Aki számlázik, az bizony néha hibázik is. Egy tévesen vagy hibás adatokkal kiállított számla, egy hibás dátumozás, egy lemaradt tétel, nagy bosszúságot tud okozni. Ahogy egy egyszerű elgépelés, egy meghiúsult fizetés vagy egy elállás is.

Főleg azért, mert egy már sorszámmal kiállított számlát utólag tilos javítani. Ezt természetesen a Billingo sem engedi. Létezik azonban megoldás a hiba javítására. Rendszeresen felmerülő kérdés a Billingo ügyfélszolgálatán, hogyan lehet helyesbítő számlát készíteni a Billingóval. Nézzük azonban először, hogy a számviteli törvény szerint mi is a helyesbítő számla és milyen esetekben alkalmazható.
A helyesbítő számla
Egy sorszámmal rendelkező számlát akkor kell helyesbíteni, ha azt valami miatt elrontottuk. A rajta feltüntetett adatokat, információkat javítani, módosítani, helyesbíteni szeretnénk. A helyesbítő számla kiállításának leggyakoribb okai:
- vevő nevének, címének elírása,
- hibásan megadott teljesítési dátum,
- rosszul kiválasztott fizetési mód,
- tévesen, hibásan kiszámlázott termék/szolgáltatás,
- lehagyott vagy feleslegesen szereplő számlatétel,
- hibásan rögzített megjegyzés.
Hogyan lehet kiállítani helyesbítő számlát a Billingóval?
A Billingóval helyesbítő számlát nem lehet készíteni, van azonban ennél egy lényegesen egyszerűbb és gyorsabb megoldás: a stornószámla.
A számlajavítás leggyorsabb módja
Ha a számlajavítást gyorsan és egyszerűen szeretnéd megoldani, akkor a legegyszerűbb, ha először lemásolod az eredeti számlát. Ebben bármilyen adatot tetszés szerint javítani tudsz, az eredeti elképzelésnek megfelelően. Ezt követően a hibásan kiállított számlát egyetlen gombnyomással stornózd. Már kész is vagy! A stornószámlát készíthetsz a fentieken kívül akkor is, ha
- téves adatokkal állítottad ki a számlát,
- véletlenül számláztál,
- elállás vagy meghiúsult fizetés miatt kell törölni a számlát.
Van még kérdésed az elrontott számlákkal kapcsolatban? Ne tartsd magadban, írj nekünk a hello@billingo.hu-ra!
UPDATE: A NAV állásfoglalását a témában itt találod.