előfordulhat, hogy az Online Számla regisztráció során a Technikai felhasználó számára nem állítottad be a szükséges jogosultságokat vagy egyáltalán nem adtál hozzá vállalkozásodhoz Technikai felhasználót. Ezt könnyedén pótolhatod percek alatt »

Kerekítéssel kapcsolatos probléma

Ha az alábbi hibaüzenetet kapod, akkor számla végösszegének kerekítésével akad gond. Ez a probléma hamarosan megszűnik, ugyanis már gőzerővel dolgozunk a szükséges fejlesztésen, ami az Online Számla és a Billingo közti adatátvitelt tökéletesíti. Ebben az esetben szintén az utólagos, manuális adatfeltöltés a megoldás.

Sikertelen adatszolgáltatás? Itt vannak a leggyakoribb NAV-bekötés hibák!

Automatizáld a NAV-bekötéssel járó adatszolgáltatást a Billingóval, regisztrálj egy fiókot most »

Örömteli számlázást kíván,
Számlázó program - Billingo online számlázó - Billy üdvözlettel,
Billy

Hozzászólások ()

Elindult a visszaszámlálás, együtt hatékonyabb jövőt építünk!

Elindult a visszaszámlálás, együtt hatékonyabb jövőt építünk!

Hírek, 2018-11-16

Komoly célokat tűztél ki a 2019-es esztendőre, de korábban is előfordult már, hogy nem maradt időd minden terv…

Díjeső 2018-ban is – az Év Honlapja versenyen és a Marketing Diamond Awardson is tartolt a Billingo

Díjeső 2018-ban is – az Év Honlapja versenyen és a Marketing Diamond Awardson is tartolt a Billingo

Hírek, 2018-11-15

A Billingo a korábbi években is jó néhány díjat begyűjtött már, de ekkora elsöprő sikert még soha nem aratott …

Minden, amit a stornó számlákról tudnod kell – 9 fontos kérdés és válasz

Minden, amit a stornó számlákról tudnod kell – 9 fontos kérdés és válasz

Hírek, 2018-11-08

A stornó számlákkal előbb utóbb minden vállalkozó találkozik, hiszen egy kisebb hiba bármikor, barkinél becsús…

Amiről eddig nem meséltünk – készülj velünk a jövőre!

Amiről eddig nem meséltünk – készülj velünk a jövőre!

Hírek, 2018-10-31

Ahogy közeleg az év vége, az ember óhatatlanul is nosztalgikus hangulatba kerül. Nincs ez másként a Billingo c…

Mi is pontosan a proforma számla? Íme, a legfontosabb tudnivalók!

Mi is pontosan a proforma számla? Íme, a legfontosabb tudnivalók!

Hírek, 2018-10-26

Veled is gyakran előfordul, hogy ügyfeleid nem fizetik ki időben a számlákat? Vagy csak szimplán szeretnéd min…

Havonta 500 e-számla ingyen? Lehetséges!

Havonta 500 e-számla ingyen? Lehetséges!

Hírek, 2018-10-18

Gondoltad volna, hogy a szuperhatékony e-számlákkal nemcsak rengeteg időt spórolhatsz meg, hanem költséget is …